2018-06-17, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Återkommande falsarier om att SD misshandlat LW är INTE till gagn för tråden. Tråden drunknar i sån trams.
Falska uppgifter om att SD misshandlat LW dyker upp gång efter annan oftast med förstärkningsord som upprepat misshandlats etc. Man kan fråga sig i vilket syfte rena lögner om detta förekommer ? Lite sans och reson får väl krävas även på Fb.
SD har inte misshandlat LW. LW anmälde SD för misshandel Jan 2017 (var det väl?)
Åklagaren konstaterade att visst befogat våld förekommit och lade ner utredningen om misshandel.
Det har förekommit misshandel där ett örhänge blev förstört.
Citera
2018-06-17, 14:55
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Jag var en vän och träningskompis så vi gjorde en del ihop och hade kontakt rätt ofta. Jag visste inget om "förhållandet" mellan henne och SD.
Hade sprungit på SD några gånger och han hälsade alltid glatt, förutom den gången då jag kom med LW och han inte med ett ord sa något utan bara blängde.
Tyckte det var konstigt då och såhär i efterhand olustigt. Om nu LW hängde efter SD skulle väl han inte betett sig så utan vara glad över det..
Han var helt klart störd över att jag umgicks med henne.

Kan det vara så att alla dessa män som vi
sett uppgifter om också var vänner och
träningskompisar?

Allting måste inte handla om sex.

Det kanske var någon som missuppfattade det
och blev arg om LW inte ville något mer.
Senast redigerad av gloriouslife 2018-06-17 kl. 15:00.
Citera
2018-06-17, 14:56
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Jag har letat men hittar inget, ändå sitter det där i bakhuvudet att sonen var den siste som var kontakt med LW.
Egendomligt. Fast lite logik är det i mitt huvud att hon ringde sonen och meddelade honom att hon ringer tidigt och väcker densamma för firande av lillebror.

Hinner (för sjutton) inte läsa ikapp allt, men letat en liten stund efter svar på detta i tråden.
Minns inget om det du tror dig minnas (att sista samtalet skulle varit med äldste sonen) men hittade poster från flixa81 som kan föra tankarna åt det hållet. Kanske någon redan svarat dig eller orkar gräva vidare:

"2018-05-22, 09:07 #1863:
Citat:
Orsa
Citat:
Ursprungligen postat av daniello-castello
Att yngsta sonen som fyllde år sov hos Lena vet vi. Det var de stora barnen plus exmaken som kom på morgonen för att fira honom som upptäckte att hon var borta. Exmaken har blivit rekommenderad att inte identifiera Lena. Det tyder på att hon antingen har fruktansvärda skador eller så har naturen hunnit göra sitt. Hur det än är så är allt hemskt.

"Ditt första inlägg, och du verkar vara säker på din sak."

https://www.flashback.org/sp64117733

2018-05-22, 12:51 #1928
flixa81:

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Orsa
Ditt första inlägg, och du verkar vara säker på din sak.

"Korrekta uppgifter"
https://www.flashback.org/sp64119193

flixa81 # 7637:
2018-06-08, 06:20:

Citat:
Ursprungligen postat av 18carat
Äldste sonen ska ha sovit där och varit den som upptäckte att hon saknades enligt sådana som känner honom.

"Det tror jag inte stämmer utan yngste sonen vaknade på morgonen och märkte att mamma inte var hemma"
https://www.flashback.org/sp64274291

Något jag diffust minns var att någon nämnde något om att den sista kontakten var något med någon om planeringen innan Norgeresan. Minns bara att jag blev osäker på om det var en egen spekulation eller om det var något personen hört ryktas. Blir lite otydligt ibland.
Citera
2018-06-17, 15:05
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Jag har letat men hittar inget, ändå sitter det där i bakhuvudet att sonen var den siste som var kontakt med LW.
Egendomligt. Fast lite logik är det i mitt huvud att hon ringde sonen och meddelade honom att hon ringer tidigt och väcker densamma för firande av lillebror.

Jag tror att det var någon som spekulerade
att sista samtalet var till sonen för att säga god natt.
Senast redigerad av gloriouslife 2018-06-17 kl. 15:23.
Citera
2018-06-17, 15:12
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirdidjul66
Japp, det är Stefan Davidson som misshandlade Lena i hennes bil , Det dom flesta inte vet är att dom också hade ett förhållande i 6 år innan det här hände med mycket hot och kränkningar av Lena.. Men hon hade inte förmågan att ta sig ur alla lönger , Jag sa åt henne många många gånger att anmäla, vilket hon gjorde men som blev avskrivet, men fortsatte träffa Lena regelbundet fast han var gift.
Det här inlägget är vad jag hittat än så länge.
Vill återigen understryka att jag aldrig hävdat att jag VET att SD utsatt LW för upprepade övergrepp (ordet misshandel har jag endast nämnt avseende anmälan). Jag har ställt frågor angående vad som framgått och om någon har mer information att komma med avseende det.
Citera
2018-06-17, 15:17
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Inte helt säker men mitt pensionärsminne säger något åt Sh Holmes - hållet (inte rättstavat...)

Han/Hon har postat rätt mycket utan att ha några som helst "bevis"
mot allt Han/Hon har anklagat SD för
Citera
2018-06-17, 15:18
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Det här inlägget är vad jag hittat än så länge.
Vill återigen understryka att jag aldrig hävdat att jag VET att SD utsatt LW för upprepade övergrepp (ordet misshandel har jag endast nämnt avseende anmälan). Jag har ställt frågor angående vad som framgått och om någon har mer information att komma med avseende det.

Frågan är hur mycket sanning det är i det inlägget?

Hans/Hennes inlägg har ifrågasatts flera gånger utan att få några svar om Hur han kan veta att det skulle vara sant
Citera
2018-06-17, 15:21
Medlem
Sockerhalss avatar
En undran: Fler av er har tydligen varit på fyndplatsen efteråt. Ber om ursäkt om detta tagits upp, men jag undrar: Fanns det ett blomhav,kärlekstexter etc. som alltid finns vid både olycksplatser och i synnerhet mordplatser nuförtiden? Om INTE så ifrågasätter jag igen om hon hade många "fiender". Lena verkar inte ha varit omtyckt. Man ska inte prata illa om döda. Men en som var en skithög i livet, blir plötsligt inte en mindre skithög när den avlidit.
Ingen verkar ta parti för Lena. Ingen verkar bry sej rent ut sagt. Tragiskt...
Senast redigerad av Sockerhals 2018-06-17 kl. 15:24.
Citera
2018-06-17, 15:30
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Återkommande falsarier om att SD misshandlat LW är INTE till gagn för tråden. Tråden drunknar i sån trams.
Falska uppgifter om att SD misshandlat LW dyker upp gång efter annan oftast med förstärkningsord som upprepat misshandlats etc. Man kan fråga sig i vilket syfte rena lögner om detta förekommer ? Lite sans och reson får väl krävas även på Fb.
SD har inte misshandlat LW. LW anmälde SD för misshandel Jan 2017 (var det väl?)
Åklagaren konstaterade att visst befogat våld förekommit och lade ner utredningen om misshandel.

Du får byta ut fetat med - tvång.
Citera
2018-06-17, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
En undran: Fler av er har tydligen varit på fyndplatsen efteråt. Ber om ursäkt om detta tagits upp, men jag undrar: Fanns det ett blomhav,kärlekstexter etc. som alltid finns vid både olycksplatser och i synnerhet mordplatser nuförtiden? Om INTE så ifrågasätter jag igen om hon hade många "fiender". Lena verkar inte ha varit omtyckt. Man ska inte prata illa om döda. Men en som var en skithög i livet, blir plötsligt inte en mindre skithög när den avlidit.
Jag var där för c:a 1 vecka sedan och det fanns en del blommor, nån nalle och nån liten vers på ett kort och kanske lite till, men att kalla det blomhav….nääää..
Inget verkade "färskt".
Citera
2018-06-17, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals

En länk:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jPJwQe/folk-ar-valdigt-tagna-har-i-omradet

Citat:
"Under söndagen kom flera boende i kvarteret i Örebro och lämnade blommor och tände ljus vid den plats där den döda kvinnan hittades."

Citat:
"Ingen kan förstå hur någon kan ha velat Lena Wesström något ont. Hon var engagerad i en församling och ägnade sig mycket åt friluftsliv."

Citat:
"En barndomsvän som Aftonbladet varit i kontakt med beskriver Lena som ”den mest godhjärtade man kan hitta”."
Senast redigerad av SonyaStolt 2018-06-17 kl. 15:43. Anledning: Korrektur
Citera
2018-06-17, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Ja. Tänkte just på hur många gånger jag själv avbrutit paketinslagningar. Ibland p.g.a att jag varit för trött och därför bestämt mig för att fortsätta tidigt nästa morgon. Andra gånger har presentpapperet tagit slut och aktiviteten därför tvingats avslutas. Hade en äldre släkting som tyckte att hushållspapper var utmärkt att vira in paket i. Är inte säker på att LW skulle anse det lämpligt...

Ja precis man vet inte något när hon slog in paket och vilken tid hon gjorde något annat Man vet att hon hade kontakt med någon kring 23 ? Var befann hon sej då
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in