2018-06-04, 21:17
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
De umgås både på annandag jul och 27 dec. Dessa dagar ägnar åtminstone jag och många med mig att umgås med familjen. Men vi är alla olika. Känns ändå som om de var tighta "vänner".

Bilderna du kommenterar som att de är tighta "vänner" är från år -14, -15 och -16. Ja, de flesta vill nog umgås med närmsta familjen, men kanske "vännerna" såg varandra som familj.

I november -16 och januari -17 händer det dock något som förändrade relationen mellan LW och SD.
Citera
2018-06-04, 21:32
Medlem
https://img.geocaching.com/cache/log/large/6ef57c02-4f1f-47a4-aec4-a2277cc2c3c2.jpg
https://img.geocaching.com/cache/log/large/40cd2836-159f-464f-b50a-9df5cff52a62.jpg

Två av åtskilliga bilder på LW och SD på hennes geocatching sida. Det ser ut som att dom spenderat en hel del tid tillsammans bara dom 2. Märklit att inte HD hade några invändningar mot det under så många år? Nog tycker jag att dom ser ut att vara mer än "bara vänner" på bilderna.
Citera
2018-06-04, 21:50
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
https://img.geocaching.com/cache/log/large/6ef57c02-4f1f-47a4-aec4-a2277cc2c3c2.jpg
https://img.geocaching.com/cache/log/large/40cd2836-159f-464f-b50a-9df5cff52a62.jpg

Två av åtskilliga bilder på LW och SD på hennes geocatching sida. Det ser ut som att dom spenderat en hel del tid tillsammans bara dom 2. Märklit att inte HD hade några invändningar mot det under så många år? Nog tycker jag att dom ser ut att vara mer än "bara vänner" på bilderna.

Varför skulle man invända mot att ens partner har nära vänner av det motsatta könet? I synnerhet som att SD och LW utövar sin hobby ihop, knappast äter romantiska middagar på tu man hand (vad man kan se av bilder åtminstine).
Senast redigerad av Rosamund 2018-06-04 kl. 21:53.
Citera
2018-06-04, 22:08
Medlem
bradgardsindianens avatar
I en annan tråd diskuteras om en ökänd våldtäktsman (N*klas El*asson) redan är ute. Någon i tråden tyckt sig sett honom redan i april i år. Han bodde väl i västra Örebro och överfallen var där. Han verkade bli mer våldsam för var gång, och det sista överfallet skedde väl precis innanför en kvinnas lägenhetsdörr. Men man får väl förutsätta att de kontrollerat denna, om det ens är han som setts nyligt?
http://www.svenskpolis.se/Artikelarkiv/Artiklar-2013/April-2013/Sa-stoppade-Orebropolisen-serievaldtakterna/
Citera
2018-06-04, 22:13
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
I en annan tråd diskuteras om en ökänd våldtäktsman (N*klas El*asson) redan är ute. Någon i tråden tyckt sig sett honom redan i april i år. Han bodde väl i västra Örebro och överfallen var där. Han verkade bli mer våldsam för var gång, och det sista överfallet skedde väl precis innanför en kvinnas lägenhetsdörr. Men man får väl förutsätta att de kontrollerat denna, om det ens är han som setts nyligt?
http://www.svenskpolis.se/Artikelarkiv/Artiklar-2013/April-2013/Sa-stoppade-Orebropolisen-serievaldtakterna/

Han är frisläppt och finns i Örebro
Citera
2018-06-04, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Varför skulle man invända mot att ens partner har nära vänner av det motsatta könet? I synnerhet som att SD och LW utövar sin hobby ihop, knappast äter romantiska middagar på tu man hand (vad man kan se av bilder åtminstine).

Självklart är det OK med vänner av motsatt kön. Men jag hade inte uppskattat om min partner poserat på liknande bilder och åkt iväg och geocatchat (=övernattningar?) under så många år utan att ha blivit misstänksam. Vet någon när SD och HD separerade?
Citera
2018-06-04, 22:14
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Hur griper man vanligen en person menar du om inte polisen hämtar vederbörande?

Men kära nån. Det där redogjorde åklagaren för i nån media vid gripandet. Hon var väldigt noga att gå ut med att det var HON som ville ha in honom. INTE polis. Självklart sker alla handräckningar via polis. Jag har aldrig sett det förut därför reagerade jag på hennes uttalande. HON ville ha in honom av nån anledning. Enl. GW sitter han endast på grund av tidigare bråk och anmälningar från Lena.
Känns som dom har tagit den lilla fisken för att locka till sej den stora.
Citera
2018-06-04, 22:14
Medlem
Om man har hängt på Fb ett tag så tillhör ju det här mordet ett av de lättare att klura ut.

1. Anledning svarsjuka/relationsproblem.
2. Dråp pga tillfällig och hastigt påkommen ilska (som jag ser det var mordet deffinitivt inte planerat).
3. SD är GM - pga historik och deras relation.

Så här tror jag att det har gått till på ett ungefär:

LW eller SD har ringt varandra och bestämmer att han går förbi hennes så de får diskutera något rörande hans kommande USA resa med exfrun. Jag har en känsla av att LW inte ville släppa honom och att hon kanske ringt honom massor med ggr för att få honom att ändra sig och välja henne i stället för exfrun.
De ställer sig utanför Lenas hus för att inte väcka hennes barn som sover.
Diskuterandet eskalerar till bråk - de kanske säger kränkande saker till varandra och SD blir till slut så arg att han tar tag i Lena - kanske släpar han henne med sig en bit ner mot bullerplanket då hon börjar skrika.
Han tar tag runt hennes hals för att tysta henne men då hon fortsätter streta emot och skrika tar han ett hårdare tag och plötsligt segnar hon ner på marken - död.
SD får då panik och släpar iväg kroppen och gömmer den bakom bullerplanket.
Då det fanns en massa hus runtomkring visste han ju inte när någon kunde dyka upp.
Chockad tar han hennes mobil springer hemåt - tar en sväng förbi skogsdungen bakom sitt och Ulfs hus och kastar mobilen där.
Allt han gjorde tyder på att det inte var planerat - då borde han t ex tagit ut batterierna ur mobilen och slängt den i något gruvhål eller annat vattendrag där det är svårt att hitta den.
Att kroppen var svår att identifiera kan torligtvis bero på att djur, t.ex vindsvin varit där och ätit.
Senast redigerad av Flashybits 2018-06-04 kl. 22:18. Anledning: förtydligande
Citera
2018-06-04, 22:17
Medlem
Citat:

Tjaa.. jag skulle nog ha invändningar, du ser ju resultatet av din synpunkt...
6 års otrohet som kulminerar i misshandel och mord.
"Varför invända?"
Citera
2018-06-04, 22:17
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen

Satt han häktad närmare 1 år innan domen? Man måste avtjäna minst 2/3 av sitt straff innan man kommer ut villkorligt.
Senast redigerad av Rosamund 2018-06-04 kl. 22:25.
Citera
2018-06-04, 22:21
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Men kära nån. Det där redogjorde åklagaren för i nån media vid gripandet. Hon var väldigt noga att gå ut med att det var HON som ville ha in honom. INTE polis. Självklart sker alla handräckningar via polis. Jag har aldrig sett det förut därför reagerade jag på hennes uttalande. HON ville ha in honom av nån anledning. Enl. GW sitter han endast på grund av tidigare bråk och anmälningar från Lena.
Känns som dom har tagit den lilla fisken för att locka till sej den stora.

Trevligt att jag och GW delar åsikten att han bara är häktad p.g.a. deras tidigare bråk. Så mycket skit och motsägelser jag fick i denna tråd när jag skrev detta i början.
Citera
2018-06-04, 22:21
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Sätt han häktad närmare 1 år innan domen? Man måste avtjäna minst 2/3 av sitt straff innan man kommer ut villkorligt.

Fast innan dess brukar de väl ha permissioner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in