2018-02-28, 09:02
Medlem
MrWits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Eftersom vi varken känner honom eller är hans psykiater/psykolog, så kan vi bara gissa hur det är möblerat i hjärnkontoret på pedofilen Tobias R.
Att han själv skulle uppleva att något hänger över hans huvud tror inte jag, då han fullständigt förnekat att han skulle ha begått något brott.
Min spekulation är att han tänker att "HD:s prövning är bara en formsak för att radera ut det orättmätiga straff, som tidigare domstolar så ofattbart orättvist har utmätt åt en sån förträfflig person som jag är" (d.v.s. narcissisten Tobias).

Då han är fri i avvaktan på besked ifrån HD om begärt prövningstillstånd, vilket med största sannolikhet aldrig kommer att utverkas, så har vi ingen aning om hur hans liv i frihet ser ut.
Polisen har givetvis inga resurser att hålla koll på, eller ännu mindre att punktmarkera, ett peddosvin som Tobias och hans underliggande behov av att genomföra vissa vidriga och olagliga aktiviteter.

Givetvis hoppas jag att du har rätt (d.v.s. att tankarna gnager i honom och att han mår skit) samt att jag själv har fel, vilket är ett udda uttalande ifrån en vinnarskalle som jag.

Fast även om du har rätt, så ser jag ingen negativ följd av att hans straff kommer senare. Förr eller senare åker han in, om det sker nu eller om ett halvår spelar ingen roll, som jag ser det.

Det är möjligt att han intalat sig att han är oskyldig men jag är säker på att hans föräldrar mår skit och det lär påverka honom. Han lär också få betydligt färre jobberbjudanden och lär ha förlorat många vänner. Många i periferin lär ha hört något men kanske tänkt att det nog inte var så farligt, vad som än hände men så plötsligt, BOOM! Fängelse! Ju mer jag tänker på det så gillar jag nästan mer och mer att han får gå och vänta.
Citera
2018-04-05, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Se svar nedan!
HD gör grundliga genomgångar inför alla beslut gällande inkomna begäran om prövningstillstånd.
Tyvärr långa väntetider på besked, vilket är frustrerande eftersom Rudåkers ärende högst sannolikt aldrig kommer att ges något prövningstillstånd.

Är det OK att den där snurrar runt utomland typ Köpenhamn?
Citera
2018-04-05, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av misal
Är det OK att den där snurrar runt utomland typ Köpenhamn?
Legalt sett? Ja, tyvärr. Tills HD ger besked om de kommer pröva målet eller inte, så är han rent juridiskt inte dömd än, och således på fri fot.
Citera
2018-04-06, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1984FTW
Legalt sett? Ja, tyvärr. Tills HD ger besked om de kommer pröva målet eller inte, så är han rent juridiskt inte dömd än, och således på fri fot.

Vad jag har hört är HD klar med sin bedömning o han har fått avslag fattar inte varför dom inte spärrat in honom än. helt sjukt han kan åka o leva precis som han vill. Sorgligt att rättssamhället tydligen inte fungerar. Hur nära är man att kunna göra detta hemska med barnen i.r.l tror att detta inte bara försvinner eller går att bota
Citera
2018-04-08, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sofia30
Vad jag har hört är HD klar med sin bedömning o han har fått avslag fattar inte varför dom inte spärrat in honom än. helt sjukt han kan åka o leva precis som han vill. Sorgligt att rättssamhället tydligen inte fungerar. Hur nära är man att kunna göra detta hemska med barnen i.r.l tror att detta inte bara försvinner eller går att bota

Citat:
Ursprungligen postat av 1984FTW
Det var den 5/4 2018. Kan ej ladda upp en bild på den där.
Citera
2018-04-08, 20:45
Medlem
Citat:

Om de är klara och gett honom avslag så är det fantastiska, om än väntade nyheter. Då är enda anledningen till att han fortfarande är ute att den anstalt han ska sitta på inte har plats.

Välkommen till Sverige 2018.

Citat:
Ursprungligen postat av misal
Det var den 5/4 2018. Kan ej ladda upp en bild på den där.

Låter bra. Då är det bara fängelse som väntar. Så snart det finns plats på en anstalt. Synd bara att Kriminalvården är i lika fantastiskt skick som resten av vårt rättssystem. Hopplöst underbemannat och underbudgeterat år ut och år in.
Citera
2018-04-09, 05:38
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrWit
Många i tråden verkar tycka att det är synd att det dröjer så länge med verkställandet av fängelsestraffet. Jag tänker snarare tvärtom, ju längre det dröjer med att han åker in, desto längre hänger det här över hans huvud, och det dröjer därmed ännu längre tills han blir klar med straffet och ges möjlighet att gå vidare. Tror han mår skit och det är toppen.

Även om han hamnar i fängelset och sitter av straffet så kommer han aldrig att kunna gå vidare med sitt liv. Framtiden har han trashat totalt.
Han lär ju inte bli överöst med jobberbjudanden när han kommer ut.
Citera
2018-05-10, 08:51
Medlem
Utåt sett så ser hans liv ju ut att stråla! Resor, mat å vänner... frågan är hur länge fasaden håller eller om han lever i total förnekelse??
Citera
2018-06-02, 22:28
Medlem
Helt sjukt ikväll befann han sig i Bankeryds kyrka o har ännu inte tagit sitt straff fortfarande uppskov. Man blir så f bannad o inte skulle mina barn få ta sin konfirmation i Bankeryds församling. Han borde låsas in omgående o jag undrar var rättssamhället i Sverige finns nuförtiden. Oskyldiga barn som fått plågas sjukt sjukt
Citera
2018-06-02, 23:17
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Helt sjukt ikväll befann han sig i Bankeryds kyrka o har ännu inte tagit sitt straff fortfarande uppskov. Man blir så f bannad o inte skulle mina barn få ta sin konfirmation i Bankeryds församling. Han borde låsas in omgående o jag undrar var rättssamhället i Sverige finns nuförtiden. Oskyldiga barn som fått plågas sjukt sjukt

Är han fortfarande inte bakom lås och bom, skandalöst. Kanske har han fått ett tidsspann att förhålla sig till och väljer slutskedet på ett sådant - i värsta fall har de inte plats för honom ännu? Inget förvånar mig.
Citera
2018-06-03, 14:43
Medlem
Gubbmagens avatar
Citat:
Helt sjukt ikväll befann han sig i Bankeryds kyrka
Befann sig som en i publiken eller en som framträdde?

Jag gissar på det senare på "Musik i Sommarkväll" som hölls i går var under ledning av en A** Rud*ker Tho*ell, gissningsvis Tobias Rudåkers mamma med tanke på hennes ålder.

https://www.svenskakyrkan.se/handelse?eventid=504a7a44-5949-46c3-a620-14d6b4fd1b23-95

Kan det vara så att Tobias Rudåker redan avtjänat sitt straff? Domen är ju daterad den 2016-11-10, domen han fick var 1 år och 6 månader. Det har ju gått mer än 1 år och 6 månader sedan 2016-11-10.

Kan man få bekräftat att han någonsin suttit inne?
Citera
2018-06-03, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbmagen
Befann sig som en i publiken eller en som framträdde?

Jag gissar på det senare på "Musik i Sommarkväll" som hölls i går var under ledning av en A** Rud*ker Tho*ell, gissningsvis Tobias Rudåkers mamma med tanke på hennes ålder.

https://www.svenskakyrkan.se/handelse?eventid=504a7a44-5949-46c3-a620-14d6b4fd1b23-95

Kan det vara så att Tobias Rudåker redan avtjänat sitt straff? Domen är ju daterad den 2016-11-10, domen han fick var 1 år och 6 månader. Det har ju gått mer än 1 år och 6 månader sedan 2016-11-10.

Kan man få bekräftat att han någonsin suttit inne?
Jag har varit i kontakt med krim vården o fått besked att han har fått uppskov dom ville ha mitt tel nr så hade dom skickat uppskovet men jag ville inte lämna det. Någon annan som kan göra det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in