2018-06-06, 09:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Du refererar till mördare i rättegång och sen jämställer du MG som mördare... Kallas för härleda.

Nej, jag refererade till sanningen vad en GM mördare säger.
Förstår att SD sagt sanningen till dig om hur han förfört HD bakom ryggen etc.
Förstår att vänner till SD vill skydda honom.

Den kvällen / natten han lyfte sin arm hand emot LW var den dagen han inte längre var en
” MAN”
Citera
2018-06-06, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Spelar ingen roll.
Man röjer inte en mordplats så snabbt ändå. En kväll... där dessutom mörkret lade sig.

Nä, det går inte ihop.

Det enda som går ihop med det beteendet är att rättsmedicin direkt såg tecken på att kroppen flyttats. Då räcker det ju att undersöka fyndplatsen och dess absoluta närhet. Då finns inte så mycket mer.

Sen finns det som sagt en anledning att Bo´s hem varit avspärrat i 3 veckor nu. Det hade det INTE varit om det enda som fanns där är ett halvt inslaget paket och en kaffemugg på bordet. Glöm det.

Här finns saker som intresserat teknikerna. Här har man gjort bekräftade fynd som gör att platsen är mycket intressant.

Varför skulle man söka olika på en fyndplats mot en brottsplats?
Jag menar alltså platsen där hon påträffades.
Citera
2018-06-06, 09:47
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Spelar ingen roll.
Man röjer inte en mordplats så snabbt ändå. En kväll... där dessutom mörkret lade sig.

Nä, det går inte ihop.

Det enda som går ihop med det beteendet är att rättsmedicin direkt såg tecken på att kroppen flyttats. Då räcker det ju att undersöka fyndplatsen och dess absoluta närhet. Då finns inte så mycket mer.

Sen finns det som sagt en anledning att Bo´s hem varit avspärrat i 3 veckor nu. Det hade det INTE varit om det enda som fanns där är ett halvt inslaget paket och en kaffemugg på bordet. Glöm det.

Här finns saker som intresserat teknikerna. Här har man gjort bekräftade fynd som gör att platsen är mycket intressant.

Något jag tycker är märkligt när jag sett bilder på FP är att det syns en burk i gräset nära planket. Har den hamnat där före eller efter LW hittats? Om den fanns på platsen när hon hittades, tycker jag inte polisens tekniker har skött sitt arbete. Alla föremål i närheten av BO ska väl dokumenteras och samlas in för undersökning?
Citera
2018-06-06, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Jag förstår att SD:s vänner här inne kanske blir förvånade när det kommer fram en annan bild av honom
Levde själv med en man som utåt sett var trevlig, social, rolig osv.
Hans familj och vänner och kollegor skulle absolut beskriva honom som en genomsnäll, supertrevlig, schysst människa på alla sätt. Alltså de som känner honom bäst.
Men han hade en sida de inte visste om, otroligt svartsjuk mot flickvänner, misstänksam och många gånger elak verbalt och hotfull. Svårt stt hantera sin ilska, Någon gång fysiskt elak.
Detta hade de andra runt honom ingen aning om.
Så ni som säger att ni absolut inte kan tänka er att SD skulle utsatt Lena för misshandel eller hot och trakasserier vara för att han utåt verkade vara världens nästan pappa och vän, ni kan ha så väldigt fel att ni inte anar.
Jag tror det är som så många gånger innan när kvinnor blir mördade,
De hade ett av/på förhållande som bestod av ömsom kärlek ömsom hat, (kanske från båda håll vad vet jag) något hände den här kvällen som slutade i ett tragiskt mord...
När jag till slut anmälde mannen för hot och trakasserier när det hade eskalerat så sa polisen som förhörde mig att de sett otaliga gånger samma händelseförlopp
att de börjar med svartsjuka, sedan går det så långt att kvinnan blir misshandlad och kanske till och med mördad. De sa att det var bra att jag hade anmält så tidigt annars vet man inte vad som skulle kunnat hända längre fram..

Vill säga med detta att SD kan vara GM trots att hans vänner här inne absolut inte tror att han skulle kunna göra något sådant eftersom han är världens bästa kille och pappa.
Hans tendenser att bruka våld mot LW ger sken av att han inte kan hantera sin ilska och det ger mig kalla kårar..
Men nu återstår att se vad som händer under veckan
Tack för mig!

Samma här. Tror jag skrivit om det tidigare i tråden men som sagt, har samma erfarenhet. Till och med mina föräldrar var tvungen att se min fd mans tillkortakommanden själv för att förstå och tro på det jag sade. En del vänner misstänker jag fortfarande tror att jag hade samma del av kakan, för t ex "om båda vill och jobbar för barnens skull så funkar det."
Tyvärr fick jag dock höra från min fd mans bror och bekanta först efteråt att de "bara väntade" på det som skulle hända och att jag skulle upptäcka hur han var.
Handlade dock ej om otrohet i mitt fall utan psykisk misshandel, svartsjuka, ägande/kontrollbehov.
Vet inte om någon kan berätta ifall SD förbrukade relationer för oftast brukar psykopater, narcissister till synes vara oerhört sociala och stor bekantskapskrets men de har sällan långa relationer utan tappar umgänge vartefter folk lär känna dem bättre. Inte sällan utnyttjas andra människors välvilja, generositet till förmån för dessa ganska självupptagna människor.
Men som sagt utåt framstår de som generösa, sorglösa, goda, kamratliga etc. Lever ofta i en egen verklighet med egen moral som de är helt övertygade om är den rätta. Är väldigt övertygande också så finns känslor inblandade krävs det väldigt mycket att komma så långt att kunna se igenom/övertala sig själv om att de ljuger t ex.
Citera
2018-06-06, 10:00
Medlem
sommarljums avatar
http://www.na.se/orebro-lan/orebro/lena-wesstrom-i-tidigare-polisforhor-om-misstankte-mordaren-han-har-varit-min-basta-van?referrer=app

Lena har sagt i polisförhör att SD varit hennes bästa vän.
Citera
2018-06-06, 10:01
Medlem
https://www.na.se/artikel/orebro-lan/orebro/lena-wesstrom-i-tidigare-polisforhor-om-misstankte-mordaren-han-har-varit-min-basta-van

Tidigare har NA berättat om den polisanmälan som Lena Wesström gjort mot den misstänkte 44-åringen gällande misshandel i januari 2017.

Nu har NA tagit del av en anmälan gällande ofredande som gjordes 2 november 2016.

"Han har vart min bästa vän", säger Lena Wesström i polisförhör om sin misstänkte mördare.

Polisen har valt att kraftigt maskera förundersökningen gällande ofredandet mot mannen. Endast ett fåtal ord går att utläsa från det 14 sidor långa protokollet.

"Jag bedömer att den innehåller uppgifter som är sekretessbelagda", skriver Annelie Krant, utredare på polisen, i sitt beslut.

Något förhör med den misstänkte 44-åringen i ärendet görs aldrig. Innan polisen hinner komma så långt väljer Lena Wesström att inte längre delta i utredningen.

Den 16 november förhörs Lena Wesström av polisen igen.

"Målsägande uppger efter förhöret att hon inte vill längre, hon vill inte driva processen hon vill inte ange brottet till åtal", skriver utredaren i ett PM, och fortsätter;

"Målsäganden vill inte att utredningen fortsätter. Målsäganden vill inte delta i utredningen eller i förhör".

Lena Wesströms hittades mördad bakom ett bullerplank i nya Hjärsta 19 maj– endast ett hundratal meter från sin bostad. Hon tros ha mördats någon gång på kvällen den 14 eller natten den 15 maj.

Den 44-årige mannen sitter sedan i slutet av förra veckan häktad för mord på den lägre misstankegraden. Senast på fredag måste åklagaren lägga fram mer bevis inför domstolen annars måste mannen släppas på fri fot.

NA har utan resultat sökt poliserna som utrett ärendet.

Mer läsning:

Hemliga bilden som visar Lena Wesströms trasiga örhänge: "Blivit böjt på grund av det våld hon utsattes för"
Citera
2018-06-06, 10:06
Medlem
Om motivet till mordet nu är svartsjuka, vilket dom flesta av oss förmodar, så måste ju LW och SD fortsatt att träffats efter hennes anmälan? Det finns mycket bilder på dom tillsammans, som mest åren 2015 och 2016. Då ser det ut som om att dom träffats och "geocatchat" väldigt mycket tillsammans bara dom 2. Men efter LW:s anmälan och efter att dom tog bort varandra på sociala medier hittar jag inga fler bilder. Varken på LW:s instagram eller på geocatching forumet. Så hur går det ihop? Att träffas bakom planket i 1½ år låter långsökt...
Citera
2018-06-06, 10:07
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Hon kan inte uteslutas som MGM, då hon ju led av psykisk ohälsa och kan ha känt agg och svartsjuka gentemot LW. SD kan ana att det är HD, som har agerat i affekt och därför inte vill tala om vem han anser vara MGM. Inte en helt långsökt teori. HD har ju faktiskt anledning att vara bitter på LW, som vänstrade med hennes make och på så vis förstörde deras äktenskap.
Nej teorin var även jag inne på och är inte helt långsökt om man bortser från att förhörsledaren genomskådat det direkt även om (eller för att) inte SD yppat ett knyst. Ej heller i buggade bilen eller under resan . Synes mig omöjligt att dölja emedan HD självfallet är den enda person SD så självuppoffrande skulle skydda.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-06-06 kl. 10:13.
Citera
2018-06-06, 10:15
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Om motivet till mordet nu är svartsjuka, vilket dom flesta av oss förmodar, så måste ju LW och SD fortsatt att träffats efter hennes anmälan? Det finns mycket bilder på dom tillsammans, som mest åren 2015 och 2016. Då ser det ut som om att dom träffats och "geocatchat" väldigt mycket tillsammans bara dom 2. Men efter LW:s anmälan och efter att dom tog bort varandra på sociala medier hittar jag inga fler bilder. Varken på LW:s instagram eller på geocatching forumet. Så hur går det ihop? Att träffas bakom planket i 1½ år låter långsökt...

De kan ju haft kontakt dem emellan utanför sociala medier.
Uppenbart att det funnits starka känslor av olika slag. Både vänskap och kärlek/sex. Att uppleva saker som leder till polisanmälan av någon som man anser vara en bästa vän är såklart smärtsamt, från bådas håll. Något är inte friskt här, utan förmodligen helt åt h-e. Jag tror SD är gärningsman.
Citera
2018-06-06, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Hittar inte nu den tråden, men kanske den som skrev det följer ämnet och kan fylla i min lucka.

Efter LW och SD:s "uppbrott" i början av 2017, hade LW ett längre förhållande med någon annan från Örebro (kanske inom geocaching?). Sedan bröts det och hon började dejta någon annan nu under våren.

Om det är svartsjuka och någon inom hennes bekantskapskrets (vilket jag faktiskt inte tror, jag tror fortfarande att det är ett random mord), så borde den som har mest mörka ögon vara denna person. Att SD plötsligt drygt ett år senare skulle bli så arg och tappa spärrarna känns långsökt.
(Ja, han visste sedan lång tid att LW hade en ny partner, enligt honom själv).

Exakt, jag får inte ihop det alls...
Citera
2018-06-06, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idealistjavisst
Vet inte om någon kan berätta ifall SD förbrukade relationer för oftast brukar psykopater, narcissister till synes vara oerhört sociala och stor bekantskapskrets men de har sällan långa relationer utan tappar umgänge vartefter folk lär känna dem bättre. Inte sällan utnyttjas andra människors välvilja, generositet till förmån för dessa ganska självupptagna människor.
Men som sagt utåt framstår de som generösa, sorglösa, goda, kamratliga etc. Lever ofta i en egen verklighet med egen moral som de är helt övertygade om är den rätta. Är väldigt övertygande också så finns känslor inblandade krävs det väldigt mycket att komma så långt att kunna se igenom/övertala sig själv om att de ljuger t ex.

Jag är ledsen över att behöva säga det men din text skulle även passa in på BO.
Citera
2018-06-06, 10:20
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Exakt, jag får inte ihop det alls...

Förhoppningsvis har polisen bådas mobiler med historik sparad/som går att ta fram, gällande deras ev kontakt med varandra under senaste året.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in