Reagerade på flera uttalanden från GW. Han sa tex två saker som motsäger det som är framlagt av utredningen. Han sa att blodet på Helenas skor är Helenas blod (jag förutsätter att det är hans antagande och att han vet att det inte går att få fram en annan individ), han sa att Helena har åkt bil från torget (han lägger ingen vikt vid brovittnet). Han motsäger här det som utredarna har uppgett eller betonat för allmänheten.
Jag tycker att det kan vara väl värt att lyssna på vad GW säger för övrigt med tanke på hur utredarna har uttalat sig.
”Om din teori stämmer med två...”, säger programledaren. ”-Nej, nej, det e så här”, svarar GW.
”Dom här har klarat sig … gärningsmannen, gärningsmännen … tillhör en mycket begränsad krets … då ska man hålla kontrollförhör med dom ... det görs aldrig … sen kommer du tillbaks kanske efter månader och i några fall efter ett år och då säger dom såhär: nej, jag har ingen susning vad jag gjorde då.”
Gärningsmännen tillhör en mycket begränsad krets.
En mycket begränsad krets. Ha även i tanken att hans första gärningsmannaprofil tar form.
Kontrollförhör efter månader och i några fall efter ett år.
En av dom förhörs efter ett par månader? Den andra tidigast efter ett år? Förhörs ingen av dem initialt eller på eget initiativ?, den ene av dom första gången så sent som något år senare?
Någon eller några av en mycket begränsad krets... låter det som närstående eller personligheter som passar profilen? Kan sannolikt vara närstående och/eller de få som passar profilen.
https://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon/10000719