2018-05-31, 21:08
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Det var som fan! Har du länk?
Tredje gången gillt då:

https://drive.google.com/file/d/0BxuBxyn2s5hMTFlIbHNSU3poaFU/view
Citera
2018-05-31, 21:11
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Tredje gången gillt då:

https://drive.google.com/file/d/0BxuBxyn2s5hMTFlIbHNSU3poaFU/view

Varför har du inte sagt detta tidigare? Är ju sprängstoff. Vi har ju pratat om Bonden Mårtensson vid ett flertal tillfällen och detta gör det hela MYCKET intressant. Att VG var inblandad är nästan givet för mig. Frågan är på vilket sätt. Finns det någon koppling mellan SE och VG är frågan.
Citera
2018-05-31, 21:11
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Varför har du inte sagt detta tidigare? Är ju sprängstoff. Vi har ju pratat om Bonden Mårtensson vid ett flertal tillfällen och detta gör det hela MYCKET intressant. Att VG var inblandad är nästan givet för mig. Frågan är på vilket sätt. Finns det någon koppling mellan SE och VG är frågan.
Citera
2018-05-31, 21:13
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:

Varför Du har väl inte sagt detta med journalistens bekräftelse förr om åren. Har du det?
Citera
2018-05-31, 21:21
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Varför Du har väl inte sagt detta med journalistens bekräftelse förr om åren. Har du det?
Jag kan garantera att jag länkade så fort jag fick kännedom. Idag tre gånger.
Citera
2018-05-31, 21:25
Medlem
ieshos avatar
Visst borde det vara sprängstoff, men tycker du att intresset verkar stort?
Citera
2018-05-31, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
I det ovanstående inlägget som du citerar så berör jag inte ens vad som fick Palme mördad och vilken tänkbar politisk ideologi som bär huvudansvaret. Jag kommenterade enbart hur vänstermänniskor i olika roller tyvärr bidragit till att förvirra hela utredningen från privat håll fast man väldigt ofta, just innan den politiska slutklämmen, faktiskt har väldigt mycket kött på benen. Men man kan som oftast inte lämna sina välgrundade teorier utan politiska slutkommentarer. Jag ger ju faktiskt väldigt många sådana publikationer tummen upp för själva redogörelsen. Men sen kommer det blå och bruna fram som tyvärr nästan alltid tillskrivs konspiratörerna.

Jag "svingar" absolut inte mot "vänstern", ideologiskt här, och än mindre mot Olof Palme, personligen. Jag tycker det Sverige som fanns under Palme var ett bättre samhälle en det som sedan växte fram på 90-talet och under det nya årtusendet fram tills idag. Jag anser att det måste vara psykopater som planerat och utfört mordet. För ingen kan vara så korkad och dum att de gjort det för att få till stånd en samhällsförbättring för nationen Sverige. Jag anser inte heller att Olof Palme var en vänsterpolitiker. Det är att göra det väldigt enkelt för sig och enbart låta sig styras av vad ögonen ser.

Menar du alltså på riktigt att det är en "vänsteranalys" att tro att mordet var politiskt och att det är att förvirra att misstänka att mördarna hade politiska drivkrafter? Det är i så fall, skulle jag vilja säga, en väldigt politisk ståndpunkt.

Edit: det är absurt att försöka tvätta vad som troligen är århundradets politiska mord från politik. Att "politisera" mop eller tråden betyder så klart att ta aktuella politiska poäng på mordet, inget annat.
Senast redigerad av biooid 2018-05-31 kl. 22:03.
Citera
2018-05-31, 21:29
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Jag kan garantera att jag länkade så fort jag fick kännedom. Idag tre gånger.

Ja, men då förstår jag. Såg att jag missat länkarna men du kunde ju svarat att du fick reda på det först idag istället för . Detta är ju något som vi inte bara kan släppa utan kan vara en nyckel att gå vidare med. Det börjar snart bli dags att åtminstone som en hypotes slå fast att VG var inblandad.

Om man sedan lägger på olika lager av andra uppgifter som man kan utgå ifrån kan vara sanna såsom: Holmérs turer och mannen som Dahlgren plockade upp; Martingers historia, CGÖ:s och vänners inblandning, Lingärdes pm och hotfulla bevakare; ITAC-dokumenten etc. Var hamnar man då? Det är sådant vi skall syssla med att försöka pussla ihop hur detta kan tänkas hänga ihop.

Detta förutsätter dock att man vågar sticka ut hakan och åtminstone tentativt slå fast vissa fakta annars hamnar allt bara i det stora svarat hålet som vi ständigt matar här i tråden. Dags att vi börjar ackumulera sannolika hypoteser för att komma vidare.
Citera
2018-05-31, 21:32
Medlem
Citat:
Visst borde det vara sprängstoff, men tycker du att intresset verkar stort?

Jag tycker också det är intressant,
Det som är svårt för mig med både VG och Stig E är att jag har så så svårt förstå hur de var som personer

Jag tycker jag har lättare att förstå t.ex CP

VG förnekade ju inte att han inte gillade Palmes politik, Stig E kanske blev påverkad av sin bekantskapskrets.

Ska nog lyssna på några VG avsnitt i Palmemordspodden.
Citera
2018-05-31, 21:39
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ja, men då förstår jag. Såg att jag missat länkarna men du kunde ju svarat att du fick reda på det först idag istället för . Detta är ju något som vi inte bara kan släppa utan kan vara en nyckel att gå vidare med. Det börjar snart bli dags att åtminstone som en hypotes slå fast att VG var inblandad.

Om man sedan lägger på olika lager av andra uppgifter som man kan utgå ifrån kan vara sanna såsom: Holmérs turer och mannen som Dahlgren plockade upp; Martingers historia, CGÖ:s och vänners inblandning, Lingärdes pm och hotfulla bevakare; ITAC-dokumenten etc. Var hamnar man då? Det är sådant vi skall syssla med att försöka pussla ihop hur detta kan tänkas hänga ihop.

Detta förutsätter dock att man vågar sticka ut hakan och åtminstone tentativt slå fast vissa fakta annars hamnar allt bara i det stora svarat hålet som vi ständigt matar här i tråden. Dags att vi börjar ackumulera sannolika hypoteser för att komma vidare.
Första länken skrev jag för åtskilliga månader sedan.
Citera
2018-05-31, 21:39
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Första länken skrev jag för åtskilliga månader sedan.

Ok, missat det. Märkligt att ingen noterat det.
Citera
2018-05-31, 21:48
Medlem
bartrams avatar
Citat:

Du har inte fattat galoppen. Det har utgått ett påbud att tråden ej får politiseras. Här skall inte skapas några vilda teorier. Gör du ändå det får du räkna med välförtjänt kritik. Seså ställ dig i skamvrån!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in