2018-06-02, 09:36
Medlem
Lonnrots avatar
Jag skulle satsa mina slantar på enklast möjliga scenario. Han knackar på och vill ”prata”, hon går ut för att undvika trubbel eller väcka sonen. Hon hör efter vad det gäller och föreslår att de går en runda där de inte väcker för mycket uppmärksamhet, men ändå är inom hörhåll för husen. De grälar, grälet urartar, hon skriker, han försöker kväva, men slår till sist ihjäl henne med en sten. Han avviker.
Citera
2018-06-02, 09:41
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jag skulle satsa mina slantar på enklast möjliga scenario. Han knackar på och vill ”prata”, hon går ut för att undvika trubbel eller väcka sonen. Hon hör efter vad det gäller och föreslår att de går en runda där de inte väcker för mycket uppmärksamhet, men ändå är inom hörhåll för husen. De grälar, grälet urartar, hon skriker, han försöker kväva, men slår till sist ihjäl henne med en sten. Han avviker.

Tror din teori är åt rätt håll, eller han skickar sms och vill träffa henne, polisen kanske har sms som bevis.
Som sagt de går ut för att inte väcka barnen, något händer och de börjar gräla och sen tappar han kontrollen...
Citera
2018-06-02, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Nej, de är nog inte tvättade.
Det har han inte hunnit.
Blodiga kläder, och bllodstänk i hans bil och finns det dna från LW på kläderna och i bilen så är han rökt.
Han är misstänkt.
Vet du att det är så eller hoppas du det? Självklart hoppas jag också detsamma om det är LWs blod men stoppar man kläder i tvättmaskinen så är de tvättade på två timmar och i den här värmen så hinner de nog torka på tolv timmar även om man inte tumlar dem. Så hunnit borde han ha gjort och hade jag haft blod på mina kläder från någon som jag just har haft ihjäl så skulle de åka in i tvättmaskinen ganska omgående om jag inte tänkt göra mig av med dem. Alternativt så är det så pass lite blod att de måste gå varsamt till väga för att få fram tillräckligt med DNA. Annars tycker jag att testerna borde ha hunnit bli klara vid det här laget.
Citera
2018-06-02, 09:46
Medlem
Citat:

Men vad hittade polisen i huset som fick dom att misstänka människorov?
Borde krävas mer än en öppen eller olåst ytterdörr.
Citera
2018-06-02, 09:48
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:

Scenariot ligger närmast till hands. Jag hoppas dock att polisen tar med deras historik med sms och mms för att ge en klarare bild om SD:s förhållande och beteende mot LW.
Citera
2018-06-02, 09:51
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75

Det räcker med att inte vara där på morgonen när grabben fyller år, något som säkert avviker från hennes normala beteende + ofärdiga paket, bilnycklar, husnycklar, väska/plånbok kvar hemma. Bilen på parkeringen, ingen lapp, svarar inte i mobilen. Grabben skulle till skolan. Som du ser är det ganska många avvikelser som bådar illa.
Citera
2018-06-02, 09:52
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av googlan
Det vet jag att han är. Men han begärdes häktad på Sannolika Skäl! Kanske du bör läsa ordentligt innan du lägger onödiga kommentarer i tråden.

Det kanske är dags att kolla om det finns mordoffer/våldtäktsoffer på platser runt om i Sverige för tidpunkten SD har befunnit sig på dessa platser och kört Geocaching!?

Jag såg att ingen i tråden tänkt på detta tidigare!

Det stod på SDs geocachingkonto att han tagit över 6000 cacher om jag inte minns fel? Man loggar i både burken och på nätet när man tagit en cache. Det verkar magstarkt att överlagt mörda och sedan medvetet lämna spår efter sig att man varit på platsen/i närheten?

Geocachingevents görs väl tillsammans med andra, där säkert många i dessa kretsar också känner igen varandra? Har svårt att tro att han obemärkt avvikit från ett event för att begå allvarliga brott för att sedan komma tillbaka. Dessutom är han förmodligen en person som vill prestera på topp på eventet, visa sig duktig och ta så många cacher som möjligt?!

Jag tror inte att han mördat tidigare utan detta med LW är första gången. Får också känslan av att det var oöverlagt, ett hastverk. Men jag kan självklart ha helt fel! Jag känner inte SD men har flera vänner som gör det.
Citera
2018-06-02, 09:52
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Tror din teori är åt rätt håll, eller han skickar sms och vill träffa henne, polisen kanske har sms som bevis.
Som sagt de går ut för att inte väcka barnen, något händer och de börjar gräla och sen tappar han kontrollen...

De kan ha bestämt möte bakom planket, typ, för att prata ut. Jag tänkte på det sen.
Citera
2018-06-02, 09:53
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Födelsedagande sonen i sängen?

Lapp till sonen om att hon gått en kort sväng?

Riktiga skorna ist f tofflorna.

Mobil och pengar.
Senast redigerad av Lonnrot 2018-06-02 kl. 09:57.
Citera
2018-06-02, 09:55
Medlem
flixa81s avatar
Citat:

Att hon inte kom tillbaka?
Lämnade halvinslagna paket framme
Alltså inget planerat möte med någon
Så länge kroppen inte hittades kunde de inte sätta rubriceringen dråp/mord utan endast människorov
Citera
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
De kan ha bestämt möte bakom planket, typ, för att prata ut. Jag tänkte på det sen.
Jag vet inte hur LW var funtad men själv skulle jag låsa ytterdörren om jag går utom synhåll.
Citera
Medlem
Krickedixans avatar
Hoppas de hittar bra bevis nu så att de får fast SD
Jag är övertygad att det är han som gjort det.
Han säger själv att det inte är han.
Jag har så svårt att förstå hur man kan ha ihjäl en människa där barn och anhöriga förlorar en familjemedlem och sedan säga att men inte har gjort det.
Att man är så självisk och tänker enbart på sig själv och inte ser hur mycket skada man ställt till med och står för sin handling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in