2018-06-13, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Och där var GPSen igen.

Är det tredje gången?

Låter som om du vet något.

Gå till polisen och berätta.

Nej hon hade ingen gps, hon använde telefonen
Hitta den, borde inte vara för långt bort
Citera
2018-06-13, 10:12
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Den 31/5 gick Aftonbladet ut med information att man ”anträffat nedblodade kläder i mannens hem” (alltså under husrannsakan i SD hem), den uppgiften stämmer inte. Det är denna uppgift som jag vet inte är korrekt. Trollar inte.

Jag vet att jag läst någonstans (NA?) att SDs advokat förnekar blodiga kläder. Kan endast hitta denna text som resultat vid google- sökning, artiklarna i NA är numera alla låsta:

"https://www.na.se/.../aklagaren-misstankarna-har-starkts-mot-lena-wesstroms-misstankt...
för 5 dagar sedan - Nu har misstankarna stärkts mot Lena Wesströms misstänkte mördare ... Advokaten förnekar blodiga kläder – men bekräftar kärleksrelation och ...
."

Detta är alltså advokatens utlåtande, som man kanske får tolka som att det är vad hans klient säger eller att de vet att uppgiften är felaktig. SD är förmodligen ingen ointelligent person, och skulle säkert inte förneka att det fanns blodiga kläder i bilen eller i huset som hade med brottat att göra. Det kanske mest sannolika är väl att det är en missuppfattning som spridit sig i media.

Man kan ha hittat kläder i huset och /eller i bilen och dessa har man tagit in för att analysera för att se om det har med brottet att göra? Om det finns blod t ex på dom?

Och med stor sannolikhet har man inte gjort ett sådant fynd (av blod), annars skulle SD sitta häktad på sannolika.

Mobilen har vi ju sett i pressen redan, att den inte är funnen.

Tyvärr är det ju så att man får ta det som står i kvällspressen (och ibland även de större dagstidningarna) med en nypa salt. Ofta har pressen en hänvisning, men ibland är pressens källor någon anonym källa som de inte vill röja. Hur säkra de är, vet vi ju inte.
Citera
2018-06-13, 10:16
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jag var i polemik med en annan tidigare, när jag hävdade att dom hade massa bevis. Hen skrev högljud att dom inte hade det....
Tekniks bevisning är ALLT och INGET.
Barnens baseballträ, som alltid står innanför dörren, men nu är borta. Finns inte, men är ett bevis i sig att det är borta (OBS: bara ett exempel)
LW:s hårsnodd, full men DNA bara från LW själv. Det är ett bevis i sig, (mördaren har inte tagit tag i henne där). O.s.v.

I första läget har dom nog hittat SD:s DNA på massa platser, men inget som knyter honom till mordet. Mordvapnet skulle vara svårförklarligt att slingra sig ur och han skulle sitta på sannolika, men inte hennes, exemplvis GPS.

Är det okänd DNA, som inte kan knytas direkt till dom personer i hennes närhet eller SD som är topsade, så tar analyserna längre tid. Kors jämförelser mot känd DNA tar betydligt kortare tid.

Från förhöret med SD ställdes garanterat frågan "Kommer vi hitta spär (DNA) av dig på LW?
Då kan han snärja sig själv genom att berätta var och hur det kan finnas DNA från honom. Allt annat används som bevis mot honom och inte för honom.

Eftersom dom har en bil och ett hem att undersöka, så kommer det ta tid. Speciellt om dom har haft kontakt senaste tiden och geocachat.

Jag tror att TR inte gick med på sannolika skäl, just för att SD har meddelat var dom kan hitta DNA och det har dom gjort. Men inget som knyter honom till mordet eller platsen.

Nu är han fri, och nu har inte åklagaren bråttom. Nu rullar resultaten in och istället för att springa till TR med första bästa motsägelsen från SD:s berättelse, så bygger dom ett vattentätt åtal i lugn och ro, OM det är SD.
Eftersom dom bara kan ha en skäligen misstänkt på TR, så får han kvarstå så, även om bevisen börjar pekar på annan GM. Det är inte förrän denna häktas, som SD inte är skäligen, men kommer nog kvarstå i utredningen.

Men HD hade väl förbjudit honom att träffa LW?
Menar du att han kan ha ljugit för HD igen?

Vad är det för fel på alla dessa medberoende
kvinnor som förlåter och accepterar all BS?
Citera
2018-06-13, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Åklagaren har ju haft fel i precis vartenda uttalande i fallet sedan starten så varför skulle detta stämma?
Hon har missbedömt Tingsrätten två gånger nu och kan mycket väl missbedöma även detta. Och hon har ju ingen aning om det är bevis eller inte eftersom hon säger att svaren inte kommit...

Hur ska man då veta?

Svårt att ta någon som inte vet vad ett bevis är för något, för seriös.

Du spammar ner tråden med skit och har så gjort från första början.

Sherlock Holmes har uttalat sig.

Ja herregud.

Jaha, du har bevisligen fel, då kastar du ut att åklagaren ljuger...
När du inte ha torrt på fötterna, så anklagar du huvudlöst att man spammar och skitar ned tråden... kan du vara snäll och ge ett bra exempel?!

Vill du ha en hint vad jag tycker du gör?
Citera
2018-06-13, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Du frågade vad jag trodde och jag svarade, gör det mig till en SD-jägare så får det stå för dig.
Jo, jag har tillfört tråden ny information angående det som jag tidigare hänvisat till. Jag har aldrig påstått att jag sitter inne med alla svar eller all fakta. Jag valde att kliva in i tråden för att ge svar på två frågor som ställdes. Måste jag idogt leverera faktabaserade inlägg för att vara berättigad att skriva här?
Tycker att du har fört tråden framåt samtidigt som du har varit väldigt tydlig. Bry dig inte om mongot.
Citera
2018-06-13, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Om uppgiften stämmer att telefonen ej har hittats borde ju hjälpsamma geocachare ta sig ut och leta kan man tycka. Om det nu inte är så illa att den kan ha gjorts av med under en resa, t.ex till USA..? Nu kommer jag inte ihåg den exakta tidslinjen när i tid denna mobil ska ha pingats
Citera
2018-06-13, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Om uppgiften stämmer att telefonen ej har hittats borde ju hjälpsamma geocachare ta sig ut och leta kan man tycka. Om det nu inte är så illa att den kan ha gjorts av med under en resa, t.ex till USA..? Nu kommer jag inte ihåg den exakta tidslinjen när i tid denna mobil ska ha pingats

Jodå men om nu SD inte släppt den i en dagbrunn har han snart haft en vecka på sig att hämta den och se till att den försvinner för gott.
Vet någon om polisen kollat tex dagbrumnar i området?
Citera
2018-06-13, 10:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes

Om han inte redan fixat bort den.

Har själv en hälsoapp för löpning mm. Den registrerar mina löpturer väldigt exakt. Nu bor jag i ett villaområde nära en storstad, vilket förmodligen innebär att masterna ligger ganska tätt här. Men det är med förvånansvärd noggrannhet min löptur registreras. Man kan t om se på vilken sida av gatan jag sprungit, minsta lilla krök och avstickare syns.

Har också följt ett fall, ett styckmord. I det fallet avslöjade mannens telefon hans rörelser dagarna efter mordet i detalj.
I Tova mordet i Hudiksvall kunde man dock inte se rörelserna via mobilen, då masterna i området låg glest. Man kunde bara konstatera att personen vistats i området. Däremot fanns registrering för steg, som under natten visade mannens aktivitet vid olika tidpunkter.

Hjärsta som LW bodde i, ligger ju i ett tättbebyggt område i Örebro.
Tror och hoppas på att det finns registrering för MGMs rörelser under natten.

Tror inte att LWs telefon någonsin kommer att hittas. Iaf inte hel. Hoppas jag får fel.

Man får väl hoppas på att polisen följt minsta rörelse som SD haft i frihet, för att se om han kan ha gjort sig av med något (t ex på väg till flygplatsen).
Citera
2018-06-13, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Om han inte redan fixat bort den.

Har själv en hälsoapp för löpning mm. Den registrerar mina löpturer väldigt exakt. Nu bor jag i ett villaområde nära en storstad, vilket förmodligen innebär att masterna ligger ganska tätt här. Men det är med förvånansvärd noggrannhet min löptur registreras. Man kan t om se på vilken sida av gatan jag sprungit, minsta lilla krök och avstickare syns.

Har också följt ett fall, ett styckmord. I det fallet avslöjade mannens telefon hans rörelser dagarna efter mordet i detalj.
I Tova mordet i Hudiksvall kunde man dock inte se rörelserna via mobilen, då masterna i området låg glest. Man kunde bara konstatera att personen vistats i området. Däremot fanns registrering för steg, som under natten visade mannens aktivitet vid olika tidpunkter.

Hjärsta som LW bodde i, ligger ju i ett tättbebyggt område i Örebro.
Tror och hoppas på att det finns registrering för MGMs rörelser under natten.

Tror inte att LWs telefon någonsin kommer att hittas. Iaf inte hel. Hoppas jag får fel.

Man får väl hoppas på att polisen följt minsta rörelse som SD haft i frihet, för att se om han kan ha gjort sig av med något (t ex på väg till flygplatsen).
Hälsoappar och geocaching går på GPS:en i mobilen och inte masterna.
Citera
2018-06-13, 10:53
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Att inte kunna bevisa att han befunnit sig i ett annat område är inte detsamma som ett bevis för att hans mobil kopplat upp sig på master vid området runt fyndplatsen. Ditt logiska tänkande haltar, och när du dessutom skriver det som att det är fakta och en sanning att hans mobil varit uppkopplat i området runt fyndplatsen, så förstör du endast tråden. Skriv istället "jag tror.." Eller helst, utifrån hur ditt logiska tänkande verkar fungera, skriv inte alls

Inte alls. Hade hans mobil kopplat upp sig på en mast på ett annat område hade han bevisligen varit i ett annat område. Därför kan man anta att eftersom han kunde bli häktad, var hans mobil kopplad till FP område.
Citera
2018-06-13, 10:57
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jag var i polemik med en annan tidigare, när jag hävdade att dom hade massa bevis. Hen skrev högljud att dom inte hade det....
Tekniks bevisning är ALLT och INGET.
Barnens baseballträ, som alltid står innanför dörren, men nu är borta. Finns inte, men är ett bevis i sig att det är borta (OBS: bara ett exempel)
LW:s hårsnodd, full men DNA bara från LW själv. Det är ett bevis i sig, (mördaren har inte tagit tag i henne där). O.s.v.

I första läget har dom nog hittat SD:s DNA på massa platser, men inget som knyter honom till mordet. Mordvapnet skulle vara svårförklarligt att slingra sig ur och han skulle sitta på sannolika, men inte hennes, exemplvis GPS.

Är det okänd DNA, som inte kan knytas direkt till dom personer i hennes närhet eller SD som är topsade, så tar analyserna längre tid. Kors jämförelser mot känd DNA tar betydligt kortare tid.

Från förhöret med SD ställdes garanterat frågan "Kommer vi hitta spär (DNA) av dig på LW?
Då kan han snärja sig själv genom att berätta var och hur det kan finnas DNA från honom. Allt annat används som bevis mot honom och inte för honom.

Eftersom dom har en bil och ett hem att undersöka, så kommer det ta tid. Speciellt om dom har haft kontakt senaste tiden och geocachat.

Jag tror att TR inte gick med på sannolika skäl, just för att SD har meddelat var dom kan hitta DNA och det har dom gjort. Men inget som knyter honom till mordet eller platsen.

Nu är han fri, och nu har inte åklagaren bråttom. Nu rullar resultaten in och istället för att springa till TR med första bästa motsägelsen från SD:s berättelse, så bygger dom ett vattentätt åtal i lugn och ro, OM det är SD.
Eftersom dom bara kan ha en skäligen misstänkt på TR, så får han kvarstå så, även om bevisen börjar pekar på annan GM. Det är inte förrän denna häktas, som SD inte är skäligen, men kommer nog kvarstå i utredningen.

Är det så att basebollträt är borta på riktigt eller har du bara tagit ett exempel på att om något saknas är detta också intressant?
Citera
2018-06-13, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Inte alls. Hade hans mobil kopplat upp sig på en mast på ett annat område hade han bevisligen varit i ett annat område. Därför kan man anta att eftersom han kunde bli häktad, var hans mobil kopplad till FP område.

Nja, hade hans mobil kopplat upp sig i annat område så hade mobilen bevisligen varit i ett annat område.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in