2018-06-18, 09:59
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Enligt rykten ska det ha funnits blodspår i lägenheten.
Jag bedömer den infon som trovärdig pga vem det kom ifrån.
Polisen var snabba med att gå ut med att det rörde sig om människorov, så det måste funnits något som tydde på det. Att de så snabbt förstod att hon inte försvunnit frivilligt.

Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Det stämmer att jag skrev det tidigare. Men detta kom från annan källa igår.
Jag anser att den här källan har ingen som helst anledning att hitta på detta då
hen sörjer det som hänt.

Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Då borde hennes hem varit avspärrat direkt, och det var inte avspärrat onsdag fm!
Det stämmer inte!

Funderar lite över denna info om:

- blodspår i lgh enligt flixas källa
- ingen avspärrning av mordoffrets hem på onsdag morgon enligt EnGodTankes källa

Jag tror på dessa två skribenter, att de inte hittar på utan detta är vad deras källor säger. Sedan kan källor ha fel, missförstått, eller inte minnas rätt. Källorna och deras tillförlitlighet vet vi inte så mycket om här i tråden.

Men om vi utgår från att detta stämmer, vad kan man tänka om denna information?

Har vi fått riktig information på från vilket datum man utgick från att det var ett människorov? Var det först från onsdagen?

Enligt EnGodTanke tror jag att jag minns att hon har sagt att det allra först klassades som ett försvinnande. Men när rubricerades det till människorov.

I Metros artikel som inleder tråden står inget datum för det. Det enda man har att utgå ifrån är att artikeln utgivits 17/5, dvs torsdagen.

"Ärendet kom in till polisen tidigt på tisdagsmorgonen, och rubricerades först som ett försvinnande. Men nu misstänker polisen att kvinnan blivit kidnappad.
– Det handlar om en försvunnen kvinna. Det har jobbats förutsättningslöst med det här och är nu rubricerat som människorov, säger Peter Springare, spaningsledare vid polisen i Örebro.
"

https://www.metro.se/artikel/kvinna-misst%C3%A4nkt-kidnappad-uppgifter-om-svartsjukedrama

Mina funderingar:

- I första inläggen skriver flixa81 att det var god ordning i lgh och inget blod, men sedan har det framkommit av en annan källa som flixa tror att trovärdig att det fanns blod.

Kan det vara så att blodet som man hittade var i sådan lite mängd, att det knappt gick att se med blotta ögat? Kan det vara tekniker på platsen som efter andra tecken på att LW inte försvunnit frivilligt hittat upptorkat blod alternativt mindre blodstänk på plats som gör att avspärrningarna inte gjordes förrän efter någon dag?

Kanske fanns det fler andra tecknen på ofrivilligt försvinnande (spekulation) kan ha varit avbruten dialog med någon, några, öppen dörr (på glänt eller olåst), halvfärdiga paket, halväten macka och te, smörbyttan framme, tofflorna och nattlinne/morgonrock borta, vanliga skor pengar, linser/glasögon osv kvar hemma. Kanske också hennes mobil strax efter den sista kontakten vid 23-tiden plötsligt "dog"? Laddaren dock kvar hemma osv, osv.

OM blodet funnits någonstans i hemmet eller utanför; vad kan ha hänt?
Citera
2018-06-18, 10:22
Medlem
Citat:
Samma logg som ovan (2018-04-20)

Listan inför denna helg var blygsam: Några lösta mystar, ett sedan länge önskat finprojekt, nån UE, lite klättring och gott om utrymme för eventen och de nya cacherna vi hoppades skulle vara roliga och så blev det. Åkte tillsammans med m.g.l. på fredagen och burkade lite i Mariestad och avslutade med en skymningsräd på Kinnekulle. Lördag förmiddag uppiggande morgonklättring innan sammanstrålning med vännerna längs E18: mattias.nassen, lhasa_runner, GP-Esset, BeholderX och lingonet.

Den infon jag fått från två oberoende är att LW och ML var i en relation vid detta tillfälle, men höll på bryta. Ni ser vem hon krokade ihop med på lördagen, BeholderX, som tydligen var hennes senaste relation.
Nu är jag osäker om båda källorna, eller bara ena nämnde att ML (m.g.l) vart arg/irriterad/besviken på LW, att hon gått vidare medJH (BeholderX).

Ordet relation kan inbegripa mycket och tolkas olika.
Denna information (två oberoende källor) är från en annan som står inblandande lite närmare. Så risken för hörsägen och feltolkningar ökar givetvis, men känns som det stämmer i loggar och övrig information som droppats.

Som ni ser på datumet är det inte ens en månad innan hon mördas ML och LW reste ensamma iväg på event.
När ML:s (m.g.l) namn nämns i trådet sp skriver någon typ: "Glöm honom, han var i USA".
Lite senare kommer en annan på att han kom hem den helgen (12-13:e maj, hon mördas den 14:e)

OM det är ett relations/svartsjukemord, känns SD:s relation för 1,5 år sedan väldigt långt borta för SD NU ska bli nattsvart. Det fanns ju egentligen inget LW skulle kunna avslöja om SD för HD (hon har ju ny pojkvän enligt dom som står henne nära). Allt med SD som mördare känns ologiskt med det vi vet idag (anmälan och även otroheten är graverade, men ligger långt bak i tiden att man tycker att man borde besannat sig om man vart "tokig").

Dina källor har fel, m.g.l och LW hade en relation som bara var som vänner. De hade varit par tidigare men det var flera år sedan. De var goda vänner nu inget mer.
Ingen aning om relationen med beholderx var på en vän plan eller ej.
SD är fortfarande den enda(?) misstänkta.

LW hade tidigare en text på sitt geocach konto där hon skrev lovord om att det var SD som fick henne att börja cacha och hur roligt det var. Den texten togs bort och i den nya nämner hon inte SD med ett ord.
Klart för de flesta att Hon inte ville ha med honom att göra, hur mycket du än vill påskina motsatsen.
Kommer du hälsa på SD i fängelset?
Citera
2018-06-18, 10:36
Medlem
Citat:
Samma logg som ovan (2018-04-20)

Listan inför denna helg var blygsam: Några lösta mystar, ett sedan länge önskat finprojekt, nån UE, lite klättring och gott om utrymme för eventen och de nya cacherna vi hoppades skulle vara roliga och så blev det. Åkte tillsammans med m.g.l. på fredagen och burkade lite i Mariestad och avslutade med en skymningsräd på Kinnekulle. Lördag förmiddag uppiggande morgonklättring innan sammanstrålning med vännerna längs E18: mattias.nassen, lhasa_runner, GP-Esset, BeholderX och lingonet.

Den infon jag fått från två oberoende är att LW och ML var i en relation vid detta tillfälle, men höll på bryta. Ni ser vem hon krokade ihop med på lördagen, BeholderX, som tydligen var hennes senaste relation.
Nu är jag osäker om båda källorna, eller bara ena nämnde att ML (m.g.l) vart arg/irriterad/besviken på LW, att hon gått vidare medJH (BeholderX).

Ordet relation kan inbegripa mycket och tolkas olika.
Denna information (två oberoende källor) är från en annan som står inblandande lite närmare. Så risken för hörsägen och feltolkningar ökar givetvis, men känns som det stämmer i loggar och övrig information som droppats.

Som ni ser på datumet är det inte ens en månad innan hon mördas ML och LW reste ensamma iväg på event.
När ML:s (m.g.l) namn nämns i trådet sp skriver någon typ: "Glöm honom, han var i USA".
Lite senare kommer en annan på att han kom hem den helgen (12-13:e maj, hon mördas den 14:e)

OM det är ett relations/svartsjukemord, känns SD:s relation för 1,5 år sedan väldigt långt borta för SD NU ska bli nattsvart. Det fanns ju egentligen inget LW skulle kunna avslöja om SD för HD (hon har ju ny pojkvän enligt dom som står henne nära). Allt med SD som mördare känns ologiskt med det vi vet idag (anmälan och även otroheten är graverade, men ligger långt bak i tiden att man tycker att man borde besannat sig om man vart "tokig").

Det var enligt andra inte Beholder x som var en ny relation utan SA (finns på bild i tråden). Kanske trodde SD och hans bekanta att varje geocach vän var en partner men så verkar det inte alls ha varit.
Citera
2018-06-18, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Jag hittade det du skrivit om detta och läste det igen. Ja, LW kan ha skrikit (av smärtor och för att påkalla uppmärksamhet) nere vid motorvägen efter att t.ex ha kastat sig ut från GM fordon. Hon behöver inte ha skrikit exakt vid FP.

Du menar att LW tajmat att först blivit misshandlad och sedan helt blåslagen hoppa ur en bil som åkt en rätt lång väg för att komma ut på motorvägen utanför, precis utanför hennes bostad och sedan krupit upp och lagt sig under en buske? Ja, ingenting är ju omöjligt som Gunde säger men risken finns att det inte är sannolikt. Så kan vi säga.
Citera
2018-06-18, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av valderama
Du menar att LW tajmat att först blivit misshandlad och sedan helt blåslagen hoppa ur en bil som åkt en rätt lång väg för att komma ut på motorvägen utanför, precis utanför hennes bostad och sedan krupit upp och lagt sig under en buske? Ja, ingenting är ju omöjligt som Gunde säger men risken finns att det inte är sannolikt. Så kan vi säga.
Så menade jag inte Läs mitt inlägg 2 dagar tillbaka innan du svarar på ett inlägg till mej
Citera
2018-06-18, 10:53
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Dina källor har fel, m.g.l och LW hade en relation som bara var som vänner. De hade varit par tidigare men det var flera år sedan. De var goda vänner nu inget mer.
Ingen aning om relationen med beholderx var på en vän plan eller ej.
SD är fortfarande den enda(?) misstänkta.

LW hade tidigare en text på sitt geocach konto där hon skrev lovord om att det var SD som fick henne att börja cacha och hur roligt det var. Den texten togs bort och i den nya nämner hon inte SD med ett ord.
Klart för de flesta att Hon inte ville ha med honom att göra, hur mycket du än vill påskina motsatsen.
Kommer du hälsa på SD i fängelset?

Kanske för mitt fokus har varit mest på SD, så har jag tyvärr inte lagt mycket energi på att varken minnas namn eller annat runt dessa två; ML och Beholderx.

Man utgår från att man utreder LWs relationer och kollar alibi mm för dessa.

Var bor dessa personer (tacksam för maskade namn igen om någon kan förlåta mig)?
Finns det någon möjlighet att de känner till bullerplankets "gömma"?
Om man kommer lite längre ifrån, krävs det väl bil till LW.
Om man kommer med bil, borde man veta att LW är uppe?
Vad kan ärendet vara om man kommer sent på kvällen? Impuls?
Isf kanske man inte "bjuder in någon" på te kl 23.30 direkt med sovande barn hemma?
Man kanske står utanför dörren eller sitter i bilen om man behöver prata ut, reda ut något?

Men varför gå mot/till bullerplanket neråt gatan?
Har väldigt svårt att tro att man kan känna till bullerplankets baksida som ändå slutar in på en äng mot en mindre gata om man inte bor där.

Har man bilen med sig och det "händer" något i eller utanför hemmet hemmet, kanske den logiska reaktionen blir att man lämnar henne på plats. Inte börja fixa och greja med en död person.
Har det hänt i bilen, då kör man nog iväg kroppen till en mer avlägsen plats.

Tror ändå på att LW hittades vid bullerplankert skvallrar om att:
- gm känner till platsen
- det inte fanns några riktiga alternativ (dvs "det hände" nära buller planket) att gömma kroppen.
- personen kom förmodligen gåendes till bp.
- OM bil användes, åkte gm till bullerplanket för att han kände till platsen. Han ville så snabbt om möjligt bara bli av med kroppen. Kanske han hade barn hemma som väntade på honom? Annars hade gm åkt till någon avlägsen plats för att dumpa kroppen.
Senast redigerad av notknapparen 2018-06-18 kl. 11:04.
Citera
2018-06-18, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Det var enligt andra inte Beholder x som var en ny relation utan SA (finns på bild i tråden). Kanske trodde SD och hans bekanta att varje geocach vän var en partner men så verkar det inte alls ha varit.
Det har dykt upp ett antal potentiella pojkvänner till LW i tråden, tror att de flesta av dessa faktiskt är endast vänner. Tycks som att några är ute efter att misskreditera henne som någon slags mansslukerska i sin hunger att försvara SD.
Citera
2018-06-18, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av valderama

LW blev endera knivhotad kidnappad i hemmet eller gick ut till bekannt i en bil utanför sitt hem med dörren olåst
Föraren körde i väg för de började bråka LW ber föraren stanna hon är livrädd
Hon kastar sig ut ur bilen innan farten blir för hög hon inser faran hon är i
Hon skadar sig och skriker av smärta o rädsla Mördaren parkerar undanskymt och går tillbaka och stryper LW sedan drar han upp henne skymd bakom planket Typ så
Citera
2018-06-18, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Det har dykt upp ett antal potentiella pojkvänner till LW i tråden, tror att de flesta av dessa faktiskt är endast vänner. Tycks som att några är ute efter att misskreditera henne som någon slags mansslukerska i sin hunger att försvara SD.

Delar helt detta stycke. Helt förfärligt
Citera
2018-06-18, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Annars har jag också tänkt på husen närmast planket Hörde de inget ? Är de förhörda ?
Såhär skriver Aftonbladet den 17 maj:

”Man misstänker att hon blivit kidnappad.
– Polisen undrade om jag hade hört skrik, säger en boende i området.”
Citera
2018-06-18, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duracella
Såhär skriver Aftonbladet den 17 maj:

”Man misstänker att hon blivit kidnappad.
– Polisen undrade om jag hade hört skrik, säger en boende i området.”

Ok då hade hon inte det tydligen då har polisen gått runt
Citera
2018-06-18, 11:27
Medlem
matsqqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
LW blev endera knivhotad kidnappad i hemmet eller gick ut till bekannt i en bil utanför sitt hem med dörren olåst
Föraren körde i väg för de började bråka LW ber föraren stanna hon är livrädd
Hon kastar sig ut ur bilen innan farten blir för hög hon inser faran hon är i
Hon skadar sig och skriker av smärta o rädsla Mördaren parkerar undanskymt och går tillbaka och stryper LW sedan drar han upp henne skymd bakom planket Typ så

Om det är en ensam SD som är gärningsman så vet han ju exakt vart han ska köra för att minimera att någon ska se vad han gör - så varför komplicera med att hon kastar sig ur bilen - han vill ju åka till en så undanskymd plats som möjligt - dvs. bara 100 meter fram till planket - för han vill misshandla henne (kanske inte just då tänker att döda henne) och det kan han ju inte göra mitt inne bland husen.

Han kan ju inte räkna med att fortsätta och sedan köra ut på motorvägen och åka i en halvtimme eller så i en bil med en vuxen kvinna som vill ut...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in