2018-06-19, 01:42
Moderator
Chantres avatar
Avspärrningarna på Drottninggatan borta. Står bara en ensam polisbil med cruisingljus kvar utanför BP.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MalmoPolis
Dom måste garanterat ha blivit sålda . Hur visste skytten att de va i cafeet? Det är ändå ett jävla bök o skaffa fram svart bil o hämta geväret för o köra med den in till centrala malmö.

Någon som lämnade cafeet i förtid

Inte första individen av de där som säljs av sina polare. De har garanterat någon sådan som kan ha gjort det i sin krets.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Jag håller med. Polisen är hjältar. Stor respekt för dem. De jobbar hårt. Den som säger något annat är imbecill. Malmös poliser och alla andra i landet ska bara ha en stor eloge för det jobb de utför. Jag önskar att de fick mer resurser.

Polisen kommer att jobba hårt med det här fallet också.
Ja de kommer att lösa detta. Det verkar inte ha varit några begåvade skyttar-
ljusan dag, massor med vittnen, spår efter bilen osv- inga tänkande individer som höll i vapnen.
Men däremot så borde annat resurs-folk, pytsas ut till platser där det sker uppror, bilbränder, misshandel odyl . Det är vad som måste ske, nu.
Och alla tuffingar som sitter bakom skärmen kan också ge sig ut i Malmö- natten och visa kurage.
Citera
2018-06-19, 01:43
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Med tanke på att Polisen inte hinner utreda alla mord så kanske förundersökningen läggs ner på grund av att spaningsuppslag saknas. Kriminella blattar som skjuter ihjäl varandra måste vara låg prioritet jämfört med andra mord där goda samhällsmedborgare drabbas.
Nej det råder likhet inför lagen
Citera
2018-06-19, 01:43
Medlem
Citat:
De ryktet kommer från en 17åring tjej som blivit pumpad och dumpad av dessa det stämmer inte alla.

Dessa herrar har flera mord på sitt samvete och för många fiender.
Vilken 17 åring? Är det oxå en blattetjej?
Citera
2018-06-19, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrLECTER
Nej det råder likhet inför lagen
Nej det gör det inte.
Citera
2018-06-19, 01:46
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Nej det gör det inte.
Det ska vara så annars får vi problem.
Citera
2018-06-19, 01:47
Medlem
MalmoPoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dokgo
Vilken 17 åring? Är det oxå en blattetjej?

Ja va ironisk fattar du väl. De har ingenting me nån tjej o göra. De helt andra saker
Citera
Medlem
ZigiWigis avatar
Citat:
Det var deras egna fel. De satte sig i denna situationen och började gå fritt på Malmös gator. De vet att folk vill se dom döda
Du verkar ha jävligt bra koll du med tanke på dina inlägg, vem är de inblandade?
Citera
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagSerUfo
Någon som kan ge en sammanfattning?
Två döda och tre skadade är vad jag hört.
För ovanlighetens skull har jag inte sett till några namnförslag här i tråden
Rätta mig gärna om jag har fel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Ja de kommer att lösa detta. Det verkar inte ha varit några begåvade skyttar-
ljusan dag, massor med vittnen, spår efter bilen osv- inga tänkande individer som höll i vapnen.
Men däremot så borde annat resurs-folk, pytsas ut till platser där det sker uppror, bilbränder, misshandel odyl . Det är vad som måste ske, nu.
Och alla tuffingar som sitter bakom skärmen kan också ge sig ut i Malmö- natten och visa kurage.

Finns ju ganska talande statistik för att du har fel. Sen så finns det väl inge flyktbil som hämtats in? Inga vapen i beslag, eller ingen gripen på bar gärning. Visst får de slag på masttömningar eller kameror i närheten så kanske men annars är det nog hög sannolikhet för att detta som bäst blir polisiärt uppklarat men inget mer.

På vilket sätt har GM klantat sig i detta fall i högre utsträckning än andra ärenden där ingen åkt dit?
Citera
2018-06-19, 01:49
Medlem
Kalliss avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vmKl5X/grannen-brukar-vara-tryggt-har

"Grannen: ”Brukar vara tryggt här”
Vad betyder "brukar"?

Och vilka stadsdelar i Sverige, år 2018, erbjuder Internetcaféer?

Eller finns det fortfarande stadsdelar med bostäder som har jordstampade golv och saknar eget Internet?

"brukar"?!?....
Senast redigerad av Kallis 2018-06-19 kl. 01:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in