2018-06-18, 21:55
Medlem
ZigiWigis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Får försöka gripa GM fort , kanske är ute för att döda fler .
Ifall det är Mangs 2.0 (ytterst tveksamt) kanske det är bra med lite sanering
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KFCnogger
Såg polishelikopter i Lund för 10-15 min sedan såg inte var det flög sen. Kan vara för något annat,en en möjlig flyktväg kan vara E22 mot Lund?

Måste ha varit någon annan, en Polishelikopter har varit i ett ganska begränsat område här i Malmö de senaste 30 minuterna.

Skulle förvåna mig storligen om det tagit någon, troligen bara en känd adress som de vill störa på.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denglade
Mördade de inte ägeren utanför detta internetcaféet för något år sen?
Nej.
Den mördade butiksägaren du tänker på- hade butik intill nuvarande ICA-butiken. ca 3 år sedan.
Och det var en anställd som mördade sin chef. Mördaren var en adhd-mänska som ansåg att den schyssta chefen blivit för krävande.

Det som nu hänt skedde utanför lskrädderiet- som ägs av en svensk, och en dansk tjej jobbar i butiken.
Borde ha varit stängt när skotten avlossades ikväll- så återstår cafeet- borde ha varit där som det sköts in.
Citera
2018-06-18, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KFCnogger
Såg polishelikopter i Lund för 10-15 min sedan såg inte var det flög sen. Kan vara för något annat,en en möjlig flyktväg kan vara E22 mot Lund?

Låter troligt. Dumpa och byta bil i Arlöv känns passande. Mördarna bor inte i Lund. Ingen chans.

Gissar på inhyrda torpeder som är på väg till ett safehouse för sedan lämna landet om några dagar när lugnat ner sig.
Citera
Medlem
letspanics avatar
Internetkafé anno 2018 när alla går omkring med internet i fickan? Front för kriminell verksamhet?
Citera
Medlem
negombo365s avatar
Jag kan bekräfta att 3 är döda . fjärde har 10 % chance att överleva.
Kris möte mellan myndigheterna och Polis,Säpo ikväll. (kompis som jobbar på akuten)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illmatic
Nej det är mycket som har ändrats så klart. Men jag är där på i området minst en gång i veckan eftersom mina föräldrar bor kvar. I huset där cafeet ligger så bor det inget MENA-folk. Jag och min son brukar leka på innergården där och det är hur trevligt som helst. BRF-Malmgården har länge velat bli av med Galaxy (cafeet) p.g.a. allt oljud och skit de för med sig. Jag tror deras kontrakt går ut 2019 eller 2020 och då hoppas jag fan skiten försvinner.

Hörde dina föräldrar något, eller de var inte hemma?
Citera
Medlem
Jag hoppas verkligen att ingen dött men då fem har skadats är det kanske inte så troligt att alla överlever att ha blivit skjutna.
Citera
2018-06-18, 21:57
Medlem
Håll er till ämnet era idioter. Vilka är de avlidna?
Citera
Medlem
hrwdtjs avatar
Vem kommer våga vittna mot personer som använder automatvapen mitt i stan en måndagskväll?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illmatic
Mina föräldrar bor i huset där internetcafeet ligger. Jag själv växte upp där och spenderade runt 2002-2004 en hel del tid på cafeet också.

Det är inte de ensamkommande som gör det. Min uppfattning är att samlingslokalen är rätt bra skött med massor av svenskar som driver verksamheten och har koll. Dessa flyktingar är också mestadels afghaner som ser luspanka ut. Men runt Värnhem och framförallt på Zenithgatan finns det väldigt många kriminella som mer än gärna flashar med sina dyra märkeskläder och röker på öppet. Dessa individer syns och gör kaos i allmänhet och typen som gör sånt här skit.

Fel på de flesta punkter. Ägs inte av svenskar. De som blev skjutna klev ut från internetcaféet.

Du lever idag troligen i en skyddad drömvärld långt från mångkulturen. Du kanske ska flytta tillbaka och få känna lite på verkligheten?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negombo365
Jag kan bekräfta att 3 är döda . fjärde har 10 % chance att överleva.
Kris möte mellan myndigheterna och Polis,Säpo ikväll. (kompis som jobbar på akuten)
Är m*kky en av dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in