2018-05-26, 17:38
Medlem
BassReevess avatar
Är Ali Begovic från Eslöv tillbaka?

https://pasteboard.co/HmYZw5t.jpg
Citera
2018-05-26, 17:43
Medlem
BassReevess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BassReeves
Är Ali Begovic från Eslöv tillbaka?

https://pasteboard.co/HmYZw5t.jpg

Sen kan man finna honom här, med en gammal bild.

https://pasteboard.co/HmZ1sNq.jpg
Citera
2018-05-27, 03:44
Medlem
ningudos avatar
Så har dem startat ett parti som vilar på islams värdegrund? Säg till, jag vill rösta på dem. Har väntat på ett islamiskt parti i evigheter.
Citera
2018-05-30, 23:50
Medlem
spoilers avatar
"Straffet för att lämna islam är enligt klassisk muslimsk rättslära döden, om detta råder ingen tvekan, enligt Malmöimamen Salahuddin Barakat.
Barakat säger samtidigt att "i Sverige 2018 gäller inte det". Dödsstraffet för avfällingar ska bara verkställas i ett perfekt islamiskt samhälle, förklarar Barakat i DN-journalisten Niklas Orrenius reportage om hur det är att vara ex-muslim i Sverige.

Orrenius har talat med ett tjugotal svenskar som lämnat islam, de flesta utan att våga vara öppna med det. Avhopparna berättar om hur den som inte följer religiösa föreskrifter och seder drabbas av utfrysning, hot, hat och våld; om hur de från barnsben indoktrinerats med historier om alla de helvetets plågor som väntar den som inte underkastar sig de religiösa diktaten.

/.../

Ett skäl till att Salahuddin Barakats världsåskådning är av allmänt intresse är att Islamakademin, som han förestår, i projektet Safe Space Malmö av kommunen anförtrotts uppgiften att motverka radikalisering och extremism bland unga."

https://www.sydsvenskan.se/2018-05-30/sag-hej-da-till-barakat-malmo
Citera
2018-05-31, 22:20
Medlem
fasligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"Straffet för att lämna islam är enligt klassisk muslimsk rättslära döden, om detta råder ingen tvekan, enligt Malmöimamen Salahuddin Barakat.
Barakat säger samtidigt att "i Sverige 2018 gäller inte det". Dödsstraffet för avfällingar ska bara verkställas i ett perfekt islamiskt samhälle, förklarar Barakat i DN-journalisten Niklas Orrenius reportage om hur det är att vara ex-muslim i Sverige.

Orrenius har talat med ett tjugotal svenskar som lämnat islam, de flesta utan att våga vara öppna med det. Avhopparna berättar om hur den som inte följer religiösa föreskrifter och seder drabbas av utfrysning, hot, hat och våld; om hur de från barnsben indoktrinerats med historier om alla de helvetets plågor som väntar den som inte underkastar sig de religiösa diktaten.

/.../

Ett skäl till att Salahuddin Barakats världsåskådning är av allmänt intresse är att Islamakademin, som han förestår, i projektet Safe Space Malmö av kommunen anförtrotts uppgiften att motverka radikalisering och extremism bland unga."

https://www.sydsvenskan.se/2018-05-30/sag-hej-da-till-barakat-malmo

Mycket bra av Mats Skogkär att outa denne vidrige smoth talking stealth jihadist. Även Johan Hakelius uppmärksammar i Fokus det farliga i att ge dessa förment moderata imamer med islamistisk agenda utrymme i offentligheten. De erbjuder inget vi vill ha och allt de vill ha av oss är "tolerans" som innebär att de får bedriva sin hjärntvättarverksamhet till Kalifatets fromma ostört. De eftersträvar det perfekta islamiska samhället där alla är indoktrinerade i islamiska värderingar så till den grad att ingen någonsin kommer att tänka en enda stavelse till protest.
Citat:
Ett par saker fastnade i mitt minne:

Salahuddin Barakat, ledare för utbildningsinstitutet Islamakademin i Malmö, betraktas som en moderat religiös företrädare. När han får berättat för sig hur personer som lämnar islam hotas med dödsstraff, vid sidan av att evigt brinna i helvetet, svarar han:

– Man försöker göra allt man kan för att det inte ska normaliseras. Och det förstår jag. Jag vill inte heller att det ska normaliseras. Men man ska inte använda otillåtna medel, som att hota med död och liknande.

Sedan trasslar han in sig i ett resonemang om att dödsstraff för muslimska apostater inte är rimligt i något nuvarande land, men att det skulle gälla "i det muslimska idealsamhället, med en lärd, rättfärdig kalif som upprätthåller ordningen".
[...]
Abd al Haqq Kielan, som föddes Leif Karlsson och konverterade i vuxen ålder är numera imam i Eskilstuna:

– Islam är otroligt tolerant. Men: det som står i Koranen, det står i Koranen. Och då blir det ju en tolkningsfråga.

Det låter förvillande likt resonemangen som förs av de som attackerar avhoppade muslimer.

Att det är belagt med dödsstraff i Koranen att lämna islam, menar imamen, ska tolkas som en följd av att muslimer i begynnelsen befann sig i en krissituation, där de som avvek var femtekolonnare.
[...]
Och därefter påpekar han att eftersom det är låg status att vara muslim i Sverige är det besvärligt för en muslim att säga sig inte vara troende "då har man ju på något sätt tagit ställning mot sin egen familj och sin egen släkt."

Det låter förvillande likt resonemangen som förs av de som attackerar avhoppade muslimer.
[...]
Om svenska imamer som räknas till de moderata resonerar på det här sättet – slarvigt, ursäktande, undvikande, urskuldande, räddhågset – hur ska då de extrema islamisterna någonsin kunna mötas?

Det är begripligt att det finns en utbredd rädsla för växande islamofobi. Den är inte ogrundad. Det är inte lätt att vara religiös företrädare i Sverige, där den andliga analfabetismen är mittfåran. Men det här duger inte. Den här typen av smusslande undanflykter ökar bara rädslan för islam. Och med så klena svar är inte rädslan obefogad.
https://www.fokus.se/2018/05/klena-svar-okar-radslan-for-islam/
Citera
2018-06-01, 20:01
Medlem
Gyrks avatar
Med tanke på trådstarten och trådens utveckling under åren, är någon förvånad?

https://www.dn.se/nyheter/politik/fejkprofiler-pa-facebook-latsas-vara-unga-kvinnliga-muslimer/
Citera
2018-06-04, 07:43
Medlem
arbetets avatar
GP kör idag en artikel om det religiösa förtrycket i Göteborgs förorter och det är muslimer som utmärker sig:

De trakasseras – för att de inte är troende muslimer

GP Granskar De blir inte serverade på restaurang, får höra att de lever "haram" och deras barn blir utfrysta – för att de inte lever religiöst. Nu slår sekulära muslimer larm om hur moralpoliser och religiös hederskultur förstör deras liv i Göteborg.
Amal, 8 år: "Orkar inte mer"

– Jag har en kompis jag brukar leka med ibland. Men det kommer alltid någon och tar henne ifrån mig. De vill inte att jag leker med henne. Det har hänt säkert tio gånger. Jag orkar inte mer, säger Amal.

Hon känner sig inte som de andra barnen. Det märks bland annat på gympalektionerna, säger hon.

– Jag och några andra brukar byta om i ett speciellt omklädningsrum. Dom andra tjejerna har långärmade kläder och tar bara på sig gympaskor. Dom får inte byta om för sina föräldrar, säger Amal och tillägger att nästan alla pojkar byter om som vanligt.
/…/
"De kallar mig gris och hora"

– Jag har fått kommentarer när jag haft korta shorts, eller när jag varit vid sjön med barnen och badat. Folk kallar mig saker, säger Mina och avbryter sig plötsligt när dottern kommer in i köket.

När vi är ensamma igen fortsätter hon:

– De kallar mig gris och hora.
/…/
Anwar: De fryser ut mig

Han säger att det går rykten om hans familj som spridits till föräldrarna i stadsdelen. Många fryser ut både honom och barnen.

I samband med skol- och fritidsaktiviteter, kan Anwar sitta i den ena änden av rummet och de religiösa föräldrarna i den andra änden. GP har talat med andra i hans närhet som bekräftar situationen.

– Det är ingen tvekan om att det handlar mycket om religion. Jag har fått höra från folk att jag inte skulle bry mig om min fru låg med andra män eftersom jag äter griskött – de säger att en parasit i köttet gör dig galen, säger Anwar Mahra.
/.../
Samtliga intervjuade tycker att det religiösa förtrycket måste börja tas på allvar av samhället.

– Jag behöver ingen bibel eller koran i mitt liv. Den enda heliga boken jag behöver är blå - lagen. Men om inte ens samhället står på din sida, vad ska man göra? Det kan inte bli mycket värre än vad det är nu, säger Anwar Mahra.
http://www.gp.se/nyheter/gp-granskar/de-trakasseras-f%C3%B6r-att-de-inte-%C3%A4r-troende-muslimer-1.6300353
Citera
2018-06-05, 19:22
Moderator
Tinuviels avatar
Vad tror ni? Är det Ibrahim Ly, tidigare ordförande för Sveriges Unga Muslimer som är framme?
Citat:
I januari förra året poserade han med vapen på sin facebooksida. Två månader senare misstänks den 24-årige Eskilstunabon ha rånat en bingohall i Stockholm. Mannen har flera gånger pekats ut som jihadistsympatisör.
https://www.ekuriren.se/eskilstuna/jihadistsympatisor-fran-eskilstuna-atalas-for-ran/

Undrar om han fortfarande var ordförande när det hände?

(FB) Islamisters politiska avancemang i Sverige
Citera
2018-06-11, 17:08
Medlem
Gyrks avatar
Senaste nytt från våra skattefinansierade trådkändisar:

https://youtu.be/AcZPT9pVQYs
Citera
2018-06-11, 20:07
Medlem
fasligts avatar
Statstelevisionen står upp mot den hemska islamofobin. Minst en moské per vecka attackeras, slår man fast. Imorgon presenteras en "forskningsrapport", förkunnade man i Rapport och saken ska närmare presenteras i Aktuellt senare ikväll. Pappa till den sk forskningsrapporten är ingen mindre än professor Mattias Gardell som skickat enkäter till islampotentaterna. Att svaren korrekt avspeglar riktiga sakförhållanden hålls för absolut sant. Myndigheten SST har finansierat kalaset tillsammans med Uppsala Universitet.

När man sätter bocken som trädgårdsmästare blir resultatet förstås mumma för Erdogan och Svenska FN-förbundet. Bränsle för nya bannbullor i nästa CERD-rapport kan i det närmaste utlovas.
Citera
2018-06-11, 20:50
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasligt
Statstelevisionen står upp mot den hemska islamofobin. Minst en moské per vecka attackeras, slår man fast. Imorgon presenteras en "forskningsrapport", förkunnade man i Rapport och saken ska närmare presenteras i Aktuellt senare ikväll. Pappa till den sk forskningsrapporten är ingen mindre än professor Mattias Gardell som skickat enkäter till islampotentaterna. Att svaren korrekt avspeglar riktiga sakförhållanden hålls för absolut sant. Myndigheten SST har finansierat kalaset tillsammans med Uppsala Universitet.

När man sätter bocken som trädgårdsmästare blir resultatet förstås mumma för Erdogan och Svenska FN-förbundet. Bränsle för nya bannbullor i nästa CERD-rapport kan i det närmaste utlovas.

M*hmoud L*b*d, f. 19980804
Medborgare i Syrien

20 åring som nyligen dömdes för ett brandattentat mot en moske i Strömnäsbruk. Det är nog inget som Gardell kommer att berätta utan det handlar väl om dom rasistiska svenskarna som vanligt.......
Citera
2018-06-11, 21:40
Medlem
Gyrks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasligt

Det är ju ingen slump, jfr min länk i tidigare inlägg, och Orrenius artikel med ett par dagars mellanrum:

https://unv.is/dn.se/nyheter/sverige/muslimhatarna-borde-chilla-islam-ar-en-del-av-sverige

I artikel tar han upp det såvitt jag vet enda attacken på en sjalbärande kvinna som någon har dömts för, om och om igen. Vilket han för övrigt alltid gör.

https://www.dn.se/nyheter/sverige/hon-blev-maltavla-for-hatet-mot-muslimer/

Och på SVT pratas det såklart om NMR och ”mörka krafter”. Och hur många är dömda för alla dessa moskeattacker.

Nä, mönstret är detsamma, förvrid, förstärk, förvräng, ljug om det behövs, allt för att skapa bilden av muslimer som utsatta. Det är en utstuderad metod som måste genomskådas och avslöjas(no pun intended). Speciellt om det kommer från Gardell och hans anhangs håll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in