2018-06-03, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hrwdtj
Leif GW om Helenafallet i TV4.

https://www.youtube.com/watch?v=gq4l1r0NQ2k

Intressant att GW så säkert avskriver PR. Jag har ju PR som en av de hetaste kandidaterna, men GW är lite som en husgud för mig, så jag känner mej lite kluven

Hur som helst, nu tycker jag det mest spännade är att lista ut vilka GW's huvudmisstnkta är?
Citera
2018-06-03, 20:11
Medlem
Donnabellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Såg du KM utanför Stadt?

???
Utanför en butik som bland annat säljer flyttlådor.
Citera
2018-06-03, 20:52
Medlem
FedupFlorences avatar
Reagerade på flera uttalanden från GW. Han sa tex två saker som motsäger det som är framlagt av utredningen. Han sa att blodet på Helenas skor är Helenas blod (jag förutsätter att det är hans antagande och att han vet att det inte går att få fram en annan individ), han sa att Helena har åkt bil från torget (han lägger ingen vikt vid brovittnet). Han motsäger här det som utredarna har uppgett eller betonat för allmänheten.

Jag tycker att det kan vara väl värt att lyssna på vad GW säger för övrigt med tanke på hur utredarna har uttalat sig.

”Om din teori stämmer med två...”, säger programledaren. ”-Nej, nej, det e så här”, svarar GW.

”Dom här har klarat sig … gärningsmannen, gärningsmännen … tillhör en mycket begränsad krets … då ska man hålla kontrollförhör med dom ... det görs aldrig … sen kommer du tillbaks kanske efter månader och i några fall efter ett år och då säger dom såhär: nej, jag har ingen susning vad jag gjorde då.”

Gärningsmännen tillhör en mycket begränsad krets.
En mycket begränsad krets. Ha även i tanken att hans första gärningsmannaprofil tar form.

Kontrollförhör efter månader och i några fall efter ett år.
En av dom förhörs efter ett par månader? Den andra tidigast efter ett år? Förhörs ingen av dem initialt eller på eget initiativ?, den ene av dom första gången så sent som något år senare?

Någon eller några av en mycket begränsad krets... låter det som närstående eller personligheter som passar profilen? Kan sannolikt vara närstående och/eller de få som passar profilen.

https://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon/10000719
Citera
2018-06-03, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
U borde ha känt BW innan PR, då BW ju kom från Mariestad och U och PR inte träffades förrän runt -88, tror jag det var. PR sa ju ha träffat BW genom att denne var kompis med Ulrika, så då borde hon ha känt BW sedan tidigare.

Tack för svar..Visste inte att PR lärde känna BW via U.
Citera
2018-06-04, 03:20
Medlem
Donnabella6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donnabella6
Håller med,har hela tiden trott på Gw's teori.
De 2 gm är alltså så nära Fam A /H att polisen helt avfärdar att förhöra dom första månaderna.
Namnen finns här och man ska tänka bakåt.

Så MR,Björn osv är högst intressanta mfl .
Dom måste ju varit väldigt hjälpsamma med polisen osv.
Detta borde inte vara svårt att räkna ut och minimera vilka det kan röra sig om för dom som var väldigt nära H's krets.

Sen att tråden i sig är sjuk är en annan sorglig historia.

Citerar mig själv.
Gw's inslag i tv4 var guldvärt.
För det är 2 Gm.
Sen att hon lades in i bilen,det var så cerat osv ramlade ur ryggsäcken H bar.

Sedan oxå att han klargjorde och undrade varför dom efter 20 år låtsas att det ska kollas upp blod som redan tydl är kollat och är H.

Får man ljuga så mkt som Lars J gör???Bara för att få det se ut som att man "gör" något.

Jag är oändligt tacksam att Gw tog sig tid att reda ut lite .

Och jag utesluter ingen nämd här,men iom de 2 var så OTROLIGT nära familjen har en del blivit mkt hetare i mina ögon.

Det är nervöst i tråden och M-stad nu.
Citera
2018-06-04, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donnabello
???
Utanför en butik som bland annat säljer flyttlådor.

🤓 Jag tänkte på den 14 juni 1992 efter kl 02.
Citera
2018-06-04, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donnabella6
Citerar mig själv.
Gw's inslag i tv4 var guldvärt.
För det är 2 Gm.
Sen att hon lades in i bilen,det var så cerat osv ramlade ur ryggsäcken H bar.

Sedan oxå att han klargjorde och undrade varför dom efter 20 år låtsas att det ska kollas upp blod som redan tydl är kollat och är H.

Får man ljuga så mkt som Lars J gör???Bara för att få det se ut som att man "gör" något.

Jag är oändligt tacksam att Gw tog sig tid att reda ut lite .

Och jag utesluter ingen nämd här,men iom de 2 var så OTROLIGT nära familjen har en del blivit mkt hetare i mina ögon.

Det är nervöst i tråden och M-stad nu.

Brovittnet har funnits med i utredningen ändå sedan 1992. Men olika utredare har tolkat denna observation olika.
Citera
2018-06-04, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henis
Brovittnet har funnits med i utredningen ändå sedan 1992. Men olika utredare har tolkat denna observation olika.

Uppgifterna försvann i hanteringen och återupptogs några år senare.....

Senare kan vara för sent och svar blir tillrättalagda.

Olika tolkningar finns men det intressanta är att fastställa att den omtalade killen på stadt är den samme som följeslagaren på bron.

Vittnet borde ha en klar identifiering när hon kunde se att mannen bar pilotglasögon samt observerade Helenas byxor. Fördröjningen av uppfångandet av vittnesuppgiften gör det mindre användbart då yttre påverkan samt glömska påverkar, speciellt när det handlar om antal år...
Citera
2018-06-04, 12:46
Medlem
Läste följande kommentar på ett inlägg av Helenas syster Gabriella. Det var någon som heter cicci som hade skrivit så här:

”Det är han jorma eller va han hette som de hade först . unga finnen ! Han har skryrit bland busarna i stan hur han kommit undan med det o att hon ligger i en dunge inte långt från sitt hem. Han bodde i Norge i flera år i väntan på att Det skulle preskriberas ! Ta in honom igen o piska ! Han fixade alibi o lånade en liten vit bil . la hennes saker som villospår o åkte tillbaka o festande efter . är hans egna ord bland busarna i stan !!!!”

Vad har ni för tankar angående detta uttalande? Vilken Jorma syftar hon på tror ni?
Citera
2018-06-04, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kornelinus
Läste följande kommentar på ett inlägg av Helenas syster Gabriella. Det var någon som heter cicci som hade skrivit så här:

”Det är han jorma eller va han hette som de hade först . unga finnen ! Han har skryrit bland busarna i stan hur han kommit undan med det o att hon ligger i en dunge inte långt från sitt hem. Han bodde i Norge i flera år i väntan på att Det skulle preskriberas ! Ta in honom igen o piska ! Han fixade alibi o lånade en liten vit bil . la hennes saker som villospår o åkte tillbaka o festande efter . är hans egna ord bland busarna i stan !!!!”

Vad har ni för tankar angående detta uttalande? Vilken Jorma syftar hon på tror ni?
Referens på det tack.
Så vitt jag vet så sitter du bara och fabricerar detta eftersom du undvikit att ange källan till det du läst.
Citera
2018-06-04, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
Referens på det tack.
Så vitt jag vet så sitter du bara och fabricerar detta eftersom du undvikit att ange källan till det du läst.

Vet inte hur jag delar skärmdumpar här på Flashback annars hade jag gjort det. Men om du går ut på facebook och söker på gabriella andersson så kan man hitta ett inlägg där hon kommenterar det här med analysen av skorna och i kommentarsfältet så har någon som heter cicci Andersson skrivit den kommentaren jag återgav nyss.
Citera
2018-06-04, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
Referens på det tack.

Varför skulle jag hitta på det förresten? Jag tyckte bara att det kunde vara intressant att ta upp eftersom jag inte kan minnas att någon med det namnet diskuterats som ev gärningsman innan och undrade bara om någon annan hade hört något om detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in