2018-05-30, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det fanns foton på synbar skada.

Det var illa, ändå gick det inte vidare, varför då?
Citera
2018-05-30, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
är väl ingen som skrivit att han bröt tummen?
lindas även vid stukning

Jag hade fått den uppfattningen. OK, en stukning. Normalt ingen större katastrof, men foton på sjuklingen togs. Självklart
Citera
2018-05-30, 15:35
Medlem
Smultronstallets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxodus
Helvete vilken psykopatblick, hur kan dessa varelser leva utan att få utlopp för det de besitter? JAg menar den här stollen, hur har han kunnat gå under radar under 30-40 år? Måste man trigga de till någon punkt innan de visar sig sitt rätta jag? HUR KAN DE ANNARS SMÄLTA IN I VANLIGA MILJÖER utan att för den sakens skull bli överlistade??? Någon duktig på psykopati som kan förklara en sån här människa som han på denna bild?????

Han ser väl ut som en vanlig människa. Psykopatblick säger du; vad jämför du med då?
Manson? Hur många psykopater har du studerat i ditt liv?
Citera
2018-05-30, 15:42
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Det var illa, ändå gick det inte vidare, varför då?

För att ord stod mot ord. Om skadan uppkommit för att den misstänkte försökt få ut personen ur sin bil så hade han rätt att göra det med någon grad av fysiskt tvång?
Citera
2018-05-30, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322
SD har en geocachkompis som är psykolog på arbetsförmedlingen. Borde inte en psykolog ha lite koll på mysko beteenden?? (Mikae* Oh*sson *=l)
Undra om det kändes bra för hans ego att dölja vem han egentligen är för präster, sjuksköterskor och psykologer, sådana som borde haft koll.

Narcissister dras till empatiska personer.
Citera
2018-05-30, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Ja, det är helt okej, närmast ett krav att anhöriga och närstående, vänner, grannar, bekanta och arbetskamrater hörs av polisen. Polisen måste i sitt utredningsarbete föröka skapa en hel och samlad bild av både BO och tänkbara gärningsmän. Polisen och åklagarna kan ju inte spåna ihop en förundersökning utifrån möjlig teknisk bevisning i mordfall. Inte "spåna" som kan ske här på flashback, där väldigt många saknar all personlig kännedom om de inblandade personerna, men likväl kan sitta i Korpilombolo och ta ställning för och emot lite allt möjligt.

Mord på kvinnor och barn väcker känslor över hela landet. Men även mord på äldre och försvarslösa är så pass avskydda händelser att allmänheten blandar sig i och har åsikter om allt och alla. Det är väl då bättre att den intresserade allmänheten yttrar sig här på fb hellre än att engagera sig IRL och sprida sina idéer och synpunkter i kretsen av de närmaste.

Det är inte helt ovanligt att andra närstående framträder efter att katastroferna inträffat och talar om vad de sagt före Katastrofen.

För misstänkta GM som ska genomgå rättspsykiatrisk undersökning råder ingen tvekan: GM:s syskon, föräldrar och nära släktingar samtalas det med. Deras erfarenheter och kunskap har betydelse för bedömningen.

Jag tror att frågeställaren undrar om det är ok att FB-pöbeln börjar namedroppa syskon, arbetskamrater, vänners namn i detta forum. Det tycker jag är helt oväsentligt/olämpligt i detta forum, men när/om polisen gör sin utredning kan det ju ha betydelse.
Citera
2018-05-30, 16:05
Medlem
Går att läsa en plusartikel gratis nu på na.se
Citera
2018-05-30, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
För att ord stod mot ord. Om skadan uppkommit för att den misstänkte försökt få ut personen ur sin bil så hade han rätt att göra det med någon grad av fysiskt tvång?

Nej. Ingen har rätt att gnugga händerna mot någons huvud, punkt slut. Gm höll fast LW i bilen, det är något kontraproduktivt att få en person att lämna en bil genom att hålla fast den.
Citera
2018-05-30, 16:06
Medlem
Nu vet polisen dödsorsaken.
http://www.na.se/orebro-lan/orebro/nya-uppgifter-polisen-vet-hur-lena-wesstrom-dog-inget-aklagaren-vill-vi-ska-ga-ut-med?referrer=app
Citera
2018-05-30, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Jag tror att frågeställaren undrar om det är ok att FB-pöbeln börjar namedroppa syskon, arbetskamrater, vänners namn i detta forum. Det tycker jag är helt oväsentligt/olämpligt i detta forum, men när/om polisen gör sin utredning kan det ju ha betydelse.

De som förhörs under förundersökningen ombeds/eller beläggs med yppandeförbud (ovanligt) under förundersökningens gång fram till åtal.

Det är en anledning till förunderssökningssekress att vittnen inte skall påverkas av skriverier i media då vittnesmålens trovärdighet därmed kan minska. Det i sin tur kan försvåra utredningen.

Naturligtvis bör inte den misstänkte få någon kännedom om utredningens arbete eller vad vittnen sagt.
Senast redigerad av Remark 2018-05-30 kl. 16:27.
Citera
2018-05-30, 16:18
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daniello-castello
Nu vet polisen dödsorsaken.
http://www.na.se/orebro-lan/orebro/nya-uppgifter-polisen-vet-hur-lena-wesstrom-dog-inget-aklagaren-vill-vi-ska-ga-ut-med?referrer=app

Ja där fick jag lång näsa...." Det är inget vi går ut med". Polisen har ju vetat det några timmar. Trodde dom äntligen gick ut med det..
Citera
2018-05-30, 16:20
Medlem
Polisen visste redan för flera dagar sedan om dödsorsaken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in