2018-06-01, 16:19
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orsa
Tack! Tingsrätten:

Ok. Åklagaren fick högst en veckas respit. Lyckas hon inte höja till "sannolika skäl" innan nästa fredag så måste dom släppa honom.
Citera
2018-06-01, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Ja, det är bra att han inte blev släppt iallafall.

Polisen anser läget gott och det är dom som bedömt materialet och har full tillgång till vad alla undersökningar entydigt pekar mot...

Provresultaten inkommer nog till nästa omförhandling. Jag är inte oroad.
Citera
2018-06-01, 16:20
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Bra.
Kan vi lita på dom nu da
Fungerande länk (hoppas jag): http://www.orebrotingsratt.domstol.se/Om-tingsratten/Nyheter-och-pressmeddelanden/44-aring-haktad-som-misstankt-for-Hjarstamordet/
Citera
2018-06-01, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Polisen anser läget gott och det är dom som bedömt materialet och har full tillgång till vad alla undersökningar entydigt pekar mot...

Provresultaten inkommer nog till nästa omförhandling. Jag är inte oroad.
Jag är inte orolig heller.
Polisen har en del på han nu.
Citera
2018-06-01, 16:22
Medlem
TilleyHats avatar
Rätten hade tydligen lite kurage i alla fall. Åklagaren behöver jobba på nu om denne ska få till ett åtal mot mannen.
Citera
2018-06-01, 16:23
Medlem
Citat:
Fungerande länk (hoppas jag): http://www.orebrotingsratt.domstol.se/Om-tingsratten/Nyheter-och-pressmeddelanden/44-aring-haktad-som-misstankt-for-Hjarstamordet/
Ja nu fungerade det, jag glömde och skriva http i början därför fungerade det inte :-)
Citera
2018-06-01, 16:23
Medlem
Citat:

Den funkar, Tack.
Citera
2018-06-01, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Låt säga att SD är mördaren han är smart och planterar blodiga kläder i bil och hemma Från sig själv eller djurblod Han har gjort sig av med allt från mordnatten
När resultaten kommer släpps han fri

Vad anser du tyder på att han är smart?

Att trakassera via SMS/MMS?
Att misshandla LW?

Båda resulterade i anmälan. Oavsett hon tog tillbaka den ena pga rädsla och den andra nedlades pga ord mot ord, har det skett. Bara det är korkat. Det väger inte till hans fördel och säger en del om hans karaktär.
Citera
2018-06-01, 16:28
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Rätten hade tydligen lite kurage i alla fall. Åklagaren behöver jobba på nu om denne ska få till ett åtal mot mannen.
Så är det och, såvitt jag vet, tämligen ovanligt att häkta på lägre misstankegraden. För tingsrätten är just detta det svåraste avgörandet, de andra alternativen - försätta på fri fot eller gå på åklagaren linje - är lättare.
Citera
2018-06-01, 16:29
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Låt säga att SD är mördaren han är smart och planterar blodiga kläder i bil och hemma Från sig själv eller djurblod Han har gjort sig av med allt från mordnatten
När resultaten kommer släpps han fri

SD kan ha överlistat oss alla! Tänk om HD var ”blodgivare”?!
Citera
2018-06-01, 16:30
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Eller schasa iväg en råbock som tagit sig friheten att kalasa på tulpanerna?

Typ, vad fan som helst kan ju ha lockat ut henne, visst det mest sannolika är väl att det var någon hon skulle träffa men så djävla uppenbart verkar det inte vara.

Blodspåren bekymrar mig just nu, nog fan borde NFC kunna ge ett preliminärt svar på vema blod det är som de funnit.
Citera
2018-06-01, 16:33
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Typ, vad fan som helst kan ju ha lockat ut henne, visst det mest sannolika är väl att det var någon hon skulle träffa men så djävla uppenbart verkar det inte vara.

Blodspåren bekymrar mig just nu, nog fan borde NFC kunna ge ett preliminärt svar på vema blod det är som de funnit.

Ja man tycker det inte borde vara en analys som tar särskilt lång tid? Fast osvuret är väl bäst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in