2018-06-05, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av backen40
Japp kontot är samma som senaste 10 åren.
Deklarerade genom internet då jag hade bilaga som ej fungerade i appen. Är inlämnad i tid.

Hej,

Min deklaration är inte klar. Får ingen utbetalning denna vecka.
Citera
2018-06-05, 09:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av powderfucker
Det står att mitt saldo på skattekontot är noll. Men under " senast bokförda transaktioner"
180602 utbetalning -7000 kr

E jag granskad? Varför e mitt saldo noll ?
Ditt saldo på skattekontot är noll därför att skatteverket 180602 betalade ut pengarna till din bank för vidare befordran till dig.
Citera
2018-06-05, 09:46
Medlem
powderfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av just-in-i-anus
Ditt saldo på skattekontot är noll därför att skatteverket 180602 betalade ut pengarna till din bank för vidare befordran till dig.
'Maknullare va gla jag blir när du säger så. Du är fin och bra, givetvis är du inte adopterad och dina päron älskar dig.
Citera
2018-06-05, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Här ska vi gråta ut, eller vråla:

I mitten/slutet på Mars kommer brevet

Vad tycker ni om detta "ofrivilliga sparande"...eller att man ska låna ut pengar till staten?

Själv brukar jag få runt 16-17k tillbaka, rätt så lagom till semestern, så jag är oftast rätt nöjd.
Fast å andra sidan...dom där 1200:- mer/månad kunde man ju också haft skoj med.
Sant jag brukar få ungefär samma belopp som du, saken är bara den att om du får 16 000 på ett bräde ger det dig mer flexibilitet än att få 1200 mer per månad.
Citera
2018-06-05, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av powderfucker
Det står att mitt saldo på skattekontot är noll. Men under " senast bokförda transaktioner"
180602 utbetalning -7000 kr

E jag granskad? Varför e mitt saldo noll ?
Dina pengar är redan utb från ditt skattekonto o banken ska Sätta in dom på ditt konto
Citera
2018-06-05, 10:02
Medlem
TrikkFukks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8bitrage
Det gör man aldrig på skatten, det dyker bara upp, antingen vid 10 eller 15

Det gör man visst.
Jag loggade in precis. Återbäringen är inte inräknad i disponibla beloppet. Men syns och står som "reservation insättning" med 7 juni som datum.

Så jag som har Nordea (Sthlm) kommer ha pengarna tillgängliga nu på torsdag.
Citera
2018-06-05, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrikkFukk
Det gör man visst.
Jag loggade in precis. Återbäringen är inte inräknad i disponibla beloppet. Men syns och står som "reservation insättning" med 7 juni som datum.

Dock inte på alla banker
Citera
2018-06-05, 10:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TrikkFukk
Det gör man visst.

Eller senare idag. För egen del har jag alltid fått pengarna tidigare trots att det stått ett senare insättningsdatum. Har också Nordea.
Citera
2018-06-05, 10:06
Medlem
Bubbis69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Sant jag brukar få ungefär samma belopp som du, saken är bara den att om du får 16 000 på ett bräde ger det dig mer flexibilitet än att få 1200 mer per månad.
Men känslan att dina utlånade klump-flexibitetspengar går till äppeltobak åt de arbetslösa shariamännen på rinkebytorget gör ju att man nästan hellre tar den tusingen rakt ner i fickan varje månad istället.
Citera
2018-06-05, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av just-in-i-anus
Eller senare idag. För egen del har jag alltid fått pengarna tidigare trots att det stått ett senare insättningsdatum. Har också Nordea.
Har varje år fått mina dagen innan det datum som stått som kommande
Citera
2018-06-05, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meankitty
Hej,

Min deklaration är inte klar. Får ingen utbetalning denna vecka.

Hej, tack för info. Då lär det vara samma för mig, antar att man får något mail att man ska komplettera så lika bra att ta fram kvittona på en gång!
Fick du något besked när eller om det var 100% att du behövde komplettera något? Eller kan det vara så att de bara ej hunnit med och således betalar ut pengarna i Aug?
Citera
2018-06-05, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av backen40
Hej, tack för info. Då lär det vara samma för mig, antar att man får något mail att man ska komplettera så lika bra att ta fram kvittona på en gång!
Fick du något besked när eller om det var 100% att du behövde komplettera något? Eller kan det vara så att de bara ej hunnit med och således betalar ut pengarna i Aug?

Hej,

Då jag avslutat ett bolag och kompletterat med en bilaga hamnade den under granskning. Och de hade inte hunnit tilldela min granskning en handläggare, så lutar mot augusti.

Man kunde dock begära en återbetalning av preliminär A1-skatt via en blankett. Handläggning i cirka en vecka.

Dock ska man ha i åtanke att beroende på granskning kan det påverka summan vilket skulle kunna generera att man behöver betala åter en del man fått förskottsbetalat.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in