2018-05-29, 14:47
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Hoppas att det går snabbt nu så att BO kan få vila i frid
och de anhöriga få sörja i lugn och ro.

Det måste kanske till ett erkännande också, vilket kan vara svårt att få ur många.

Men jag hoppas GM tar sitt förnuft till fånga. Det går kanske hävda att proppen gått.
Citera
2018-05-29, 15:08
Medlem
Trodde inte att man gjort intressanta fynd i SDs bil men det har man tydligen. Kanske har jag missat det.

"Enligt uppgifter till Aftonbladet handlar det om en parkerad bil i vilken man hittat flera saker som bedöms vara intressanta i utredningen.
Själva bilen ska också vara beslagtagen."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kazdAA
Citera
2018-05-29, 15:16
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Trodde inte att man gjort intressanta fynd i SDs bil men det har man tydligen. Kanske har jag missat det.

"Enligt uppgifter till Aftonbladet handlar det om en parkerad bil i vilken man hittat flera saker som bedöms vara intressanta i utredningen.
Själva bilen ska också vara beslagtagen."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kazdAA
Kniv? Frätande vätska? Blod?
Citera
2018-05-29, 15:17
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det måste kanske till ett erkännande också, vilket kan vara svårt att få ur många.

Men jag hoppas GM tar sitt förnuft till fånga. Det går kanske hävda att proppen gått.

Om det är SD så kommer han väl att skylla på BO
som han gjorde vid anmälan om misshandel.
Citera
2018-05-29, 15:19
Medlem
SD och HDs bilder har sovrats bort sen sist jag var in på deras FB sidor, undras varför? Bara någon liten bild är kvar samt att nästan alla inlägg också är borttagna...
Citera
2018-05-29, 15:23
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funmoto
SD och HDs bilder har sovrats bort sen sist jag var in på deras FB sidor, undras varför? Bara någon liten bild är kvar samt att nästan alla inlägg också är borttagna...

Är du vän med dem på Facebook?

De kanske har ändrat så att bara deras vänner
kan se deras inlägg?
Citera
2018-05-29, 15:25
Medlem
De har inte varit spärrade för allmänheten tidigare, men kan så vara att de har blivit spärrade nu då? Jag vet inte hur det är! Förut gick det att titta i deras inlägg osv...!
Citera
2018-05-29, 15:25
Medlem
Obduktionen borde iaf vara klar vid det här laget, hittade den här artikeln som skrevs den 21/5:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/bekraftat-kroppen-flyttad-for-obduktion-svar-om-en-till-tva-dagar

Så Polisen borde nu ha fått en bild av BOs dödsorsak.
Citera
2018-05-29, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Kniv? Frätande vätska? Blod?

Vi har väl aldrig fått någon info om tillvägagångssättet. Om ngt verktyg används o dyl. Det vill dom nog hålla på av utredningstekniska skäl. Klokt nog.
Citera
2018-05-29, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av funmoto

Det är väl ett högst vanligt fenomen när personer blir indragna i ett mordfall - oskyldiga eller inte -
och deras liv och leverne nagelfars på bland annat detta forum. Många väljer då att göra sina
sociala medier privata, vilket är helt förståeligt, enligt min mening.
Citera
2018-05-29, 15:36
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vi har väl aldrig fått någon info om tillvägagångssättet. Om ngt verktyg används o dyl. Det vill dom nog hålla på av utredningstekniska skäl. Klokt nog.
Nä men jag tror på kniv eller tillhygge. Det har nämnts blod inne o utanför bostaden av en som jag uppfattade som trovärdig.
Citera
2018-05-29, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Nä men jag tror på kniv eller tillhygge. Det har nämnts blod inne o utanför bostaden av en som jag uppfattade som trovärdig.
Det är väl en trådsanning som inte är bekräftad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in