Citat:
Ursprungligen postat av
googlan
Det vet jag att han är. Men han begärdes häktad på Sannolika Skäl! Kanske du bör läsa ordentligt innan du lägger onödiga kommentarer i tråden.
Det kanske är dags att kolla om det finns mordoffer/våldtäktsoffer på platser runt om i Sverige för tidpunkten SD har befunnit sig på dessa platser och kört Geocaching!?
Jag såg att ingen i tråden tänkt på detta tidigare!
Det stod på SDs geocachingkonto att han tagit över 6000 cacher om jag inte minns fel? Man loggar i både burken och på nätet när man tagit en cache. Det verkar magstarkt att överlagt mörda och sedan medvetet lämna spår efter sig att man varit på platsen/i närheten?
Geocachingevents görs väl tillsammans med andra, där säkert många i dessa kretsar också känner igen varandra? Har svårt att tro att han obemärkt avvikit från ett event för att begå allvarliga brott för att sedan komma tillbaka. Dessutom är han förmodligen en person som vill prestera på topp på eventet, visa sig duktig och ta så många cacher som möjligt?!
Jag tror inte att han mördat tidigare utan detta med LW är första gången. Får också känslan av att det var oöverlagt, ett hastverk. Men jag kan självklart ha helt fel! Jag känner inte SD men har flera vänner som gör det.