2018-06-11, 13:36
Medlem
KoalaGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Kan du inte bara köra på AliExpress Standard Shipping? Då skickas ju beställningen via Estland, funkade bra för mig nyss med ett mobilfodral.

Jasså, är det säkert att de gör det nu för tiden då?
Citera
2018-06-11, 13:46
Medlem
PaulPaljetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KoalaGunnar
Jasså, är det säkert att de gör det nu för tiden då?
Har också ett paket med ali standard som hoppat via Estland, men det har inte kommit fram hela vägen än. Fick dock momsavi att betala, så det står gissningsvis Kina på det.. Värdet hade säljaren dock snyggt skrivit ner rejält..
Citera
2018-06-11, 18:42
Medlem
Kottmossa2018s avatar
Jag kör också med Ali standard. Mitt paket tulldeklareras för tillfället...
Citera
2018-06-12, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyD2
Fy fan vad jag hatar Postnord. Äckliga jävla skitföretag! Jag betalade in avgiften plus moms för över tre veckor sedan och Postnord har lyckats tappat bort paketet, men inte fan betalar de tillbaka avgiften. Sånt här borde fan vara olagligt. De stjäl ju för fan miljontals kronor från det svenska folket för att täcka upp deras förluster, och Löfven gör fan ingenting åt det. Det är ganska så uppenbart att de tar pengarna och sedan så bränner de paketen, vilket det finns bevis för att de gör med paket som inte betalas. De sparar bränsle på att slippa köra ut paketen över hela landet, och de får pengar för att göra det. Och inte fan tar ARN tag i ärenden gällande Postnord heller. Gå och dö, Postnord!

Tar bara "lite" tid, men kommer nog......mitt senaste paket från Thailand tog
3 dagar till Sverige....sedan 4 veckor till mitt ombud.
Mailbombat kundservice under 4 veckor, tycker jag alla skall göra...man skall
inte hålla inne sin vrede
Citera
2018-06-12, 11:02
Medlem
MartinStLouiss avatar
Jag beställde ett spel från England men åkte på straffavgiften hos Postnord? Jag köpte ett spel för knappt 100 kronor och straffavgiften ligger på 90,22 kronor England är ju fortfarande med i EU. Det kan inte vara något annat vad jag vet, har inte beställt nånting på nätet förutom det där spelet.
Citera
2018-06-12, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Jag beställde ett spel från England men åkte på straffavgiften hos Postnord? Jag köpte ett spel för knappt 100 kronor och straffavgiften ligger på 90,22 kronor England är ju fortfarande med i EU. Det kan inte vara något annat vad jag vet, har inte beställt nånting på nätet förutom det där spelet.

Tycker du ska påpeka detta för Postnord. Du borde slippa att betala, alt. få pengarna tillbaka.
Citera
2018-06-12, 11:38
Medlem
MartinStLouiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Tycker du ska påpeka detta för Postnord. Du borde slippa att betala, alt. få pengarna tillbaka.

Jo tänkte göra det men blev så förvånad.
Citera
2018-06-12, 12:20
Medlem
mortuus82s avatar
Alltså vafan nu, jag beställde en sak från engelska amazon.co.uk slutet av maj, idag fick jag en lapp där postnord vill ha 102kr i avgifter wtf ? snacka om värdelös långsam shipping för en struntsak...

säljaren jag köpte av heter Amazon Marketplace Seller, LightInTheBox Europe.

alltså ska det ha skickats från EU men tracking number visar RUxxxxxNL så det har väl då gått från ryssland till holland och sen till sverige? detta är ju fusk det jag beställde var för 13 pund det stod ingenstand att det skickas från ryssland.. vad gör man nu kan man få pengarna tillbaka från amazon då jag inte tänker hämta ut det?
Citera
2018-06-12, 14:30
Medlem
TredjeSolens avatar
Om det slutar på NL, så skickas det från Holland. Ryssland har inte med saken att göra, även om nu det råkade sig så att bokstäverna faktiskt stämde, vilket är lite komiskt
Citera
2018-06-12, 14:31
Medlem
TredjeSolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis

Herregud, går de efter alla beställningar även inom EU nu. Som om det inte vore kaos innan. Man kan ju nästan tro att de vill att det ska funka dåligt.
Citera
2018-06-12, 15:21
Medlem
SmyghukareNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TredjeSolen
Herregud, går de efter alla beställningar även inom EU nu. Som om det inte vore kaos innan. Man kan ju nästan tro att de vill att det ska funka dåligt.

Jepp - fullt planerad aktion från PostMord - ta 75:- kr från alla paket som kommer från utlandet, sedan köra paketen till tippen.

Dyrt och besvärligt att dela ut post, folk bor på de mest konstiga ställen.

Nä ut med en lockande bild på ditt paket, med tillhörande kravbrev.

Sedan får alla idioter stå där med lång näsa, när inget dyker upp, och inget vet var ditt paket är.

Folk är helflata i detta landet, i många andra länder hade det diglat postanställda från var och varannan lyktstolpe.

Men här - ingen bryr sig, och bedrägeriet blir bara värre och värre.
I dag 75:- för alla paket inom EU, i morgon får du kravbrev på inrikespost med.

Och i samtliga fall kommer posten att slängas, vem bryr sig alltså....
Senast redigerad av SmyghukareN 2018-06-12 kl. 15:57.
Citera
2018-06-12, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaulPaljett
Har också ett paket med ali standard som hoppat via Estland, men det har inte kommit fram hela vägen än. Fick dock momsavi att betala, så det står gissningsvis Kina på det.. Värdet hade säljaren dock snyggt skrivit ner rejält..
Jag har beställt ca 10 paktet med aliexpress standard shipping och det är ungefär hälften som får avgift. Vågar inte beställa billigare saker som jag ändå vill ha pga att det är så opålitlig. Från fyndiq superbilligt har jag nog fått 15 eller fler paket utan avgift, synd att andra inte kör så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in