2018-06-07, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Har redan ställt frågan två gånger här. Han har ingen fru eller flickvän tydligen om man ska döma av hans FB.

Tack då är han ute ur bilden
Citera
2018-06-07, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matsqq
9 av 10 mördare är män.
Huvudkandidaten som är man har dessutom anmälts av BO 2 gånger - för fysiskt våld respektive ofredande mot BO. (detta ökar chansen att det är SD exponentiellt, det har redan pyst över för honom vid minst två tillfällen)
Vi ser dessutom att polisen som väl troligen har 100 ggr mer info verkar ointresserade av HD men mycket intresserad av SD.

Ja vet men hur lyckas han lämna så få spår
Citera
2018-06-07, 20:33
Medlem
SvenBergmans avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/21kWyx/person-gripen-i-helsingborg--misstanks-for-grovt-brott

Kanske ett riktigt långskott men tänk om det hänger ihop? Skulle vara mycket oväntat.

"
Enligt uppgifter till Aftonbladet ska en man ha gripits. Han ska vara misstänkt för ett grovt brott i en stad i Mellansverige."
Citera
2018-06-07, 20:34
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Jag har föreslagit HD ett 10tal ggr här inne men ingen är intresserad av henne som gm

Håller med. Jag har ibland tyckt att HD blivit lite för ”lent” behandlad här. OM HD och SD har samarbetat kring LW:s död blir det mycket svårare för polisen att reda ut det hela, tror jag. Hoppas inte HD är inblandad. Har polishundarna fått söka igenom LW:s och HD:s trädgårdar ännu tro?
Citera
2018-06-07, 20:34
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Funderat lite till så här under dagen då.

Jag frågar mig själv -varför kunde inte GM vänta med att prata med BO? Varför kunde det inte tas över telefon? (Utgår från känd gärningsman)
Sista frågan först. Jag ser två skäl.
1. BO svarade inte på personens kontaktförsök.
2. GM ville inte lämna digitala spår av kontaktat med BO.
Detta skulle kunna ha två orsaker (möjligtvis fler). Dels pg av att GM inte ville att närstående skulle kunna se samtalslistan. Eller så var det mer av påföljande utredningstekniska skäl.

Om alternativ 1. Skulle då BO valt att öppna dörren när GM knackade på mitt i natten? Jag tror inte det. Men nu var dörren olåst vid anträffandet. Kanske var den även det under kvällen? Ponera att GM bara travar in. BO förstår att hennes undvikande retat upp vederbörande och föreslår att diskussionen ska fortsätta utanför huset då hon inte vill störa/väcka sonen.

Alternativ 2. GM knackar på hos BO. BO släpper in GM. GM vill diskutera en sak. Han ställer BO mot väggen, kräver svar. BO känner hur hon går in i försvarsställning, diskussionen eskalerar. BO vill inte att barnet ska vakna och säger att de får ta detta senare. GM vägrar. BO försöker att dra sig mot dörren. Försöker få GM att omedvetet följa efter. Väl i hallen säger BO att nu får du gå. Hon nämner sonens födelsedag och att hon har saker kvar att göra. Det är nu det slår slint för GM. Han brukar våld mot BO. BO blir förskräckt, hon öppnar dörren försöker putta ut GM. Hon vill nog gärna bara dra igen dörren mellan dem men detta förhindrar GM. Han drar med BO ut genom dörren.

Första frågan. Varför kunde inte samtalet vänta? Varför just denna kväll, varför så sent?

Att ställa denna fråga låter en närma sig frågan om motiv. Vad driver GM? Kanske finns det omständigheter som låter oss ana en orsak?

-------

Och det blir mitt nästa inlägg lite senare ikväll lol
Tänk om HD har ställt ett ultimatum. Att om SD röjer LW ur vägen en gång för alla, så går hon med på försoning med honom.
Alltså lämplig planering just innan försoningsresan.
Har svårt att tro att hon visste nada.
Citera
2018-06-07, 20:35
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Vilket utmärkt arbete du gjort @Honan6.

Skulle mod kunna klistra denna sammanfattning (plus del 1 i trådstarten?

(Inlägg 7533 och 7534)

Nu får vi hjälpas åt att komma ihåg inläggsnummer #7533 och #7534 samt skribenten Honan6.

GDPR sätter tyvärr stopp för att stoppa in länkar i starten. 🙁

Edit: Viktigt att den som gör en sammanfattning skriver ordet så att man kan söka på sammanfattning.
Senast redigerad av Cocinella 2018-06-07 kl. 20:39.
Citera
2018-06-07, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/21kWyx/person-gripen-i-helsingborg--misstanks-for-grovt-brott

Kanske ett riktigt långskott men tänk om det hänger ihop? Skulle vara mycket oväntat.

"
Enligt uppgifter till Aftonbladet ska en man ha gripits. Han ska vara misstänkt för ett grovt brott i en stad i Mellansverige."

”En man i 60-årsåldern har enligt uppgifter till Kvällsposten gripits i Helsingborg.
– Vi har haft en större polisinsats i Helsingborg, och det är ett ärende vi har hjälpt en annan polisregion i landet med, säger Fredrik Bratt, vid polisens ledningscentral.
Enligt flera uppgiftslämnare rör det sig om ett mordförsök i Uppsala.” /Expressen
Senast redigerad av Zymbal 2018-06-07 kl. 20:43. Anledning: Fetmarkera
Citera
2018-06-07, 20:42
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
”En man i 60-årsåldern har enligt uppgifter till Kvällsposten gripits i Helsingborg.
– Vi har haft en större polisinsats i Helsingborg, och det är ett ärende vi har hjälpt en annan polisregion i landet med, säger Fredrik Bratt, vid polisens ledningscentral.
Enligt flera uppgiftslämnare rör det sig om ett mordförsök i Uppsala.” /Expressen

Såg det efter att jag postade på Expressen.
Tack.
Citera
2018-06-07, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Håller med. Jag har ibland tyckt att HD blivit lite för ”lent” behandlad här. OM HD och SD har samarbetat kring LW:s död blir det mycket svårare för polisen att reda ut det hela, tror jag. Hoppas inte HD är inblandad. Har polishundarna fått söka igenom LW:s och HD:s trädgårdar ännu tro?
Tror tvärtom att det blir lättare i så fall.Rent generellt så pallar kvinnor inte isolering lika bra som män.
Citera
2018-06-07, 20:50
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinbergbatrashaka
Tror tvärtom att det blir lättare i så fall.Rent generellt så pallar kvinnor inte isolering lika bra som män.

Ok. Dåså. Vi får lita på att poliserna klarar upp detta nu.
Citera
2018-06-07, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam

Inget är sökt hos HD
Om hon har alibi hindrar ju inte att hon vet något och hjälpt undanröja bevis som du säger Om hon vill återförenas med gubben så går hon väl med på att röja bevis tycker man
Citera
2018-06-07, 20:57
Medlem
Nämt att m.g.l var hennes senaste förhållande. Fick för mig att han separerat nyligen. Kan gan ha hamnat i samma sits som SD?
(Finns ju tveksamheter om hans USA resa, att han kom tillbaka på helgen innan LW försvann)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in