2018-06-09, 16:01
Medlem
Korr

Även om jag TROR att det är en random och tycker själv att modus pekar väldigt tydligt åt det hållet, så håller jag andra scenarios helt öppna (utom kanske UFO och att hon hängt i ett träd...)

Jag har tagit upp det tidigare, men av någon anledning så fick andra delar i mitt inlägg större fokus att kritiseras för.

Jag undrar om någon vet mer om dom förhållanden LW haft efter SD?
Som jag förstått det fanns det 2st och en nuvarande.
En m.g.l som vara i USA eller kom hem just den helgen?
En till före eller efter m.g.l
Och sen nu då den senaste hon skulle åka till Norge med.

Är det ingen som tror att någon av dessa kan ha med det att göra, är sannolikheten = 0?
Vad talar för och emot dessa?
Senast redigerad av EnGodTanke 2018-06-09 kl. 16:03. Anledning: stavning och syftning
Citera
2018-06-09, 16:02
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Det vore märkligt om ett av deras "bevis" är att dom var uppkopplade på samma mast. Dom bor ju jäkligt nära varandra. Skulle bli förvånad om dom ens tog upp det som bevisning under häktningsförhandlingen. Det är verkligen inget konstigt med att dom var under samma mast.
Ett 4,e bevis bör vara att SD hade armar
Citera
2018-06-09, 16:02
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Nä utesluta går ju inte.
Men väger man ihop spårning av mobiler, vittnesuppgifter, alibin och förhör så lär ju väldigt, väldigt många fela ur ifrån LW´s bekantskapskrets.

Många som man helt enkelt kan utesluta.
Hur många personer saknar egentligen alibi under sen kväll - natt mellan Mån-Tis då de allra flesta är hemma med sin familj i soffan eller sovrummet.
Jag tror vi har ett ytterst begränsat urval här faktiskt som både saknar alibi, har nån sorts motiv/historia till BO och kan ha befunnit sig på platsen under aktuell tidpunkt.

Ytterst begränsat antal.

Varav en betydande del borde vara varannanveckasföräldrar...
Citera
2018-06-09, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Även om jag TROR att det är en random och tycker själv att modus pekar väldigt tydligt åt det hållet, så håller jag andra scenarios helt öppna (utom kanske UFO och att hon hängt i ett träd...)

Jag har tagit upp det tidigare, men av någon anledning så fick andra delar i mitt inlägg större fokus att kritiseras för.

Jag undrar om någon vet mer om dom förhållanden LW haft efter SD?
Som jag förstått det fanns det 2st och en nuvarande.
En m.g.l som vara i USA eller kom hem just den helgen?
En till före eller efter m.g.l
Och sen nu då den senaste hon skulle åka till Norge med.

Är det ingen som tror att någon av dessa kan ha med det att göra, är sannolikheten = 0?
Vad talar för och emot dessa?

Du har tusentals inlägg att gå igenom. Det har tagits upp både en och sju gånger redan.

Du har allt du söker i tråden. Bara att börja läsa.
Citera
2018-06-09, 16:09
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Ett 4,e bevis bör vara att SD hade armar

Vänd på det: hur många hade tillfälle när alibin betats av?
Citera
2018-06-09, 16:11
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Nej det finns inget bevisvärde i det om det inte framkommit andra saker i förhör med MGM. Eller andra vittnesuppgifter där det skiljer mellan vart han har befunnit sig.
Men något sådant har garanterat inte kommit fram för då vore han fortfarande häktad.

Det har dock en betydelse att pinga samma mast. Det går nämligen inte att utesluta MGM pga detta. Han har befunnit sig i området under aktuell tidpunkt. Vilket är en förutsättning för att kunna vara GM.

Bevisvärdet är noll men det har ändå betydelse för utredningen som inte kan avskriva mannen. Något man garanterat kan göra med den stora majoriteten av umgängeskretsen och bland vänner/bekanta.

Bevis värde 0 och har 0 betydelse för utredningen eftersom väl han som alla andra förmodas vara hemma mitt i natta kl 23:30
Oja ett korrekt påstående att en förutsättning att ha varit där om man är GM. (Ironi)
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-06-09 kl. 16:44.
Citera
2018-06-09, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jasså vet du eller någon annan fler grunder så får ni gärna skriva då. Dessa är de jag vet iaf.

Återigen svarar du inte. Jag frågade efter källan till det du vet?
Citera
2018-06-09, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Om hela området kopplar upp till samma mast erhålls det resultatet oavsett mobilen ligger på matbordet eller i fickan på SD.

Ja, det förstår jag, jag tänkte på ev annan GM som bor längre bort. Om dådet är planerat så borde man ju rimligtvis lämna mobilen hemma om man åker mellan master. Så att enbart utgå från vilka mobiler som pingats vid närmaste mobilmast räcker ju inte för att helt utesluta någon som MGM, tänker jag.
Citera
2018-06-09, 16:23
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Det är Ulla Gustavsson, departementsråd, som regeringen har utsett till rådman vid Örebro tingsrätt.
http://domstol.se/Om-Sveriges-Domstolar/Sveriges-Domstolars-pressrum/Nyheter-och-pressmeddelanden/Nya-domarutnamningar92/
Citera
2018-06-09, 16:27
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Återigen svarar du inte. Jag frågade efter källan till det du vet?

Finns i tråden. Bara att söka.
Jag är inte van att mitt ord ifrågasätts så jag sparar inte källor.
Citera
2018-06-09, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Rådman och domare är samma sak i lägre rättsinstanser .

Ja, han är domare i Tingsrätten och förvaltningsrätten
Citera
2018-06-09, 16:33
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Nä utesluta går ju inte.
Men väger man ihop spårning av mobiler, vittnesuppgifter, alibin och förhör så lär ju väldigt, väldigt många fela ur ifrån LW´s bekantskapskrets.

Många som man helt enkelt kan utesluta.
Hur många personer saknar egentligen alibi under sen kväll - natt mellan Mån-Tis då de allra flesta är hemma med sin familj i soffan eller sovrummet.
Jag tror vi har ett ytterst begränsat urval här faktiskt som både saknar alibi
, har nån sorts motiv/historia till BO och kan ha befunnit sig på platsen under aktuell tidpunkt.

Ytterst begränsat antal.

"Alibi" från familjemedlemmar är väl inte
särskilt trovärdiga?

Om HD och SD ger varandra alibi så skulle
i varje fall inte jag tro på det.
Senast redigerad av gloriouslife 2018-06-09 kl. 16:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in