2018-06-11, 22:48
Medlem
carambolls avatar
Länk till hans Facebook?
Citera
2018-06-11, 22:51
Medlem
Min första tanke precis som jag skrev gick åt Dreamhack mässan nästa helg. Som jag skrev så fick jag direkt Breivik vibbar av det. I alla fall inte rån.

Vart dock lite förvånad över hans FB profil, hade nog förväntat mig att se någon nasse eller dylikt. Någon form av attentat, antingen direkt emot yttersta högern som nassarna eller mot Åkesson. Eller tvärtemot, göra ett attentat riktat åt andra hållet och låta andra sidan få skulden och vända den politiska opinionen lagom inför valet.

Ett attentat iklädda polisuniformer mot ett antirasistiskt mål hade garanterat påverkat inför valet. Att skjuta Åkesson hade bara gett SD ännu mer röster, titta på hur opinionen för S ökade närmaste tiden efter Palme och Anna Lind.

Eller så får man tankar åt IS som försöker hitta på något alternativt ett attentat som utmålar sig för att vara IS men kommer ifrån öst i påverkansoperation. Fast det kan man utesluta nu verkar det som.
Senast redigerad av micke-71 2018-06-11 kl. 22:57.
Citera
2018-06-11, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Den här tråden var rätt svår att hitta. Kanske lägga till "Vapen i container" i ämne eller dyl ?

Väldigt intressant utveckling. Frågan är som sagt, vart och när skulle dessa vapen användas. Det är val snart så. Har vi av en slump avstyrt kanske historiens största massaker på oliktänkande politiker?

Polisuniform och löshår, samt massa automatvapen låter mer som man vill ta sig in någonstans. Bankrån är rätt uteslutet då banker knappt har en tjuga i kontanter. Statskupp är ett alternativ, eller terroristdåd.

Jaha då var vi igång.
Hört talas om https://m.forex.se t.ex? Inte första gången man rånar för att finansiera kampen (vilken den nu vara månde).
Citera
2018-06-11, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Statskupp är ett alternativ

Låter om än otroligt inte omöjligt.

Kanske trött på alla "rasister" i riksdagen
Citera
2018-06-11, 22:56
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micke-71
Min första tanke precis som jag skrev gick åt Dreamhack mässan nästa helg. Som jag skrev jag fick Breivik vibbar av det. I alla fall inte rån.

Vart dock lite förvånad över hans FB profil, hade nog förväntat mig att se någon nasse eller dylikt. Någon form av attentat, antingen direkt emot yttersta högern som nassarna eller mot Åkesson. Eller tvärtemot, göra ett attentat riktat åt andra hållet och låta andra sidan få skulden och vända den politiska opinionen lagom inför valet.

Ett attentat iklädda polisuniformer mot ett antirasistiskt mål hade garanterat påverkat inför valet. Att skjuta Åkesson hade bara gett SD ännu mer röster, titta på hur opinionen för S ökade närmaste tiden efter Palme och Anna Lind.

Enda terrorister som skulle kunna ha ett intresse av att angripa Dreamhack är väl islamister (då inte riktat mot Dreamhack explicit, men för att det är mycket folk), eller möjligen någon av radikal primitivist. Tror inte att en vänsterautonom eller högerextrem har något intresse av att ge sig på Dreamhack.
Citera
2018-06-11, 22:57
Medlem
Keonets avatar
Antagligen rör det sig om förberedelse till terrorbrott. För inte behöver vänsterorienterade grupper i Sverige införskaffa några egna pengar.
Då våran stat fullkomligt strör pengar över dessa nyttiga idioter.
Citera
2018-06-11, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Enda terrorister som skulle kunna ha ett intresse av att angripa Dreamhack är väl islamister (då inte riktat mot Dreamhack explicit, men för att det är mycket folk), eller möjligen någon av radikal primitivist. Tror inte att en vänsterautonom eller högerextrem har något intresse av att ge sig på Dreamhack.

En högerextrem skulle kunna göra det och välja mål där inne beroende på utseende. Det vore ju svårare åt andra hållet. Men om det gäller att skapa medial uppmärksamhet i hela världen och sätta skräck så vore det inte den sämsta måltavlan.
Citera
2018-06-11, 23:17
Medlem
fernebos avatar
Det är klart att det med den upptrissade stämning som råder och valet inte så långt borta att det kan finnas risk för inhemsk terrorism. Frågan är hur vänsterextrema och AFA skulle gå till väga. (Om vi nu förutsätter att de skulle ha för avsikt att begå ett dåd) Skulle de vara så korkade att de verkligen skulle slå till mot Åkesson och SD? Vad kan det tänkas finnas för andra måltavlor?
Citera
2018-06-11, 23:23
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majty
Verkar röra sig om en grupp med kopplingar till vänsterautonoma rörelsen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OnJw6b/polisen-misstanker-politiskt-motiv-bakom-mystiskt-containerfynd

Vänstern förnekar sig aldrig.

Ska bli kul att få se vad deras plan var! Angripa Dreamhack låter långsökt.
Citera
2018-06-11, 23:23
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Det är klart att det med den upptrissade stämning som råder och valet inte så långt borta att det kan finnas risk för inhemsk terrorism. Frågan är hur vänsterextrema och AFA skulle gå till väga. (Om vi nu förutsätter att de skulle ha för avsikt att begå ett dåd) Skulle de vara så korkade att de verkligen skulle slå till mot Åkesson och SD? Vad kan det tänkas finnas för andra måltavlor?

Det tror jag definitivt att de kan tänka sig att göra. Tror många på Vänster-sidan ser Jimmy som den största faktorn bakom SDs-framgångar.

Förvånar mig inte om det var en vänsterpartist som sköt Palme också, men det är en annan historia.

Intressant är att veta hur många AFA-terrorister vi har ute i landet och vad deras mål är? För inte kan de väl vara så korkade att de tror deras typ av politik hade fungerat i praktiken utan att det råder total kaos?

Skönt han/dem blev stoppade.
Citera
2018-06-11, 23:27
Medlem
Necrolusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Skulle Åkesson mördas blir SD Sveriges största parti, så det låter ju kontraproduktivt. Dock finns det ju gott om pappskallar i det här landet som inte kan tänka så långt, så kanske?
Citera
2018-06-11, 23:28
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micke-71
En högerextrem skulle kunna göra det och välja mål där inne beroende på utseende. Det vore ju svårare åt andra hållet. Men om det gäller att skapa medial uppmärksamhet i hela världen och sätta skräck så vore det inte den sämsta måltavlan.

Verkar krångligt.

Men hur som helst en hypotetisk diskussion. Inget tyder ju på ett högerextremt motiv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in