2018-06-19, 01:50
Medlem
Jag har försökt att vara nyanserad länge. Men den här skjutningen är droppen.

Det här är en plats i Malmö där massor av vanligt folk rör sig, på väg hem med sina nyköpta jordgubbar i en påse eller på väg till och från barnkalas på Lazerdome, föräldrar på väg till sin parkerade bil med glada barn som fått godis och lekt med kompisarna på kalaset.

Nu får det räcka. Det är slut med att ha överseende eller komma med förklaringar. Om dom skjuter på öppen gata, tänker jag dra alla över en kam. Från och med nu. Jag tänker inte acceptera ett enda jävla ord till om diskriminering eller utsatthet. Fan heller. När dom slutar skjuta på öppen gata, då slutar jag generalisera.

Så kan det gå. Lycka till med integrationen. Lycka till i höstens val.
Citera
2018-06-19, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagSerUfo
Någon som kan ge en sammanfattning?
2 döda och fyra skadade. Enligt rykten en av dem döende eller död

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2018/juni/18/18-juni-20.13-skottlossning-malmo/
Citera
2018-06-19, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallis
"Grannen: ”Brukar vara tryggt här”
Vad betyder "brukar"?

Och vilka stadsdelar i Sverige, år 2018, erbjuder Internetcaféer?

Eller finns det fortfarande stadsdelar med bostäder som har jordstampade golv?

"brukar"?!?....

Skämtar du?
Internet caféen har blivit en ny kultur för unga barn (och äldre i guess) som går i skolan.

I stockholm finns det en tokigt stor internet café där dom även har "Nattgibb" där det finns tävlingar för unga och äldre i tex CSGO spelet.
Sök på Inferno Online tex.

Att det blir en mötesplats för hashlangande somalier och araber är väl inte så konstigt med tanke på hur politiken sett ut.
Citera
2018-06-19, 01:57
Medlem
Har man fått reda på namnen på de döda?
Citera
2018-06-19, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1426

Om*
Citera
2018-06-19, 02:01
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1426
Nej jag har slängt ut frågan men det verkar inte som någon här vet något.
Profilen Mekky har jag hört skulle vara bland de skadade men det är det enda.
Citera
2018-06-19, 02:01
Medlem
Smoothmans avatar
Ni som bor i Malmö, vad krävs för att en sådan här händelse ska spåra ur fullständigt - med oroligheter i en mängd områden samtidigt? Finns det en risk att polisen kan tappa kontrollen fullständigt om detta ballar ur helt eller har de tillräckligt med resurser?
Citera
2018-06-19, 02:03
Medlem
Lillarapunzels avatar
Otroligt obehaglig utveckling. Flera skjutna och döda mitt på öppen gata en måndagskväll. Hoppas polisen får tag på gärningsmännen och att dessa i slutändan får långa fängelsestraff.
Har tidigare tyckt att skjutningar i gängmiljö mest varit tragiskt för de inblandade, men trots att jag inte är Malmö-bo, så tycker jag att denna skjutning verkar rent obehaglig. Automatvapen på öppen gata en vanlig måndagkväll, då har någonting gått ett steg för långt. Det räcker nu. Våldet måste få ett slut. Polisen måste få mycket mer resurser, straffen för vapenbrott måste höjas ytterligare och unga killar måste få mycket mer stöttning från samhället i ung ålder för att inte falla in i gängkriminalitet.
Citera
2018-06-19, 02:03
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babi.
Har det hänt sånt här i Malmö tidigare med så många döda och skadade på samma gång, du verkar vara insatt ? En annan sak. Är inte fahkro familjen den största arab familjen i Malmö kanske Sverige tsm med Khan familjen
Nej jag kan inte minnas att något i denna storleken med dödlig utgång har inträffat i MALMÖ
Citera
2018-06-19, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negombo365
Arabiska klan krigare inte rädda för att dö. De säger bara "Inshalla" sen skjuter de och hoppas på det bästa. "Spray and Pray"

He he kallade du just dom där förortspiraterna för krigare? Horungar med skjutvapen är vad dom är. Hur många är avlidna nu då? 3 st enligt någon i den här tråden, men aftonpravdan hävdar fortfarande (kl 02 på natten) att två st dött?
Citera
2018-06-19, 02:06
Medlem
ZigiWigis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
Ni som bor i Malmö, vad krävs för att en sådan här händelse ska spåra ur fullständigt - med oroligheter i en mängd områden samtidigt? Finns det en risk att polisen kan tappa kontrollen fullständigt om detta ballar ur helt eller har de tillräckligt med resurser?
Det har redan ballat ur helt. Bor tillräckligt nära Kroksbäck för att kunna höra smällar om kvällar och nätter, alltid något spännande på gång i det nya Sverige!
Citera
2018-06-19, 02:12
Medlem
GNOMDSs avatar
Att döma av bilder i media är det ca 18 skott som har skjutits.Rena rama krigssituationen. Detta mitt inne i en större stad. Om inte Statsminister Stefan Löfven (S) eller Inrikesminister Morgan Johansson (S) reagerar på något sätt och drar några slutsatser är det riktigt konstigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in