2018-05-31, 17:06
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enorm
Det förutsätter då att räven inte lämnar skogen, eller? Örebroräven e lurig han!

Eller hur?

Om inte SD blir häktad på sannolika skäl i morgon kommer jag att damma av LaScala,s favoritmördare igen, nämligen den berömda älgen, det är verkligen en lurig rackare.
Citera
2018-05-31, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Då vet dom väl också om hon blev mördad bakom planket och inte i bil eller någon annanstans

Det har dom säkert en uppfattning om. Hade det skett i en bil blir det snarast obegripligt varför kroppen inte dumpats långt från hennes bostad. Varför flytta ett lik? Dessutom till fyndplatsen bakom ett plank 100 m från bostaden. Det kan inte stämma.

Mest troligt är att fyndplats=brottsplats.
Citera
2018-05-31, 17:13
Medlem
Snor-Johans avatar
Några funderingar ang, skriken (som kanske nämts redan? )
Nerkokat: Uppgörelsen med SD urartade iom att Lena började skrika då SD ånyo tog tag i henne och anklagade henne för att förstört SD och HD,s äktenskap Våldet accelererade sen på grund av Lena allt högljuddare skrik till SD nödgades ta henne av daga för att få till Slut få tyst på henne.
Citera
2018-05-31, 17:17
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Köper inte helt GW:s förklring till att de inte har något vitalt på honom.
När SD tas in till förhör första gången på onsdagen om jag inte minns fel så har de inte hittat kroppen, de har inte undersökt bilen mm. I det läget har jag full förståelse för att inte kan hålla SD kvar. Precis som i Arbogafallet. SD släpps, polisen buggar telefonen och de har span på honom. De vet exakt var han parkerar sin bil på Arlanda. Under tiden löper utredning på och bilen hämtas, LW hittas och så fort SD kommer hem hämtas han till förhör då polisen hittat saker som nu prövas på NFC. SD grillas nu hårt och det är en kamp mot klockan att få fram mer som håller för en häktning. Om ni frågar mig så är det rätt gubbe som sitter och han begärs häktad i morgon. Men även jag kan ha fel

jag håller nog med dig att det mesta pekar på SD ,men blir lite orolig när GW säger på det viset !
Citera
2018-05-31, 17:17
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Underbararara
Det finns ingen skog där de bor. Endast ett litet litet grönområde.

Mellan SD och UW? När devisade bilder från det polisen var där och letade så såg det förvisso ut som mer trädbeväxt än ett litet grönområde om än det inte är som finnskogarna i Dalarna.
Citera
2018-05-31, 17:23
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
LGWP artikel i metro

https://www.metro.se/artikel/gw-om-misst%C3%A4nkt-i-lena-fallet-d%C3%A4rf%C3%B6r-bed%C3%B6mer-polisen-honom-som-intressant

Han är ju lite raljerande GW. "Ränna ut och in".. när de hörde honom första gången hadede inte hittat henne död. Man kunde inte utesluta att hon levde och kanske hölls fången någonstans.
Citera
2018-05-31, 17:23
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Mellan SD och UW? När devisade bilder från det polisen var där och letade så såg det förvisso ut som mer trädbeväxt än ett litet grönområde om än det inte är som finnskogarna i Dalarna.

jodå lite skog finns det allt

https://www.hitta.se/kartan/pl/Hj%C3%A4rsta%20%C3%96rebro!~59.29259,15.18593,16.0 27006169839055z/tr!i=FEVtXCG5/search!st=plc!q=Hj%C3%A4rsta%20%C3%96rebro!b=53.95 609:-9.49219,69.73333:25.00488!t=combined/tileLayer!l=1/geocode!l=59.29230:15.18171
Citera
2018-05-31, 17:26
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Eller hur?

Om inte SD blir häktad på sannolika skäl i morgon kommer jag att damma av LaScala,s favoritmördare igen, nämligen den berömda älgen, det är verkligen en lurig rackare.

Tveksamt däremot "skäligen misstänkt" den lägre graden. Det ger utredarna andrum och tidsfrist att knäcka honom på.
Underligt nog har inte nämts om HD varit förhörd. (Kanske jag missat nåt inlägg)
Alt, vet utredarna av det dåliga utfallet av buggningen att hon är ovetande och har inget av värde att tillföra,
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-05-31 kl. 17:30.
Citera
2018-05-31, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Man får göra sig av med liken i garderoben, först.

Flashback är inte bara av ondo. Ida i Trollhättan försvann och kvar i lägenheten var en stor blodpöl och hennes baby i spjälsängen. Polisen hade sina misstankar, men led brist på bevis. FB grävde och vände varenda sten. En av dem var ute och dokumenterade bilbränder och brunnar, till en sån grad att vi varnade honom att han kunde råka illa ut om han blev upptäckt. Denne flashbackare tänkte till om var en av GM:s kompisar brukade rasta sin hund. Han följde en stig som verkade logisk och hittade plötsligt en brandplats med rester av kläder, skor, samt en bok. Han tog bilder på resterna och anmälde sitt fynd. Polisen var måttligt intresserad, så han la ut bilderna här på FB och vi slog i taket. Ur förstoringarna kunde vi se att det var likadana plagg GM hade haft på sig från en övervakningsfilm i en affär tillsammans med Ida när hon försvann. Nu hakade polisen på och spärrade av området. Fyndet blev ett graverande bevis mot GM som sedan några år avtjänar sitt straff. Får gåshud av att bara tänka på det!

https://www.expressen.se/gt/tipset-som-loste-mordet-i-trollhattan/
Länk till tråd: (FB) Trollhättan: Mordet på Ida Fässberg, 23, försvunnen och funnen död 20130808

Och pedofilerna i Sollefteå som åkte fast pga en tråd här på fb, där ett av offren (reclaim your mind) i vuxen ålder polisanmälde, enligt hen mha stödet från fb.
Citera
2018-05-31, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Edit: jag kanske delvis måste backa! Se ”indianens” svar till mig.

———
Det där tror jag inte på och indianen kommer nog rätta dig. Skillnaden överlagt/oöverlagt är nästan utsuddad idag, utom möjl hos en och annan försvarsadvokat.

Som indianen skrev till mig, om du inser eller borde inse att ett slag är dödande så är det mord. Det spelar ingen roll om du inte planerat det.

Ett dråp är i så fall när insikten inte finns att slaget kan döda. Vilket kan ha att göra med att det görs uppenbart att dråpet inte var önskat. Som exv i ett när ngn skjuter en förmodad inkräktare som visar sig vara personens son.

Det borde vara försvårande att han inte larmar efteråt utan lämnar henne att dö och dessutom i flera dagar. Om avsikten inte var att döda...
Citera
2018-05-31, 17:33
Medlem
Citat:

Nej, mellan bullerplanket på LWs sida och de som hörde skriken.
Citera
2018-05-31, 17:35
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ja "bajonettmordet" är också ett bra exempel på kvällstidningarnas demagogiska kapacitet ibland. Det fanns dels provokation på BOs sida. Turligt nog fanns ett flertal vittnen som verkligen hade observerat händelserna innan och faktiskt stod och tittade med uppmärksamheten på kombattanterna och inledningsvis synes tycka det var något underhållande att den störiga "småbarnspappan" och dennes huligankompis (så betedde sig dessförinnan) blev utmanad av CP som verkade hålla upp bra med rallarsvingar mot två personer.

Men sedan fanns ju en till omständighet ien konstaterad hjärnskada hos CP också som påverkade hans förmåga till impulskontroll. Man kan ju fundera på utgången ifall CP haft bättre impulskontroll. Låt säga att småbarnspappan och dennes huligankompis lyckats dra på några höga sparkar som tröttat ut (en påtänd?) CP? Om han hade väntat lite längre med att använda bajonetten så hade han kanske undgått straff öht om det bedömts som regelrätt nödvärn (om småbarnspappan och huligankompisen måttat högre sparkar mot huvud och bröstkorg)?

Fetade: eller annorlunda uttryckt: regelmässigt konsumtionsinriktade vinkling.

Det är synd men det är svårt att runda. Och kanske inte uteslutande av ondo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in