2018-06-12, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
jag skulle tro att Robert Aschberg ligger illa till här..

Man kan ju alltid hoppas. Men hans fränder ser nog till att han går oskadad ur allt. Oavsett vad.
Citera
2018-06-12, 13:09
Medlem
Separatistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Utomparlamentariska metoder kan å andra sidan betyda allt från att dela ut flygblad till väpnad revolution.

Om det hade varit det förstnämnda jag tänkte på hade jag inte skrivit inlägget, det hade inte varit relevant.

För det är inte flygblad han sitter anhållen för, eller hur?
Citera
2018-06-12, 13:10
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Nej. Se det som defensiv eller offensiv, att försvara eller aktivt anfalla och förstöra. Det är stor skillnad. För min del får man kriga och försvara sitt land och döda motståndare som vill landet illa. Men att anfall och förstöra ett annat land och dess invånare är inte ok.

Observera att det inte är någon enskild persons ensak att definiera de fetade orden ovan. Det finns lagar och myndigheter som sköter den biten. Det finns kombattanter och det finns terrorister.

Det är statens sak att avgöra vad som är vad, och var och ens skyldighet att underkasta sig statens vilja. Staten är vi, alla, som är myndiga och blivande myndiga medborgare.

Det brukar reda ut sig.
Citera
2018-06-12, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
jag skulle tro att Robert Aschberg ligger illa till här..
Ja oj, snart sitter han nog anhållen!!!

Idiot.
Citera
2018-06-12, 13:15
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Observera att det inte är någon enskild persons ensak att definiera de fetade orden ovan. Det finns lagar och myndigheter som sköter den biten. Det finns kombattanter och det finns terrorister.

Det är statens sak att avgöra vad som är vad, och var och ens skyldighet att underkasta sig statens vilja. Staten är vi, alla, som är myndiga och blivande myndiga medborgare.

Det brukar reda ut sig.

Mja det är enskilda personer i mandat av sina positioner som bestämmer detta. Men vi som enkla medborgare kan inte. Mer än att ingripa i försvar vid enskilda händelser överallt hela tiden. Just krig var kanske överdrivet av mig att använda..

Speciellt nu i en tid som denna speglar verkligen de personliga åsikterna och tycken hela den driva politiken, till och med FN och grundlagar spelar ingen roll.

Aja
Citera
2018-06-12, 13:24
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Separatisten
Om det hade varit det förstnämnda jag tänkte på hade jag inte skrivit inlägget, det hade inte varit relevant.

För det är inte flygblad han sitter anhållen för, eller hur?

Nej, men det är inte MGM du skrev om heller, utan hans vänner. Dessa är inte anhållna öht.

Men ”tänkte på”? Jag har ingen aning om vad du tänkte på när du skrev:

Citat:
Ursprungligen postat av Separatisten
Ett tips till alla detetiktiver är att leta i den gripnes vänlista på Facebook.
Där finns det fler personer som pratat om att ta till utomparlamentariska metoder för att störta facismen (läs SD).

Trodde inte att det var något du tänkte, utan att när du skriver att hans vänner pratar om att ta till utomparlamentariska metoder, så är det någon/några konkreta metoder som omnämns. Eller skriver de bara ”utomparlamentariska” utan att vara mer specifika? Vad tänker du då att de menar?
Senast redigerad av Troian 2018-06-12 kl. 13:35.
Citera
2018-06-12, 13:25
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/motdemonstranter-i-ratten-i-dag

Citat:
Pensionerade prästen Kerstin Bothén är en av dem som slutit upp för att sjunga och visa sitt stöd för de åtalade.

– Det känns bra att ställa upp. De var modiga och vågade gå ett steg längre än många av oss andra, som också avskyr nazismen, säger hon.

Kerstin Bothén säger att det finns ett dilemma kring det hela. Å ena sidan är det juridiskt sett fel att inte lyda polisens uppmaning, men å andra sidan är det moraliskt sett något som kan behöva göras.

– I vissa situationer kan det vara rätt att följa sitt hjärta, säger Kerstin Bothén.
Citera
2018-06-12, 13:27
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 227
Ja, terror kräver god finansiering!

Det är därför jag frågade om vilket typ av vapen och antal. Precis som du skriver vapen kan kräva stora investeringar. Vad är det frågan om här? Några rostiga AK4 stulna från en miltärdepå eller importerat gods? Nya militära vapen så kommer man över 100000 SEK nästan omedelbart efter några få enheter.
Citera
2018-06-12, 13:33
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Mja det är enskilda personer i mandat av sina positioner som bestämmer detta. Men vi som enkla medborgare kan inte. Mer än att ingripa i försvar vid enskilda händelser överallt hela tiden. Just krig var kanske överdrivet av mig att använda..

Speciellt nu i en tid som denna speglar verkligen de personliga åsikterna och tycken hela den driva politiken, till och med FN och grundlagar spelar ingen roll.

Aja

Du har både rätt och fel i det. Saker förändras hela tiden, men somliga saker förändras nästan aldrig, när det kommer till kritan.

Man ”står upp” för saker, hela tiden. Men den som går över gränsen kan få en snyting.

Men det är som samlade vi är starka.
Citera
2018-06-12, 13:48
Medlem
caecos avatar
Är den misstänkte samma person som i låten Pinsamt med gruppen Partiet? Parodin eller vad jag ska kalla det gällande ”järnrörskandalen”.
Citera
2018-06-12, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grytburk
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/motdemonstranter-i-ratten-i-dag
Släkting till d*vid?
Citera
2018-06-12, 13:59
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badasskickers
Precis så är det! Och nu jobbar Bolt*s på SVT. Han borde ju varit portad från allt vad public service heter efter hans kupp mot SD i lokalradion. MEN som vi alla vet är ju SVT totalt infiltrerat av vänstern.
Trådens ämne är det tyst om nu eller har ni hört något?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in