2018-06-01, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Advokaten bekräftar nu att de blodiga kläderna överhuvudtaget inte varit en del av åklagarens häktningsframställan.

Detta tyder ju på att man fortfarande har gott om ess i rockärmen kvar.
Man väljer helt enkelt att inte ha med det fram till NFC är färdiga. Vilket de kommer vara inom en vecka.

Visar det sig att det är BO´s blod i kläderna som hittats i bilen och i MGM´s hem så är han rökt.

Iskallt av polisen att inte ta upp det innan de fått svar
Citera
2018-06-01, 16:49
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Låt säga att SD är mördaren han är smart och planterar blodiga kläder i bil och hemma Från sig själv eller djurblod Han har gjort sig av med allt från mordnatten
När resultaten kommer släpps han fri

Jag tror att detta är fullt möjligt , ju mer jag tänker på det. SD kan ha planerat väl. Att blodiga kläder (förmodligen med hans eget blod) hittas i hans bostad och i bilen är FÖR klantigt. Genom att göra så riktas utredarnas fulla uppmärksamhet mot dessa ”fynd” medan andra graverande bevis utplånas i (av polisen) obevakade tvättmaskiner eller ”eldstäder” t.ex. Inte omöjligt alls tror jag.
Citera
2018-06-01, 16:49
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Manöver för att helt bli friad

Jag förstår inte hur du tänker. Varför skulle han göra det värre för sig själv i första taget? Varför skulle han plantera saker som får polisen att jaga honom, anhålla honom, och förhöra honom i timtals? En sådan manöver tar ju inte bort all annan bevisning som finns. Och om det inte finns någon annan bevisning än detta blod, så hade han ju inte behövt stå ut med det tidigare nämnda från början.
Citera
2018-06-01, 16:50
Medlem
Vilket mysterium..
HD... Har polisen förhört henne? Det måste dom ju ha gjort, åtminstone för att pressa henne på info om hur SD har agerat efter mordet. Hon figurerar inte i media, så uppenbarligen inte inblandad. (Vad media vet) Men hon måste väl ha vetat, med tanke på att svenska polisen tydligen ordnade inreseförbud till USA.
Anstiftan till mord verkar alltså inte aktuellt?
Mordgåta detta....
Citera
2018-06-01, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Jag tror att detta är fullt möjligt , ju mer jag tänker på det. SD kan ha planerat väl. Att blodiga kläder (förmodligen med hans eget blod) hittas i hans bostad och i bilen är FÖR klantigt. Genom att göra så riktas utredarnas fulla uppmärksamhet mot dessa ”fynd” medan andra graverande bevis utplånas i (av polisen) obevakade tvättmaskiner eller ”eldstäder” t.ex. Inte omöjligt alls tror jag.

Precis så jag menade det är faktiskt möjligt
Citera
2018-06-01, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Advokaten bekräftar nu att de blodiga kläderna överhuvudtaget inte varit en del av åklagarens häktningsframställan.

Detta tyder ju på att man fortfarande har gott om ess i rockärmen kvar.
Man väljer helt enkelt att inte ha med det fram till NFC är färdiga. Vilket de kommer vara inom en vecka.

Visar det sig att det är BO´s blod i kläderna som hittats i bilen och i MGM´s hem så är han rökt.
Kläderna finns säkert.
Hoppas de hittar saker på NFC under nästa vecka .
Citera
2018-06-01, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Så du tror hans smarthet uppstår hastigt efter mordet? Det normala för denna typ av gärningsman är snarast den motsatta. Dom slarvar i avslutet. Dom överskattar sin egen smarthet och underskattar polisens förmåga, därför blir dom fällda.
Bra skrivet.
Citera
2018-06-01, 16:57
Medlem
Citat:
Manöver för att helt bli friad

Förstår inte logiken? Tycker du han lyckats? Det är ju tack vare hans handlande han är häktad. Annars hade han blivit avförd från utredningen och varit fri. Det inser du väl?
Citera
2018-06-01, 16:58
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ja man tycker det inte borde vara en analys som tar särskilt lång tid? Fast osvuret är väl bäst.

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Skulle tro dom följer förturskön! NFC jobbar nog så fort dom kan.

Eftersom de på NFC säkerligen har fått info om att det var en häktningsförhandling på gång så är det ju märkligt att de i så fall inte prioriterade blodanalysen eller så har de analyserat blodet och kommit fram till att det tillhör den misstänkte endast.

Time will tell men lite märkligt är det ju.
Citera
2018-06-01, 16:59
Medlem
Lt.Columbos avatar
Citat:
Låt säga att SD är mördaren han är smart och planterar blodiga kläder i bil och hemma Från sig själv eller djurblod Han har gjort sig av med allt från mordnatten
När resultaten kommer släpps han fri
Var inne på samma tanke faktiskt, att det kan vara för att vilseleda. Beror ju lite på var i hus och bil fynden gjordes med.. Samtidigt kan såna fynd göra att polisen gräver ännu djupare väl? Inte att de slutar för de har hittat vad de tror är tillräckligt och därmed missar de "riktiga" bevisen..
Citera
2018-06-01, 17:00
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Har hon varit delaktig kommer det fram annars tycker jag vi lämnar HD, hon lider nog tillräckligt nu ändå
En stilla undran. Varför skulle just HD ges frisedel från det besatta snokandet?
Citera
2018-06-01, 17:00
Medlem
Honan6s avatar
Var är HD?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in