2018-06-18, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negerjon88
vad är det för kaliber på de scorpio som figurerar här? 9mm väl? För hylsorna ser längre ut än .32 ACP imo

Denna Scorpion avses: Škorpion vz. 61

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Škorpion
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jojje777
inte värt att nämna enligt TV4 nyheterna...

Jodå, kom nu! Långt in i nyheterna, men det lär vara första nyheten i morgonsoffan i morgon bitti.
Citera
Medlem
nyblivetsocfalls avatar
En vän till mig som hänger på Galaxy ofta blev skjuten. Jag är inte där lika ofta längre men går dit då och då för att spela spel, det finns ibland nån som säljer droger ja men de allra, allra flesta som spelar spel där är folk som faktiskt är intresserade av spel, det finns etniska svenskar och det finns invandrare. Galaxy ligger rätt centralt i Malmö och attraherar all sorts klientel, så ni har fel som antar att detta är något slumställe som blattar sitter och knarkar/pushar i.
Citera
Medlem
negombo365s avatar
Det är folk från Danmark utanför akuten. pratas danska av exotiska skäggiga män!
Citera
2018-06-18, 22:22
Medlem
Då er det kanske Hong som er skujtwb eftersom Mirza er i Malmö, vilket kan betyda krig på gång vilket kan betyda gamla M falangen tillbaka.
Dom har en pensionerad horunge som jobbar genom Malmö stad och hoppas verkligen han intw kommer tillbaka.
Varit mycket med den skujten Mirtez i början.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrdpappan
Nej, personen skrev att bara en var död och att jag ljög. Så det var ett svar på att de andra 2/3 döda kommer komma ut snart också så fort de kontaktat anhöriga. Men vad jag förstår det som av min kontakt kommer det bli 4 döda totalt!
Och den oskyldiga överlever?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negombo365
Det är folk från Danmark utanför akuten. pratas danska!

Loyal to familia?
Citera
Medlem
1Partys avatar
Bilder? Blod?
Citera
2018-06-18, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jojje777
inte värt att nämna enligt TV4 nyheterna...

TV4 sänder ju live.
Citera
Medlem
Kalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Stämmer det blir väl detta den "värsta" gängskjutningen hittills. 3-4 ihjälskjutna av automateld nära centrum.... rätt jävligt.

Brukar själv promenera förbi platsen emellanåt, och har aldrig känt att det är ett farligt område. Eller, för att förtydliga så ÄR det inget direkt farligt område i sig självt, men det är en del av Malmö och Malmö är farligt helt enkelt.

Om det är tre döda och troligen ytterligare en fjärde som kommer att stryka med blir det troligen den värsta gäng skjutningen/massakern hittills i Sverige. Större än Vår krog och bar i Biskopsgården i Göteborg, 18 mars 2015, då två personer sköts till döds och åtta skadades.

En av dem som sköts till döds då hade inget att göra med uppgörelsen, han var i 20-årsåldern och "civilist". Sköts till döds utanför krogen, troligen för att gärningsmannen ville tysta ett vittne.

Undrar om det vid dagens skjutning, Drottninggatan 6 i Malmö, skördade "civilister"?
Citera
Medlem
Gallachers avatar
En polare som jobbar på akuten i Malmö berättade nyss för mig att 2 st hade inkommit med personbilar, en av polis och den sista av ambulans. Två av dessa va garanterat redan döda.

Akuten avspärrad, cirka 30 till synes kriminella blattar stod utanför och fem polisbilar innanför avspärrningarna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ppppppppppppppp
Och den oskyldiga överlever?
Ja det hoppas jag 😊
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto