2018-06-15, 11:07
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Nej jag orkar inte egentligen. Men tycker flera här är lite väl godtrogna och tror på alla dessa vittnen som skriver saker som inte går ihop.

har du hört samtalet med larmoperatören? och hört skrik i bakgrunden?
pratat med larmoperatören och fått en tidpunkt av dem?

eller som alla andra sett vad som står i tidningarna,
för där brukar allt vara sant och stämma in i minsta detalj?
Citera
2018-06-15, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalaan
Du pratade om planket och om fyndplatsens placering i jämförelse med planket. Fyndplatsen är på samma sida som motorvägen, och vi bor tvärs över motorvägen.

Kan du svara på om sträckan över motorvägen används som genväg av våghalsiga personer?

Gunnebostängslet på fyndplatsen ser ut att ha blivit nerpressat och någon här i tråden trodde att kanske ungdomar brukar sitta på det. Jag tänker mig att det kan bli så om man klättrar över det många gånger.

Och vet du om det är någon/några av LW:s bekantskaper/relationer som nämnts här i tråden som bor på "din" sida och nära motorvägen?
Senast redigerad av SonyaStolt 2018-06-15 kl. 11:12. Anledning: Tillägg
Citera
2018-06-15, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
har du hört samtalet med larmoperatören? och hört skrik i bakgrunden?
pratat med larmoperatören och fått en tidpunkt av dem?

eller som alla andra sett vad som står i tidningarna,
för där brukar allt vara sant och stämma in i minsta detalj?
Nej jag har inte det. Men det Kan ju vara sant eller hur?
Citera
2018-06-15, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
kan det vara så att han bara har råkat logga dem på fel dag? och därför ändrade datum?
för om du läser i HDs logg så står det att dem loggade ihop

Oki doki tänkte att man typ "skannade" burken så att den alltid loggades korrekt (inte att det skedde manuellt).

Men om de nu var tillsammans i vilket fall som helst så får det mindre betydelse.

Tack
Citera
2018-06-15, 11:11
Medlem
Citat:
Och var har du bevis på att det varade i 3 timmar? Har du bevis på att Dalaan verkligen har varit på ett förhör?

Jag kommenterar en person på flashback som jag finner icke trovärdig. Skulle polisen få ut nåt av det tror du?

När du ringer polisen om din "känsla", så du passa på att fråga det också?
Citera
2018-06-15, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SPAMZ
Det är lätt hänt att man glömmer ändra datum när man loggar i efterhand. Gör man inte det manuellt får man automatiskt dagens datum på loggen. När man sedan upptäcker sitt misstag ändrar man bara datum till det korrekta. Det är ju särskilt intressant att få rätt datum när det gäller FTF (First To Find), som det nu gällde på den nämnda cachen. Inget konstigt i det!?

Tack som synes är jag inte insatt i hur man loggar cachar lol. Tur att andra är det och kan förklara
Citera
2018-06-15, 11:13
Medlem
Honan6s avatar
Jag funderar på LW:s mobil som sades ha pejlats i området. Varifrån kom den uppgiften?
Min spekulation är att det var mobilen som hittades i skogpartiet som spärrades av innan de hade hittat LW. Polisen bar ju iväg ett föremål i en påse. Sen hittades BO och därefter har man inte hört talas om några synliga sökinsatser förutom om att hundar hade nosat i SD:s trädgård vid nåt tillfälle. Jag tror polisen har mobilen.
Citera
2018-06-15, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Jag funderar på LW:s mobil som sades ha pejlats i området. Varifrån kom den uppgiften?
Min spekulation är att det var mobilen som hittades i skogpartiet som spärrades av innan de hade hittat LW. Polisen bar ju iväg ett föremål i en påse. Sen hittades BO och därefter har man inte hört talas om några synliga sökinsatser förutom om att hundar hade nosat i SD:s trädgård vid nåt tillfälle. Jag tror polisen har mobilen.

Jag minns att jag läste om pingningen i Aftonbladet eller Expressen
Citera
2018-06-15, 11:17
Medlem
Citat:
Okej jag lägger ner. Men skumt är det.
Det jag är lite undrande till gällande dalaans inlägg här på FB är ju hen suttit i 3-timmars förhör hos polisen, kring observationer som kan ha att göra med detta. Sa inte polisen till dig Dalaan att du inte fick prata med andra (eller lägga ut på sociala medier) om era observationer? Tänkte om detta kan störa/påverka andra
Citera
2018-06-15, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Det jag är lite undrande till gällande dalaans inlägg här på FB är ju hen suttit i 3-timmars förhör hos polisen, kring observationer som kan ha att göra med detta. Sa inte polisen till dig Dalaan att du inte fick prata med andra (eller lägga ut på sociala medier) om era observationer? Tänkte om detta kan störa/påverka andra

Nej han sa ingenting om det.
Citera
2018-06-15, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31

Tydligen gjorde dom inte det, men dalaan har heller inte berättat något om själva innehållet.
Citera
2018-06-15, 11:24
Medlem
Polisen har uppenbarligen tagit Dalaans uppgifter mycket seriöst eftersom förhöret tog ungefär lika lång tid som SDs första förhör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in