2018-05-30, 12:06
Medlem
Pocarisweats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i-can-fly
Längre bort men båda städerna har en minoritet av invånarna i vår stad.

Cairo?
Citera
2018-05-30, 12:09
Medlem
i-can-flys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pocarisweat
Cairo?
Du tar dig bara längre och längre bort från staden.
Citera
2018-05-30, 12:16
Medlem
Pocarisweats avatar
Citat:
Du tar dig bara längre och längre bort från staden.

Beirut då? Libanon har ju nyss varit på tapeten pga sitt val.
Citera
2018-05-30, 12:19
Medlem
Är det så enkelt som ATHEN?
Citera
2018-05-30, 12:22
Medlem
i-can-flys avatar
Citat:
Beirut då? Libanon har ju nyss varit på tapeten pga sitt val.
Nej men du närmar dig. Vårat land är tydligen mer bortglömmt än jag trodde .Det är verkligen en skam att ett sånt rike har gått från stormakt till att deras enda kända person är en kändis från usa som är känd för att vara känd.
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
Är det så enkelt som ATHEN?
Nej men Athen hade sin storhetstid under ungefär samma tidsålder som landet staden är huvudstad i.
Citera
2018-05-30, 12:26
Medlem
Pocarisweats avatar
Citat:
Nej men du närmar dig. Vårat land är tydligen mer bortglömmt än jag trodde .Det är verkligen en skam att ett sånt rike har gått från stormakt till att deras enda kända person är en kändis från usa som är känd för att vara känd.

Nej men Athen hade sin storhetstid under ungefär samma tidsålder som landet staden är huvudstad i.

HAHAHAHA DÄR SATT DEN! YEREVAN!!!!
Citera
2018-05-30, 12:28
Medlem
Citat:

Ankara?
Citera
2018-05-30, 12:34
Medlem
i-can-flys avatar
Citat:
HAHAHAHA DÄR SATT DEN! YEREVAN!!!!
Rätt! Din fråga och lite amerikansk skräpkultur som resten av en mångtusenårig kultur.
Citera
2018-05-30, 12:42
Medlem
Pocarisweats avatar
Citat:
Rätt! Din fråga och lite amerikansk skräpkultur som resten av en mångtusenårig kultur.

Tack, yes.

Jo alltså det är väl främst det så kallade "Armenska Folkmordet" jag personligen känner till landet för (kopplingen till Ottomanerna gjorde jag när vi var inne på Balkan), även om jag visste att Kardashian har Armenskt påbrå. Fast har Yerevan varit på tapeten den senaste tiden? Eller syftar du på Kardashian?
Citera
2018-05-30, 12:48
Medlem
i-can-flys avatar
Citat:
Tack, yes.

Jo alltså det är väl främst det så kallade "Armenska Folkmordet" jag personligen känner till landet för (kopplingen till Ottomanerna gjorde jag när vi var inne på Balkan), även om jag visste att Kardashian har Armenskt påbrå. Fast har Yerevan varit på tapeten den senaste tiden? Eller syftar du på Kardashian?
Ja folket där gjorde nyligen revolution
https://en.m.wikipedia.org/wiki/2018_Armenian_Velvet_Revolution.

Det Albanien jag sökte var kaukasiska albanien. https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Kaukasiska_Albanien
Men det var mycket riktigt Ottomanska imperiet som ägde både Jerevan och belgrad dock bara några decenium samma som för östrom. Damaskusk ägde som däremot själva när dom var stor armenien.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/72/Maps_of_the_Armenian_Empire_of_Tigranes.gif
Jerevan hade faktist muslimsk majoritet fram tills efter det armenska folkmordet när det som en av dom få kvarvarande städerna i det armenska höglandet tog emot en massaflyktingar. Senare kom även många migranter till Jerevan på samma sätt som judarna till israel.
Senast redigerad av i-can-fly 2018-05-30 kl. 12:52.
Citera
2018-05-30, 12:57
Medlem
Pocarisweats avatar
Citat:
Ja folket där gjorde nyligen revolution
https://en.m.wikipedia.org/wiki/2018_Armenian_Velvet_Revolution.

Det Albanien jag sökte var kaukasiska albanien. https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Kaukasiska_Albanien
Men det var mycket riktigt Ottomanska imperiet som ägde både yeeravan och belgrad dock bara några decenium samma som för östrom. Damaskusk ägde som däremot själva när dom var stor armenien.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/72/Maps_of_the_Armenian_Empire_of_Tigranes.gif

Där ser man.
Har ärligt talat inte mycket koll på denna region av världen mer än att de är duktiga inom viss idrott (sportnörd som man är). Kul med associationen till Kaukasiska Albanien (du lurade nog de flesta till Balkan med omnejd bara för den sakens skull haha)

Antar att det är min tur nu?

1: Staden vi söker är "Centralt" belägen.
2: Staden tillhör "The Land of the Free", men ändå inte.
3: Landet förknippas ofta det djur som ofta förknippas med just det historiska Troja.
Citera
2018-05-30, 13:16
Medlem
i-can-flys avatar
Citat:
Där ser man.
Har ärligt talat inte mycket koll på denna region av världen mer än att de är duktiga inom viss idrott (sportnörd som man är). Kul med associationen till Kaukasiska Albanien (du lurade nog de flesta till Balkan med omnejd bara för den sakens skull haha)

Antar att det är min tur nu?

1: Staden vi söker är "Centralt" belägen.
2: Staden tillhör "The Land of the Free", men ändå inte.
3: Landet förknippas ofta det djur som ofta förknippas med just det historiska Troja.
San Juan? inte en delatat men endå del och känt för sina hästar.

Annars så ligger ju bogota centralt in"Colombia" och har samma hästras.
Senast redigerad av i-can-fly 2018-05-30 kl. 13:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in