2018-05-31, 13:47
Medlem
Saxat från expressen
SD’s försvarsadvokat uttalar sig:
– Han har lämnat sin berättelse, både för fluten tid och nutid. Den berättelsen, samma berättelse, har lämnats flera gånger. Vi har inte konfronterats med någon utredning, och nu väntar jag på vad åklagaren fattar för beslut. Det skulle inte förvåna mig om man släpper honom, utifrån den information jag har.
Citera
2018-05-31, 14:05
Medlem
Tror han släpps
Undrar varför de aldrig spärrade av HD s hus
Citera
2018-05-31, 14:06
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Försvarsadvokaten tror på frisläppande... Dom brukar ana sånt. Bara hoppas att åklagaren får fram mer under dagen. Annars släpps han kanske i morrn förmiddag...

Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Ja, hoppas att de får fram mer på honom.

Risken finns fortfarande att det är en annan GM där ute som just nu går fri..
Senast redigerad av Energizer666 2018-05-31 kl. 14:22.
Citera
2018-05-31, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
Chansen finns fortfarande att det är en annan GM där ute som just nu går fri..

HD
Citera
2018-05-31, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Tror han släpps
Undrar varför de aldrig spärrade av HD s hus

Om SD utfört mordet gick han väl till HD och duschade och tvättade kläder
De borde verkligen spärrat av hos henne
Citera
2018-05-31, 14:14
Medlem
Citat:
Chansen finns, men det kan ju också vara så att den misstänkte har varit väldigt duktig med att sopa igen spåren efter sig.
Citera
2018-05-31, 14:19
Medlem
Citat:
Vi får se.
Citera
2018-05-31, 14:22
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ok. Tack för länk. Jag hade fel där. Trodde bestämt att dråp var "inte meningen". Men det är som du säger vållande . Jag visste faktiskt inte det. Då är ju mord o dråp egentligen samma. Bara tillvägagångssättet (brutaliteten) som skiljer. Bra att veta.

Mjae. En person som skjuter någon för att hindra dödligt våld mot sig själv eller någon annan begår dråp. Om jag inte misstar mig. Det är ”syftet” (uppsåt) det handlar om — anledningen, skälet. Det där reder man ut. Det räcker inte att någon är ”dum”.
Citera
2018-05-31, 14:25
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Försvarsadvokaten tror på frisläppande... Dom brukar ana sånt. Bara hoppas att åklagaren får fram mer under dagen. Annars släpps han kanske i morrn förmiddag...
Har du hört en enda advokat säga i en intervju att han tror att hans klient kommer häktas?
Citera
2018-05-31, 14:27
Medlem
gloriouslifes avatar
Tänk om 112 hade skickat någon på
larmet om LWs skrik.
Då kanske hon fortfarande hade levt.
Och om det ändå varit för sent så hade
polisen i alla fall haft färska spår att jobba med.
Jag hoppas att den som tog det beslutet får sparken!
Senast redigerad av gloriouslife 2018-05-31 kl. 14:30.
Citera
2018-05-31, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av googlan
Såklart min vän, hade inte satsat om jag inte var säker!

Jag är på rätt sida av lagen sedan många år tillbaka. Men erfarenheten jag har är jag faktiskt glad över! Exakt jag sa också redan från början att allt pekade på honom. Hans beteende har varit udda under hela denna resan! Väldigt udda!!!

Ja det var väl inte så mycket skrift om mitt liv mer än att jag redogjorde att jag har erfarenhet och kan räkna ut då ungefär hur säkra polisen är " bevisning etc"

Denna attityd polisen haft från start har visat på att de haft sina misstankar och de har pekat klart och tydligt mot SD.

Därav det folk trodde var ett misstag från polisens sida att plocka in honom sedan släppa honom, var snarare ett smart jävla trick av polis/åklagare! Då de buggade hans lur och bil i den vevan för de visste att han inte är familjär alls med polisens metoder/arbetssätt. Därav var de säkra på att de skulle vinna mer på att släppa han några veckor med ögon/öron överallt på honom och de satt nog där och gnugga händer och garvade för att han gjorde nog hela jobbet åt polis/åklagare själv.

Jag tror att han själv genom att babbla i närheten av sin lur/bil/bilnycklar/allt som har batteri som han hade på sig som polisen buggat! Har satt ihop hela FUP åt polisen i princip!

Jag tycker detta låter rimligt, men varför är han nu då endast skäligen misstänkt?
Citera
2018-05-31, 14:34
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Tänk om 112 hade skickat någon på
larmet om LWs skrik.
Då kanske hon fortfarande hade levt.
Och om det ändå varit för sent så hade
polisen i alla fall haft färska spår att jobba med.
Jag hoppas att den som tog det beslutet får sparken!
Har det verkligen framkommit att någon hörde skrik? När skulle de i så fall ha hörts och vem påstår det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in