2018-06-08, 18:47
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Torsdagskvällens polisinsats på Eriksdalsgatan i Malmö handlar om ett människorov.

Det bekräftar polisen under fredagen.

Citat:
Tidigt på fredagsmorgonen dök nya uppgifter upp. Enligt tips till Kvällsposten vittnar flera personer om skrik och höga rop i samband med bortförandet.

https://www.expressen.se/kvallsposten/stor-polisinsats-i-malmo-1/
Citera
2018-06-09, 18:35
Medlem
https://www.sydsvenskan.se/2018-06-09/man-i-20-arsaldern-misstanks-kidnappad-i-malmo-varit-borta-i

Sjukt!!
Citera
2018-06-09, 18:55
Medlem
Polisens rapportering:

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2018/juni/9/09-juni-18.06-ovrigt-malmo/

Citat:
09 juni 18.06, Övrigt, Malmö

Angående misstänkt människorov i Malmö den 7 juni.

På kvällen torsdagen den 7 juni inträffade ett misstänkt människorov i stadsdelen Katrinelund i Malmö. En man i 20-års åldern misstänks vara bortrövad och är fortfarande inte anträffad.

Brottet inträffade strax innan klockan 20.00 i anslutning till Eriksdalsgatan. Polisen är intresserad av iakttagelser av en vit skåpbil som kan vara intressant i utredningen. Har man gjort iakttagelser kring en vit skåpbil i stadsdelen Katrinelund och i övriga Malmö under torsdagskvällen och efter som man har reagerat över, tar polisen tacksamt emot informationen på 114 14. Vid akut information går det bra att ringa 112.
Citera
2018-06-09, 19:28
Medlem
Varför går man inte ut med vem som är kidnappad? Vore ju lättare om någon eventuellt sätt BO kanske...
Citera
2018-06-09, 20:05
Medlem
Såg hela händelsen med mina egna ögon, BO är en 20-åring som heter Mio Bano*ic Johans*on och bor i Lund, furulund.
Han blev bortrövad mot hans vilja, han försökte kämpa emot lite men blev nerkastad i ett buskag och blev slagen ett par gånger, sedan tog dom 3 männen med hoodtröjor och något på ansiktet för att dölja identitet tag i BO nacke och förde han mot parkeringen där man slängde in BO där bak via sidodörren, bilen är en stor hyrbil från OK Q8 liknande en Mercedes Benz sprinter L11A. Dom körde ut från parkeringen och körde på sallerupsvägen mot håkanstorp. Ingen röd peugoet som är misstänk ingen i byggnden är misstänkt. Området är vääldigt lungt!
Andra sidan tillhör MKB där flest invandrare bor.
Har bott här i 8år har aldrig hänt något här förutom enstaka inbrott och äldre personer dött pga ålder.
Citera
2018-06-09, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faamous90
Såg hela händelsen med mina egna ögon, BO är en 20-åring som heter Mio Bano*ic Johans*on och bor i Lund, furulund.
Han blev bortrövad mot hans vilja, han försökte kämpa emot lite men blev nerkastad i ett buskag och blev slagen ett par gånger, sedan tog dom 3 männen med hoodtröjor och något på ansiktet för att dölja identitet tag i BO nacke och förde han mot parkeringen där man slängde in BO där bak via sidodörren, bilen är en stor hyrbil från OK Q8 liknande en Mercedes Benz sprinter L11A. Dom körde ut från parkeringen och körde på sallerupsvägen mot håkanstorp. Ingen röd peugoet som är misstänk ingen i byggnden är misstänkt. Området är vääldigt lungt!
Andra sidan tillhör MKB där flest invandrare bor.
Har bott här i 8år har aldrig hänt något här förutom enstaka inbrott och äldre personer dött pga ålder.

Om det är samma M*o Bano*zic J. som finns på hitta, så verkar han bo i ett väldigt stort hus i Furulund. Jag såg bilder på google maps och det ser nytt och flådigt ut. Inte ett hus som jag förknippar med sunkiga knarkuppgörelser, som var det första jag tänkte på när jag läste om bortförseln.
Citera
2018-06-09, 20:32
Moderator
Chantres avatar
Hur visste GM att BO fanns på den adressen just då? Känns ju enklare att plocka honom i ett öde Furulund.
Citera
2018-06-09, 20:34
Medlem
sajebiss avatar
Vad har han gjort för att finnas med på Lexbase?
Citera
2018-06-09, 20:35
Medlem
GM hade antagligen följt efter pappan A*te Bano*ic när han släppte av sin son Mio då för att träffa sin farmor på eriksdalsgatan 3b. Pappan har ett stort hus i furulund samt många dyra bilar. Pappan kom till platsen strax efter och verkade inte för oroad känndes det som.
Citera
2018-06-09, 21:00
Medlem
Så pappan rik och jugge?
Kan man anta att dom vill pressa pappan på pengar?
Citera
2018-06-09, 21:01
Medlem
Tror han härstammar från Kroatien, hans tillgångar har jag inga uppgifter om.
Citera
2018-06-09, 21:15
Medlem
Har man ett hus på 310 kvadratmeter i ett ganska bra område i landets tredje största stad, 4-5 bilar & en båt så får vi utgå ifrån att han är åtminstone hyfsat välbärgad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in