2018-06-18, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Varför frågar du? Har du några vittnesmål eller någon statistik som talar för att det skulle vara svenskar inblandade?

Därför att det nämnts både här och på Facebook. Därför frågar jag om det stämmer. Förstår du vad en fråga om det stämmer betyder?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AngelDevil
Angående Broderstugan. Man har sett en hel del tveksamma typer där minst sagt när man tagit öl där.

Utveckla. Jag tror jag vet vad du menar. Men vad har dessa med skjutningen att göra, bara för att internetcaféet ligger precis intill?
Citera
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
OnT: Drottningatan är väl vid kanalen? Men såg inte ut så i Kvällsposten. Eller minns jag fel? Eller det kanske är längre norrut. Hur som helst vidrigt. Tredjeman kan ha drabbats.

Ingen infödd person med sunt förnuft rör sig mellan centralen och kungsg efter 20. Drog och gäng som driver, malmö är no-go efter 20:00 enl mina erfarenheter
Citera
2018-06-18, 21:42
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Varför frågar du? Har du några vittnesmål eller någon statistik som talar för att det skulle vara svenskar inblandade?

Tror det kommer av att någon i tråden påstod det.
Citera
2018-06-18, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illmatic
Mina föräldrar bor i huset där internetcafeet ligger. Jag själv växte upp där och spenderade runt 2002-2004 en hel del tid på cafeet också.

Det är inte de ensamkommande som gör det. Min uppfattning är att samlingslokalen är rätt bra skött med massor av svenskar som driver verksamheten och har koll. Dessa flyktingar är också mestadels afghaner som ser luspanka ut. Men runt Värnhem och framförallt på Zenithgatan finns det väldigt många kriminella som mer än gärna flashar med sina dyra märkeskläder och röker på öppet. Dessa individer syns och gör kaos i allmänhet och typen som gör sånt här skit.

Du kan inte jämföra området idag och med 2004. Och det går inte bedriva internetcafé på legalt sätt idag. Där förekommer annan verksamhet parallellt. Och har man pengar har man råd att spela dataspel hemma.
Citera
Medlem
ganghatarens avatar
15-20 skott och hen träffar fem personer. Ovanligt bra siktat denna gången. har kanske haft lite skytteträning
Citera
Medlem
Mördade de inte ägeren utanför detta internetcaféet för något år sen?
Citera
Medlem
Extraordinars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M4WI
Ändrat till fem skadade ny…

https://www.sydsvenskan.se/2018-06-18/larm-om-skottlossning-pa-varnhem-person-skadad

Internetcaféet består i princip av två små rum, det är en liten lokal med kanske sisådär 30-40 datorer. Inte förvånansvärt att fem skadas om en dåre kommer in med automatvapen och pepprar.
Citera
2018-06-18, 21:44
Medlem
AngelDevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Cates
Utveckla. Jag tror jag vet vad du menar. Men vad har dessa med skjutningen att göra, bara för att internetcaféet ligger precis intill?

Jag vet absolut inte om det finns någon koppling alls. Såg bara att någon hade nämnt att dom sett lite kändis- folk på Broderstugan så jag återger lite av mina intryck från det. (Givetvis då inte Allan Svensson)
Citera
Medlem
Urinterapeuts avatar
Går det att kolla upp vilka som äger cafet? Kan ju vara bröder eller söner till ägaren som fått bly i sig.
Citera
Medlem
SvenBergmans avatar
Det dyker upp lite bilder från BP på Fejjan.
Citera
2018-06-18, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extraordinar
Internetcaféet består i princip av två små rum, det är en liten lokal med kanske sisådär 30-40 datorer. Inte förvånansvärt att fem skadas om en dåre kommer in med automatvapen och pepprar.

Hände utanför när 4 personer var på väg ut som jag fattar .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in