2018-06-10, 17:09
Medlem
Ska bli galet kul med kommande OU, alla som underskattat och förlöjligat sverigedemokraterna kommer att sätta godhetskaffet i halsen.
Senast redigerad av ppppppppppppppp 2018-06-10 kl. 17:12.
2018-06-10, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Om KD kommer in så hamnar ”det konservativa blocket” på 44 procent. I den bästa av världar kan det ge egen majoritet. Själv ser jag dock KD som ett renodlat vänsterparti, men jag kanske har fel. Låt oss hoppas att M + SD till slut får egen majoritet så vi slipper ha med KD att göra.
Konservatism och asylkramande borde inte gå ihop eftersom det senare innebär att man skiter i social hållbarhet. I USA brukar det hänga ihop med att vara restriktiv på invandringsfronten. Men Merkels tyska kristdemokrater är ju asylkramare av rang så det är väl där man ska leta paralleller till KD.

KD är ett parti som inte är i takt med sina väljare. Väljarna tillhör de mest invandringskritiska och SD-positiva man kan hitta hos borgerligheten, men alla partiföreträdarna utom möjligen Skyttedal är “tänk på barnen”-asylkramare, så det bästa vore kanske om de åkte ut.
2018-06-10, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Konservatism och asylkramande borde inte gå ihop eftersom det senare innebär att man skiter i social hållbarhet. I USA brukar det hänga ihop med att vara restriktiv på invandringsfronten. Men Merkels tyska kristdemokrater är ju asylkramare av rang så det är väl där man ska leta paralleller till KD.

KD är ett parti som inte är i takt med sina väljare. Väljarna tillhör de mest invandringskritiska och SD-positiva man kan hitta hos borgerligheten, men alla partiföreträdarna utom möjligen Skyttedal är “tänk på barnen”-asylkramare, så det bästa vore kanske om de åkte ut.
Den äldre generationen är extremvänster. Ungdomarna är höger. EBT valdes som en ren högerkandidat, och gick ut hårt i början men redan efter ett par månader tystnade hon och har varit tyst sedan dess. Partiet är idag helt förlamat av höger-vänster konflikten, vilket häromdagen ledde till att fru Reimers gick över till SD.
2018-06-10, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cutlerjr
Demoskop och SD näst störst!

Juni 2018 (maj 2018)

Socialdemokraterna: 23,1 (26,3)

Sverigedemokraterna: 21,0 (19,4)

Moderaterna: 19,9 (22,3)

Centerpartiet: 9,8 (9,1)

Vänsterpartiet: 8,3 (7,7)

Liberalerna: 5,1 (4,9)

Miljöpartiet: 4,9 (4,4)

Kristdemokraterna: 3,8 (2,9)

Feministiskt initiativ: 2,3 (1,5)

Övriga: 1,9 (1,6)

Osäkra: 11,0 (12,5)

Hurra! Vad jag är glad att SD ökar och att S och M minskar!

Visst, jag hade varit ännu gladare om inte C (och MP) hade ökat också, men... jo, jag är glad!
2018-06-10, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Om man tror att valet avgörs genom en opinionsundersökning, varav dom flesta kommer från icke trovärdiga källor så är man väl allt annat än ödmjuk?

Trender och rörelser partier emellan påverkas och beskrivs genom opinionsundersökningar. Att folk som står och väger ser att SD har medvind kommer göra att vågen tippar över i flera fall.

Se på tidigare valresultat, de källor du kallar icke-trovärdiga till och med UNDERSKATTER sd:s väljarstöd.

https://maktochpolitik.wordpress.com/2014/09/19/vilket-opinionsinstitut-lyckades-bast-och-vilka-partier-var-svarast-att-mata/
2018-06-10, 17:25
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Dom lever ju inte upp till sina egna värderingar. Just därför är ju just den punkten motsägelsefullt. Tanken är god att dom vill göra samhället tryggare och även göra det bättre för kvinnorna. Men då får dom ju leva upp till sina värderingar åtminstone. Så länge dom fryser ut sina kvinnliga partimedlemmar så framstår dom inte som seriösa.
Vem har de frusit ut?
2018-06-10, 17:28
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Som om en jävla opinionsmätning skulle avgöra valet?
Det här är en tråd om SD i opinionsundersökningar så vi diskuterar just det. Om du bara vill diskutera valet i allmänhet så finns andra trådar.
2018-06-10, 17:29
Avslutad
Citat:
Om man tror att valet avgörs genom en opinionsundersökning, varav dom flesta kommer från icke trovärdiga källor så är man väl allt annat än ödmjuk?

En opinionsundersökning!!? Denna tråden som funnits i 8 (?) år har behandlat fler än en OU. Dom som följt tråden vet att SD alltid överträffar undersökningarna och jag kan ta grävlingsgift på att så kommer ske även i år.

Läge för ett vad? Jag säger att det inte finns en snöbolls chans i helvetet att SD kommer få under 21% i valet. Har jag fel så kommer jag sätta in en signatur som säger " jag är fullständigt hjärndöd men Azdz vet vad han snackar om". Får dom över 21% får du ha samma signatur fast med mitt namn.

Edit. I ett år.
Senast redigerad av trazke 2018-06-10 kl. 17:32.
2018-06-10, 17:30
Medlem
Hogdals avatar
9 procentenheter ner på 8 månader för s i Demoskop. Gapet till SD har gått från 16,8 till 2,1 pe under samma period.

Jag gissar att Ipsos kommer att bli först av icke-yougov/sentio att visa på att SD är större än s, redan denna månad kan vi se 22 lika.
2018-06-10, 17:39
Medlem
Citat:
Ja eller så kommer alla SD-troll tvingas dränka sorgerna med gravöl för att dom tog ut segern i förskott och tvingas svälja stoltheten.

Snacka om att ta ut skadeglädjen i förskott. ;-)
2018-06-10, 17:40
Medlem
HejaFinlands avatar
Jag har så svårt att tro att detta är faktiska uppgångar, det känns mer som OI uppskrivningar. Eller är allt en afghaneffekt?
2018-06-10, 17:40
Medlem
hrwdtjs avatar
SD ligger inte långt efter S nu. Det är fullt möjligt att de blir störst nu i sommar.

Mångkulturen gör sig ofta påmind på somrarna och det är inte lika lätt att undfly längre.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in