2018-06-12, 00:13
Medlem
Bara så folk släpper lite skeva tankegångar i tråden: Den autonoma rörelsen är betydligt större än AFA.
Citera
2018-06-12, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av husdjuret
"I dag häktades en man i 40-årsåldern på sannolika skäl misstänkt för grovt vapenbrott och förberedelse till grovt rån."

Det är ett gäng panka vänstertomtar som skulle begå ett bankrån?

Bankerna har knappast några kontanter nu mera. Värdetransportrån kanske?
Citera
2018-06-12, 00:26
Medlem
Zigzagzagazoos avatar
Vi kan väl börja med det medierna gått ut med, politiskt motiv.
Vi har Almedalen och så har vi ett val i år.

Att göra en attack på en ö när det mer eller mindre är poliser överallt känns inte troligt.
Man kommer omöjligt kunna ta sig ifrån ön utan att hamna i kontroll. Rätt enkelt för polisen att också svepa hela ön i jakten på GM.

Jag tror mer att det isåfall är förberedelse inför eller efter valet (om vi nu ska tro att det är politiskt).
Vem, vad eller vart målet isåfall skulle kunna vara är omöjligt att säga.

En sak jag däremot tycket är lustigt i det hela är att en utländsk "stöldliga" av en ren slump går in i denna container och hittar detta för att sedan larma polisen.
Alltså, en utländsk stöldliga som larmar svensk polis efter att dom gjort ett inbrott. Det låter inte troligt.

Det är nog mer troligt att det är en informatör som tipsat polisen.
Citera
2018-06-12, 00:29
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det är kanske tänkbart. Om man skulle lyckas genomföra en attack som man kan skylla på nationalister innan valet så kan det vända valvindarna.

När Trump blev vald snackades det mycket om att Antifa skulle slå till med våld över hela USA men det visade sig bara vara tomma ord.
Värre. I polisuniformer hade de tänkt angripa politiker, polis tror jag. Undrar om det var många vapen och uniformer och om de vänsterextrema fått hjälp av en stat.
Citera
2018-06-12, 00:41
Medlem
Xeliouss avatar
Den gripne jobbar på en skola i Jönköping. Vänsterextrema beväpnar sig, skaffar polisuniformer. Hur fick de tag på automatvapen och polisuniformer?
Vilket nätverk tillhör de?
Det handlar om planerade politiska mord inte rån får man anta.
Citera
2018-06-12, 00:42
Medlem
lite skattepengar från Palestina o Hamas
Citera
2018-06-12, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zigzagzagazoo

Att göra en attack på en ö när det mer eller mindre är poliser överallt känns inte troligt.
Man kommer omöjligt kunna ta sig ifrån ön utan att hamna i kontroll. Rätt enkelt för polisen att också svepa hela ön i jakten på GM.

Jag tror mer att det isåfall är förberedelse inför eller efter valet (om vi nu ska tro att det är politiskt).

En sak jag däremot tycket är lustigt i det hela är att en utländsk "stöldliga" av en ren slump går in i denna container och hittar detta för att sedan larma polisen.
Alltså, en utländsk stöldliga som larmar svensk polis efter att dom gjort ett inbrott. Det låter inte troligt.

Aa om det där med den utländska stöldligan så tror jag som dig att en informatör ligger bakom.

Fast det kan ju också vara så om det är en stöldliga som hittade allt kanske dom tänkte efter att något fucked up kommer att hända när det är automatvapen och polisuniformer med i bilden, men sen hade det varit jag och man är en rätt desperat liga hade man nog stulit allt.
Citera
2018-06-12, 00:47
Medlem
Det behöver inte vara så att det finns konkreta planer för nått alls egentligen.

Både extremvänstern och extremhögern gillar att samla på sig sådana har saker som de kan få användning av när "revolutionen" väl kommer.

Så det kan ha vart prylar som lagts på hög för framtiden.
Citera
2018-06-12, 00:48
Medlem
infern4ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigzagzagazoo

Tänkte precis skriva samma sak. Har väldigt svårt att tro på den officiella versionen här. Lär vara underrättelser som lett fram till detta.
Citera
2018-06-12, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av infern4l
Tänkte precis skriva samma sak. Har väldigt svårt att tro på den officiella versionen här. Lär vara underrättelser som lett fram till detta.

Troligtvis Israeliska underrättelser, Hamas o Palestinska terrororganisationer får miljarder av Wallström
Senast redigerad av prekrajna 2018-06-12 kl. 00:52.
Citera
2018-06-12, 00:50
Medlem
Willy-45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnagIT
Fast till största del är rödingarna mest pundare och socialfall. Och svartskallar. Inga snillen som klarar av att ens planera sin egen frukost.
.
Här vill jag bestämt hävda motsatsen.
Visst, många rödskägg är rätt korkade men det nog de som är fotfolket som ylar på gatorna när olika extrema demonstrerar t ex..
Det finns inom vänstern en stor grupp välutbildade och intellektuella med hjärnkapacitet som är kompetenta till planering, dvs mer än "planera frukost"!
Att de sen tänker lite snett, det är nåt annat..
Citera
2018-06-12, 01:00
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willy-45
Här vill jag bestämt hävda motsatsen.
Visst, många rödskägg är rätt korkade men det nog de som är fotfolket som ylar på gatorna när olika extrema demonstrerar t ex..
Det finns inom vänstern en stor grupp välutbildade och intellektuella med hjärnkapacitet som är kompetenta till planering, dvs mer än "planera frukost"!
Att de sen tänker lite snett, det är nåt annat..
Jag vet ett par vänsterextrema veganer som tagit jägarexamen. Det är knappast för att jaga djur de vill ha vapen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in