Citat:
Enligt rykten ska det ha funnits blodspår i lägenheten.
Jag bedömer den infon som trovärdig pga vem det kom ifrån.
Polisen var snabba med att gå ut med att det rörde sig om människorov, så det måste funnits något som tydde på det. Att de så snabbt förstod att hon inte försvunnit frivilligt.
Jag bedömer den infon som trovärdig pga vem det kom ifrån.
Polisen var snabba med att gå ut med att det rörde sig om människorov, så det måste funnits något som tydde på det. Att de så snabbt förstod att hon inte försvunnit frivilligt.
Citat:
Citat:
Funderar lite över denna info om:
- blodspår i lgh enligt flixas källa
- ingen avspärrning av mordoffrets hem på onsdag morgon enligt EnGodTankes källa
Jag tror på dessa två skribenter, att de inte hittar på utan detta är vad deras källor säger. Sedan kan källor ha fel, missförstått, eller inte minnas rätt. Källorna och deras tillförlitlighet vet vi inte så mycket om här i tråden.
Men om vi utgår från att detta stämmer, vad kan man tänka om denna information?
Har vi fått riktig information på från vilket datum man utgick från att det var ett människorov? Var det först från onsdagen?
Enligt EnGodTanke tror jag att jag minns att hon har sagt att det allra först klassades som ett försvinnande. Men när rubricerades det till människorov.
I Metros artikel som inleder tråden står inget datum för det. Det enda man har att utgå ifrån är att artikeln utgivits 17/5, dvs torsdagen.
"Ärendet kom in till polisen tidigt på tisdagsmorgonen, och rubricerades först som ett försvinnande. Men nu misstänker polisen att kvinnan blivit kidnappad.
– Det handlar om en försvunnen kvinna. Det har jobbats förutsättningslöst med det här och är nu rubricerat som människorov, säger Peter Springare, spaningsledare vid polisen i Örebro."
https://www.metro.se/artikel/kvinna-misst%C3%A4nkt-kidnappad-uppgifter-om-svartsjukedrama
Mina funderingar:
- I första inläggen skriver flixa81 att det var god ordning i lgh och inget blod, men sedan har det framkommit av en annan källa som flixa tror att trovärdig att det fanns blod.
Kan det vara så att blodet som man hittade var i sådan lite mängd, att det knappt gick att se med blotta ögat? Kan det vara tekniker på platsen som efter andra tecken på att LW inte försvunnit frivilligt hittat upptorkat blod alternativt mindre blodstänk på plats som gör att avspärrningarna inte gjordes förrän efter någon dag?
Kanske fanns det fler andra tecknen på ofrivilligt försvinnande (spekulation) kan ha varit avbruten dialog med någon, några, öppen dörr (på glänt eller olåst), halvfärdiga paket, halväten macka och te, smörbyttan framme, tofflorna och nattlinne/morgonrock borta, vanliga skor pengar, linser/glasögon osv kvar hemma. Kanske också hennes mobil strax efter den sista kontakten vid 23-tiden plötsligt "dog"? Laddaren dock kvar hemma osv, osv.
OM blodet funnits någonstans i hemmet eller utanför; vad kan ha hänt?