Citat:
Ursprungligen postat av
CrispyKreem
+2,6 i Inizio majmätning nr 2.
(Förra mätperioden 1-7 maj, denna 21-30 maj)
V 8,2 (7,4) +0,8
S 24,5 (26,6) -2,1
MP 3,9 (3,8) +0,1
KD 4,9 (4,8) +0,1
C 9,5 (9,0) +0,5
L 4,3 (4,2) +0,1
M 22,0 (22,4) -0,4
SD 19,5 (16,9) +2,6
Övr 3,3 (4,9) -1,6
Nya M ser ut att ha gått i stå, är det bara jag som har den känslan?
Min stora förhoppning är ju att Nya M's lokalorganisationer kommer att tvinga Nya M att öppna för ett samarbete med SD.
Och det skulle i så fall handla om att Nya M blir "Gamla Hederliga M" som vilar på en konservativ väljarbas. Ulf Kristersson är för Nya M vad Löfven är för S, partiledare som inte begriper vad den egna väljarbasen söker.
Jag hoppas att Nya M förlorar så pass mycket i opinionsundersökningarna att enga konservativa fullkomligt röker ut Kristersson och övriga liberaler.
Det finns enbart en regering som kan rädda Sverige och det handlar om SD + "Gamla M" (kanske med stöd av KD).
Övriga alternativ = "Godnatt Jord!"
https://www.expressen.se/nyheter/det-ar-uppenbart--den-har-regeringen-ar-kord/
Citat:
Det är uppenbart – den här regeringen är körd
Publicerad 1 jun 2018 kl 07.13
Socialdemokratins kris är också den svenska politikens kris. Den här regeringen är körd.
Citat:
Naturligtvis är det deras eget fel. Socialdemokraterna är det parti som har lägst andel låginkomsttagare bland sina riksdagskandidater, visade Ekot i veckan. Det säger något om kontakten med marken, något om förankringen.
En organisation som upplever sig förbisedd och förskjuten – kanske bortglömd – har själv ett ansvar för den saken.
Socialdemokraterna har inte förmått förnya sig, skifta generation, finna en aktuell mening med föreningen. För människor i min ålder är det här inga nyheter, vi har vuxit upp i berättelsen om socialdemokratins kris. Sakfrågorna har skiftat, men storyn känns igen, som stegen i trappan hos Sherlock Holmes.
Migrationen och internbråket om omsvängningen handlar egentligen om livskraften i rörelsen.
Citat:
Jo, att man begriper sig på dem som bor i Sverige och att dessa människor erbjuds att bli del av något större än sig själva.
Nu klarar man inte längre av att tala vid dem som man hoppas ska rösta på partiet, än mindre göra dem delaktiga i något samhällsbygge.
Man förstår inte missnöjet.
Man klagar på att ingen vill lyssna på ens välfärdspolitik – det är sant, en lång räcka utspel har förvandlats till notiser på sidan 24 den här våren – men det beror ju på någonting
Enbart SD har tagit Folkhemmet i försvar.
Valet handlar inte om "Vänstern vs. Högern" utan om "Globalism vs. Folkhemmet."