2018-06-07, 10:07
Medlem
Efter allt som har hänt sista tiden så får dom inte ens högsta uppnådda siffra i sentio. Det här kan bli ett katastrofval för sverige.
2018-06-07, 10:10
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Att mina argument skulle bli söndessmulade här är din och dina gelikars åsikt. Flashback är ju numera en åsiktsforum, dominerat av extrenmhögern. Jag ser ingen framtid för SD på lång sikt då flyktingfrågan inte kommer att vara de enda viktiga frågan länge till. Något annat har ju SD inte att komma med. Opinionsundersökningarna kan ni förvisso glädjas åt just nu men vad händer sedan? Om SD får vågmästarrollen kommer vi åt se en trist upprepning av det som hände efter förra valet. Inget mer spännande är att vänta på kort sikt.
Precis som med Arnstad så är det nästan omöjligt att veta huruvida du trollar eller är allvarlig. Om du tror på ditt eget dillande eller om det bara är postmarxisternas "orden som vapen".

Er tes är alltid "Ja, det går bra för er nu, men vi kommer ändå alltid att hindra er från att få inflytande, så ni kan lika gärna ge upp, lägga er ner & dö" Men ingen går ju på det så hur fan orkar du?

Men jag kan ge dig rätt i att flyktingfrågan inte kommer att vara den ohotat största frågan.
Framöver kommer även återvandringsfrågan att slåss om förstaplatsen.

Det kommer att ta ett par generationer att reparera det du & dina uppdragsgivare har ställt till med. Att rensa upp & straffa de ansvariga går inte i brådrasket.

Men just nu koncentrerar vi oss på valet.

Nu börjar hundradagarsmarschen mot 30%.
2018-06-07, 10:15
Medlem
Citat:
Att mina argument skulle bli söndessmulade här är din och dina gelikars åsikt. Flashback är ju numera en åsiktsforum, dominerat av extrenmhögern. Jag ser ingen framtid för SD på lång sikt då flyktingfrågan inte kommer att vara de enda viktiga frågan länge till. Något annat har ju SD inte att komma med. Opinionsundersökningarna kan ni förvisso glädjas åt just nu men vad händer sedan? Om SD får vågmästarrollen kommer vi åt se en trist upprepning av det som hände efter förra valet. Inget mer spännande är att vänta på kort sikt.

Först kommer debatten om stopp för folkvandringen från tredje världen. Sedan kommer debatten om återvandring av folk från tredje världen.

Så när Det Nya Miljonprogrammet är avslutat så finns det plats för andra frågor i debatten igen.

Genomförs en DÖ 2.0 vet jag faktiskt inte vad som händer. Lyssnade de "goda" på samtalen som förs över utegrillarna i Sveriges avlånga land så skulle den "goda" sidan bli mörkrädd.
2018-06-07, 10:17
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Wow, Sentio bekräftar verkligen SDs starka ökning. SD ökade i alla mätningar förra månaden och börjar denna månad med en ökning igen. Det är otvetydigt så att SD rusar uppåt. Afghanamnestin, LAS-våldtäkter och böneutrop är raketbränslet som fått SD-skeppet att skena och S att implodera. Jag tror personligen att böneutrop är en synnerligen välriktad verklighetssmäll i ansiktet på tveksamma och velande väljare, där någonstans släpper den ängslige Svensson sargen och går "all in" SD. Det är något riktigt vidrigt konkret med muslimska böneutrop. (Förutom för Powergirl, som möjligen tycker att det är rena schlagerdängan med 18 tonartshöjningar i minuten.)Nej, detta klarar inte sjupartiet att vända.
Vi har nått point of no return!

Debatter hit och dit, kampanjer hit och dit, visst, de ska avklaras inför valet. Det är bara det att det spelar knappt någon roll. Vad vi ser nu är ren, simpel och rå naturkraft som har sin oundvikliga gång.

Detta blir något i hästväg att skåda. 🇸🇪 Sverigefesten 2018! 🇸🇪 PS. När börjar förtidsröstningen? Jag känner en stark craving att "hänga på låset".
SD har nog en del att vinna på den traditionella valrörelsen. De har 30 000 medlemmar nu och lokalavdelningar nästan överallt så deras valarbetare kommer synas ute på gator och torg. De kommer utstråla självförtroende, försöker vänster störa ut dem som de gjort i tidigare val så kommer polisen ingripa. SD har hjälp av polisen numera. S valarbetare kommer verka uppgivna och beklaga sig över landets utveckling fast de är i regering.
2018-06-07, 10:29
Medlem
Vaftrudners avatar
Citat:

Nu är ju SD inget extremhögerparti, de ligger till vänster i välfärdsfrågor och till höger i ekonomifrågor och äganderättsfrågor. Att de stjäl röster från såväl S som M visar detta tydligt.

SD är det parti som satsar mest på vården och kallar sig med fog för Vårdpartiet. Detta är också en av orsakerna till att SD enligt SIFO och SCB ökar stark bland kvinnor.

En grupp där de troligen tar storslam fram till valet är bland kristna. I partiledarsamtalen som arrangerades av Uppsala Pingst i april - https://www.youtube.com/watch?v=HXqzwvyeBjo - var Åkesson utan jämförelse den mest populära partiledaren. Han fick rungande applåder vid flera tillfällen. Jag blev mäkta imponerad av Åkesson i denna utfrågning - inte en enda floskel, enbart svar direkt från hjärtat. Skulle alla svenskar se denna utfrågning med öppna sinnen, så ligger egen majoritet inom räckhåll. Och här framgår det med tydlighet att SD har en sammanhållen politik inom alla tänkbara områden.
2018-06-07, 10:39
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:

(Min fetning)

Vad fan yrar du om? Du skriver att min och mina gelikars åsikt är att dina argument blir söndersmulade här??? Men jag har överhuvudtaget aldrig varit inblandad i någon diskussion med dig vare sig i denna tråd eller i någon annan. Skärp till dig! Dessutom har du spammat exakt samma inlägg till tre-fyra stycken här.

Har som sagt inte varit involverad i någon diskussion med dig här och så kommer det att fortsätta att vara från min sida. Ser ingen som helst orsak till att diskutera något alls med dig med tanke på hur bottenlöst verklighetsfrånvänd du är i dina texter. Fortsätt skriv om du vill, men håll mig utanför din rappakalja. Om du vill fortsätta fantisera att SD kommer att sjunka, upplösas, spela ut sin roll eller att de inte har någon framtid eftersom "flyktingfrågan" ??? snart är löst, då får du snällt leva med dina egna vanföreställningar. Blanda inte in mig i dina tokerier.

Du skriver så mycket nonsens som jag lätt skulle kunna smula sönder, men jag har varken lust eller ork att lägga min energi på dig eller att dryfta idiotier med någon som fortfarande lever kvar i det förflutna. Ett nytt politiskt landskap växer fram och du verkar vara kvar i 2002.

Nästa gång kan du väl vara hygglig att svara rätt person i tråden och inte tillskriva mig ord som jag aldrig skrivit. Eller anklaga mig. En sista sak: Far åt helvete!
2018-06-07, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Sentio, Juni 2018

S 21,7% (-3,6)
V 9,7% (+0,5)
Mp 4,8% (+0,4)

SD 26,1% (+3,0) Sverigedemokraterna är klart största parti med mycket stor marginal i norska Sentio! Både S och M kollapsar fullständigt och svenska folket säger ifrån mot massinvandringen, kriminaliteten och alla lögner från dessa ansvariga partier från dessa tidigare makthavande partier.

M 17,1% (-3,3)
C 7,2% (-0,4)
L 7,0% (+3,3)
Kd 3,3% (+1,2)

Jag är övertygad om att SD kommer att få över 20%, men Sentios undersökning ligger helt fel. SD är överskattat, liksom (s) och (m) underskattade. Därtill är (l) överskattat.
2018-06-07, 10:59
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Först kommer debatten om stopp för folkvandringen från tredje världen. Sedan kommer debatten om återvandring av folk från tredje världen.
Så när Det Nya Miljonprogrammet är avslutat så finns det plats för andra frågor i debatten igen.
Genomförs en DÖ 2.0 vet jag faktiskt inte vad som händer. Lyssnade de "goda" på samtalen som förs över utegrillarna i Sveriges avlånga land så skulle den "goda" sidan bli mörkrädd.
Fetat: Jag tror NMR kommer gå framåt då. AfS är bara ett mellanting mellan SD och NMR, AfS kommer få samma behandling som SD så om folk blir förbannade och vill bi utomparlamentariska så går det NMR.
2018-06-07, 11:04
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Jag är övertygad om att SD kommer att få över 20%, men Sentios undersökning ligger helt fel. SD är överskattat, liksom (s) och (m) underskattade. Därtill är (l) överskattat.

Varför tror du att SD är överskattade, när Sentio har varit pricksäkra senaste två valen?
2018-06-07, 11:07
Medlem
HejaFinlands avatar
På status.st så räknar de SCB i månadssnittet för Maj månad. Gör alla det? T.ex. Marcus Oscarsson slår också samman alla mätningar och han får stor spridning på TV4 och facebook. Räknar han också så eller räknar han in dem i Juni?
2018-06-07, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Fetat: Jag tror NMR kommer gå framåt då. AfS är bara ett mellanting mellan SD och NMR, AfS kommer få samma behandling som SD så om folk blir förbannade och vill bi utomparlamentariska så går det NMR.

Tja - Det är inget jag hoppas på. Ser fram emot en hederlig klassisk svensk tråkig byråkratisk process som utmynnar i att merparten av MENA-iterna bestämmer sig för att flytta hem igen.

Det handlar om att skruva på hundra olika skruvar i allt från bidragssystem, kösystem för boende, lagstiftning om uppehållstillstånd och medborgarskapslagar mm. Sedan startar processen och byråkratin blir självgående.

Inga godsvagnar eller etniska rensningar. Bara vanlig trist svensk politik som vi varit mästare på det senaste seklet.
2018-06-07, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Varför tror du att SD är överskattade, när Sentio har varit pricksäkra senaste två valen?

Visst, de senaste valens träffsäkra prognoser talar för Sentio. Men inget är givet. Jag tycker rent spontant att SD:s siffror i kombination med de övriga partiernas siffror jag nämnt sammantaget ger anledning till skepsis. Skillnaden från maj-undersökningen är lite väl stor - för flera partier handlar det om flera procentenheter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in