2018-06-05, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Hur länge har du känt SD? Om jag får fråga det.

Ungefär 20 år.
Citera
Medlem
[quote=Rutselleri|64253066]
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Det VAR kolmörkt runt 23.30 och timmen därefter veckan som LW försvann. Jag kollade upp det.[/QUOTE
Det är aldrig kolmörkt den tiden på året. Men vad är det du vill komma till?
Komma till?
Du verkade ifrågasätta Remark.
Jag deklarerade att det var kolmörkt den aktuella natten. Du verkar prata generellt om en viss tid på året. Jag pratar om en specifik natt. Då var det kolmörkt på Byalagsgatan i Örebro.
Citera
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Hon satt med häktad på skäliga skäl, sen vart det en jättevändning.
Tycker att många dömer i förhand med alldeles tvistande ”sanningar” och spekulationer.
Vill belysa att allt är inte svart eller vitt.

Vem mer satt häktad? Har letat men hittar inte vem du kan mena.
Citera
2018-06-05, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Vem mer satt häktad? Har letat men hittar inte vem du kan mena.

Gäller ett annat fall: Arboga/afghanmördaren/Möller.
Citera
2018-06-05, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vet du om det hände vid samma skidresa som SD lyckades stuka sin tumme? Det skall också varit en skidolycka.

När skadade sig LW?

Hej! Har inte sett ditt inlägg förrän nu... nej, enligt uppgifter tidigare i tråden så skadade sig LW och SD vid separata tillfällen, på olika platser.
Citera
2018-06-05, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Förvisso inte men en del av de inblandade verkar vara lika sexgalna och otrogna som Martin Timell vilket känns väldigt konstigt i ett sådant här mordfall på en fd pastor. Ibland får man känslan av att hon mördades just för att hon var en promiskuös fd pastor. Typ ett ritualmord, hämndmord utfört av flera inblandade även om kanske bara en utfört dådet så kan det vara påtingat av flera andra.

Jag tvivlar starkt på att LW helt plötsligt skulle byta bort/glömma sin religiösa grunduppfattning. Vad finns det för reell grund för att hon skulle vara promiskuös?

Att hon var omsvärmad och populär för sitt alerta och positiva sätt att vara, tvivlar jag inte en sekund på. Snygg dessutom.

Det kan föda avundsjuka hos andra.
Citera
2018-06-05, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Hej! Har inte sett ditt inlägg förrän nu... nej, enligt uppgifter tidigare i tråden så skadade sig LW och SD vid separata tillfällen, på olika platser.

Jo, jag blev upplyst om det. Ville bara kunna avfärda den tanken. Tack ändå
Citera
2018-06-05, 23:22
Medlem
[quote=Schazz|64253130]
Citat:
Ursprungligen postat av Rutselleri
Komma till?
Du verkade ifrågasätta Remark.
Jag deklarerade att det var kolmörkt den aktuella natten. Du verkar prata generellt om en viss tid på året. Jag pratar om en specifik natt. Då var det kolmörkt på Byalagsgatan i Örebro.

Det var inte alls kolmörkt den natten, det var tillräckligt med ljus att gå ut med hunden utan pannlampa. Dessutom finns det gatubelysning och belysning från motorvägen. Försök inte att krångla till något som du inte har en aning om!
Citera
2018-06-05, 23:25
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Förvisso inte men en del av de inblandade verkar vara lika sexgalna och otrogna som Martin Timell vilket känns väldigt konstigt i ett sådant här mordfall på en fd pastor. Ibland får man känslan av att hon mördades just för att hon var en promiskuös fd pastor. Typ ett ritualmord, hämndmord utfört av flera inblandade även om kanske bara en utfört dådet så kan det vara påtingat av flera andra.

Nej promiskiös var hon knappast! Så man ska inte få träffa ett par män medan man är singel innan man bestämmer sig för vem man ska välja för ett eventuellt förhållande?
Citera
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tvivlar starkt på att LW helt plötsligt skulle byta bort/glömma sin religiösa grunduppfattning. Vad finns det för reell grund för att hon skulle vara promiskuös?

Att hon var omsvärmad och populär för sitt alerta och positiva sätt att vara, tvivlar jag inte en sekund på. Snygg dessutom.

Det kan föda avundsjuka hos andra.

Jag använde nog kanske ett för starkt ord, promiskuös blev nog för mycket och jag ber om ursäkt för att jag valde fel ord men jag tänkte att kanske många kände till otroheten mot HD och att hon var omsvärmad mm och då kanske de blev irriterade och arga och tyckte att det gick för långt att hon som pastor nedlåter sig till något sådant. Det kanske triggade igång galna tankar hos vissa människor som krävde bot och bättring.
Citera
Medlem
[quote=larsingvarsfru|64253127]
Citat:
Ursprungligen postat av Rutselleri

Att det var mörkt 23.30. Speciellt svårt att se någon i vegetationen vid den tid hundarna rastas innan sängdags. Mest hopplöst att se något hade paret som gav sig ut för att hitta nödställd.
Det är inte någon stor skog utan en liten dunge. Hade någon gått där med sin hund vid den tidpunkten så hade hon blivit upptäckt.
Citera
2018-06-05, 23:31
Medlem
[quote=Rutselleri|64253351]
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz

Det var inte alls kolmörkt den natten, det var tillräckligt med ljus att gå ut med hunden utan pannlampa. Dessutom finns det gatubelysning och belysning från motorvägen. Försök inte att krångla till något som du inte har en aning om!

Absolut att det finns gatubelysning. Faktiskt på flera gator och vägar men ytterst sällan i buskar och skogar. Den aktuella natten var det kolmörkt vid bullerplanket även om du inte ansåg att du behövde pannlampa. Jag är inte ute efter att krångla till något men jag tror att du behöver andas lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in