2018-06-02, 11:07
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Risken att ses var mindre med bilen på baksidan. Han riskerade inte att en bekant stannade för att kolla vad han gjorde i ladan en söndagkväll.

Vilka var "bekanta" med Onanerijus ?
Var det ovanligt att man såg hans bil i närheten av ladan .
Onanerijus jobbade ju där .
2018-06-02, 11:12
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Risken att ses var mindre med bilen på baksidan. Han riskerade inte att en bekant stannade för att kolla vad han gjorde i ladan en söndagkväll.

Flyttade han bilen före eller efter det han utsatte Lisa för?
2018-06-02, 11:13
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Vilka var "bekanta" med Onanerijus ?
Kollegor, arbetsgivare, grannar med flera. Läs FUP, många kände till NB.
Citat:
Var det ovanligt att man såg hans bil i närheten av ladan .
Det behöver inte ha varit ovanligt för att någon skulle stanna och hälsa.
Citat:
Onanerijus jobbade ju där .
Han jobbade inte på söndagar.
2018-06-02, 11:34
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Flyttade han bilen före eller efter det han utsatte Lisa för?
Lisas kropp, menar du. Det vet jag inte. När han hade varit hemma och återvände efter kl 19 för att hämta kroppen ställde han den troligen på baksidan för att slippa att den och han blev sedda. Det finns heller inga iakttagelser av bilen vid ladan i FUP efter Gustavs iakttagelse ca kl 18:46.
2018-06-02, 11:36
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:

Och hur får mördaren tillbaka mopeden till cafét ?
Mopeden väger runt 100 kg och det är inget man kastar in i en vanlig personbil .
Har mördaren en kranbil månne eller är det ett helt gäng mördare som hjälps åt .
...
Med en hjullastare bör det inte vara något problem.
Citat:
Arne frågade Lars på måndagen, efter försvinnandet, om det var han som körde sin gröna
lastmaskin i söndags. Det hade varit Arnes son Henrik som hade uppmärksammat Arne på att
lastmaskinen var ute och körde. Lars tror att Arne sa att klockan kan ha varit mellan sju och
halv åtta på söndagen då han såg lastmaskinen kördes.
FUP sid 244.
2018-06-02, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD

FUP sid 244.

Komma dånande med en hjullastare med Lisas moped i skopan,
hur fan skulle han förklara det om någon såg honom, Arne t.ex.?
2018-06-02, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Komma dånande med en hjullastare med Lisas moped i skopan,
hur fan skulle han förklara det om någon såg honom, Arne t.ex.?
Det håller jag med dig om.
Totalt osannolikt med en hjullastare.
2018-06-02, 13:04
Medlem
Citat:
Läs innantill i FUP innan du skriver mer skit .

Han satte på en kätting med hänglås och låste mopeden. Han hade skickat med denna på
morgonen så att Lisa skulle kunna låsa mopeden om hon fick problem. Han blev lite irriterad
att hon inte låst mopeden, nycklarna satt i och hon hade inte använt kättingen. Sträckan han
flyttade mopeden var 5-7 meter. Han hade visat polisen och teknikerna spåren i gruset och
avtrycken från centralstödet där mopeden stod från början. Styret stod rakt och styrlåset var
då inte i. Det fanns inte några tecken på att mopeden varit igång innan han kom dit.
Angående mopedens skador berättade Stefan att de uppstått i samband med att han skulle ha
en kräftskiva hemma för sina arbetskamrater. Han hade då ordnat så att Lisa skulle vara
barnvakt åt en kollega och hans fru så att de skulle kunna komma på festen. Lisa skulle då
åka moped till hans kollega. Hon hade kört omkull på vägen dit och hon skrapade bl a knät.
När Stefan startade och flyttade mopeden försvann bevisvärdet för den, det är polisen som skall undersöka sådana bevis, nu blev det helt värdelöst genom hans åtgärd.
Det är väl inte omöjligt att det tidigare varit en omkull körning, men jag tycker mig se att revorna som fanns på mopeden enligt bild var färska.
Sedan blir frågan varför har inte revorna åtgärdats när det är länge sedan, det var en tidigare omkullkörning
2018-06-02, 13:24
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Lisas kropp, menar du. Det vet jag inte. När han hade varit hemma och återvände efter kl 19 för att hämta kroppen ställde han den troligen på baksidan för att slippa att den och han blev sedda. Det finns heller inga iakttagelser av bilen vid ladan i FUP efter Gustavs iakttagelse ca kl 18:46.

Jag vet att du inte vet. Men i och med att du protesterar mot så många troliga händelseförlopp så trodde jag att du fått ihop ett eget troligt händelseförlopp från början till slut. Men du är väldigt fåordig när det kommer till ett sådant. Du pratar emot dig själv och ibland är Nerijus rädd för att synas och i nästa sekund inte alls. Du vill framstå som intelligent men tyvärr spricker det ideligen. Inget illa menat men det är lite barnsligt, liknar trots.
2018-06-02, 14:49
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Jag är ganska säker på at det INTE var "Göran" som vittnet JR såg komma ut från ladan kl 18.40,
här förklarar jag varför:

Vittnet JR som såg en man komma ut från ladan passerade ladan kl ca 18.25
"Göran" säger att han på vägen tillbaka från Blomberg Hamn passerade cafét och ladan ca 18.40, dvs 15 min senare.
och dessutom säger "Göran" endast att han tittade in i ladan och såg att de höll på att gräva där inne och han funderade över vad det skulle komma att bli. dvs att "Göran" säger aldrig något om att han stannade och steg ut ur sin bil, ej heller att han går inn i ladan, han tittar sannolikt bara inn i ladan genom den stora port-öppningen i ladan medan han fortfarande sitter inne i sin bil.

Vittnet JR nämner inte att han sett någon bil als parkerad vid ladan då han passerar ladan kl ca 18.25
"Göran" säger; att han tog deras bil en röd Opel Corsa och åkte iväg, dvs att om "Göran" hade stannat och klivit ur sin bil för att gå inn i ladan då hade han ju parkerat sin röda bil just intill ladan och det hade vittnet JR nog sett i så fall (en röd bil missar man inte så lätt) och det gjorde han inte. Inget vittne, som passerade ladan vid den tiden då mannen sågs komma ut från ladan ca 18.40, har heller inte nämt att dom sett någon röd bil parkerat vid ladan.

Vittnet JR som såg mannen komma ut från ladan beskriver mannen som 25 -40 år gammal och att det var "en kille" ingen gubbe.
"Göran" var 58 år den 7 Juni 2015, så han kan ju inte antas att vara "en kille" utan istället just "en gubbe"

Jag är övertygad om at mannen som sågs komma ut från ladan var Lisa Holms mördare eller en person som på något sätt varit delagtig i mordet

Kl 18:25 ....Vittnet JR, såg en man komma ut från ladan, då JR i bil passerade ladan.

Kl 18:26 ...får Lisa Holms pappa i Stöpen en samtal från Lisa Holm. Pappan tolkar samtalet som om telefonen omedvetet slagits på och ringt upp honom. Han hör svaga röster i bakgrunden. (citat från Förundersökningsprotokoll sidan 2

At dessa två händelser sker inom 1-2 minuter säger mig att mannen som kom ut från ladan
är Lisa Holms mördare eller en person som på något sätt varit delagtig i mordet.
2018-06-02, 17:54
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Jag vet att du inte vet. Men i och med att du protesterar mot så många troliga händelseförlopp så trodde jag att du fått ihop ett eget troligt händelseförlopp från början till slut. Men du är väldigt fåordig när det kommer till ett sådant. Du pratar emot dig själv och ibland är Nerijus rädd för att synas och i nästa sekund inte alls. Du vill framstå som intelligent men tyvärr spricker det ideligen. Inget illa menat men det är lite barnsligt, liknar trots.
Jag har fått ihop ett troligt händelseförlopp, men får inte redogöra för det. Jag är varken barnslig eller trotsig, jag följer regler. Är du själv mindre fåordig? Vad har du för teori t.ex. om vad Lisa gjorde kvarten efter telefonsamtalet med pappa?
2018-06-02, 19:03
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD

FUP sid 244.

Hjullastare ?
Och sen oroar det att bilen möjligen stod på framsidan av ladan ?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in