Citat:
Ursprungligen postat av
Cloudedcrystalbeam
SD kan ha planerat reträtten efter mordet noga. Han anade förmodligen att polisen skulle knacka på dörren hos honom om LW försvann, då han figurerat i deras register förut. Säkerligen räknade han ut att de även skulle genomsöka fordonet. Han kan därför ha placerat ut ”fynd” för att vilseleda, vinna tid samt bevisa sin oskuld då analysen av plaggen visar att det inte LW:s blod som missfärgat dem. Han har i förhör säkert kunnat redogöra duktigt för när och var blodet blötte tyget och sedan visar det sig att han talat ”sanning” kring detta. Omöjligt? Kanske. Möjligt? Kanske.
Jag tror inte att det var speciellt planerat. I så fall hade han sett till att lura henne till en annan plats och sedan använt bilen för att flytta henne långt ut i skogen nånstans. Han har koll på gruvhål, skrevor och allt annat då han spenderat hur mycket tid som helt i naturen runt Örebro.
Fyndplatsen tyder på att det var en situation som eskalerade och slutade i ett mord; min gissning är för att han gjorde någonting först och hon slog tillbaks. Om det sedan svartnade, eller om han fick panik för att någon skulle höra vet jag inte.
Det finns liksom ingen logik i att mordet skulle varit planerat, för då hade inte kroppen lämnats så nära hemmet.