2018-05-29, 13:39
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Med mina exempel så påvisade jag bara hur okomplicerat det är att mörklägga och inte läcka för en större grupp konspiratörer om fördelarna ska fortgå en lång tid framöver. Det är inte svårt alls. Det här var en krigshandling för övrigt. En krigshandling mot den svenska befolkningen.

Givetvis, och det har jag berört tidigare i tråden. Att skjuta Palme, om man var Palmehatare med en annan ideologi, var att göra Sverige en björntjänst. Bara titta hur nedgånget landet är nu när liberalismen fått härja fritt i nästan tre årtionden. Speciellt angående gränsbevakning, invandring, integration och brottslighet.

Det finns många tänkbara misstänkta kandidater som av olika anledningar kan vara GM och som kan ha ingått i en större grupp. Tyvärr som vanlig medborgare så har man väldigt dålig tillgång till att koppla samman olika företags- och bolagsstrukturer med det politiska spelet på riksdags- och kommunnivå. Man måste ha ingångar i olika myndigheter, känna personer privat som också har det och ha mycket fritid för att kunna börja spåra på riktigt.

GM kan mycket väl vara en sådan person och där pengar var det enda som betydde något, men så behöver det inte vara. Det behöver inte vara hela sanningen. GM kan vara en av många tänkbara skyttar och där makarna Palmes beslut av gångväg gjorde just denne till GM. Gruppen i sig ska ju givetvis ha mycket att vinna på ett sådant mord.

Detta är helt beroende på hur högt och hur långt en sådan konspiration sträcker sig. Om man utgår ifrån möjligheten att Sverige egentligen inte styrs av enbart svenskar sedan andra världskrigets slut utan av en "administration" på en icke-statlig och icke-etnisk nivå så har konspiratörerna en tung uppbackning. Då sover många väldigt bra samma natt.

Du glider ur mina argument utan riktig substans, tycker jag.

Det sista där är väl vad man har allmänna val till. Man skjuter inte statsministern. Man ser till att han förlorar valet.
Citera
2018-05-29, 13:43
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Eller stämt möte efter bion.

Jag skulle tro att Palme en lönefredagkväll skulle undvika möten mitt i city. Hade varit bättre att stämma möte inne på biografen då så att personen kunde gå in och värma sig. Och sen bestämma att slå följe en bit.
Citera
2018-05-29, 14:01
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Du glider ur mina argument utan riktig substans, tycker jag.

Det sista där är väl vad man har allmänna val till. Man skjuter inte statsministern. Man ser till att han förlorar valet.

Vadå "glider ur"? Jag svarade på varje påstående i ditt förra inlägg. Vissa håller jag med om, andra inte och en tredje kategori är att allt beror på den bakomliggande uppbyggnaden av strukturen av vilka som styrde Sverige då 1986 och även vem som styr Sverige idag. På riktigt alltså, inte via fingerade s k demokratiska val. För att få vissa svar måste man först få svar på dessa frågor.

Allmänna val i s k demokratisk anda är ju skådespel för massorna och för att MSM ska något att fylla sina sidor och kanaler med. Men även dessa kan påverka ett land mer eller mindre beroende på vem som är toppkandidaten. Palme var oerhört karismatisk och en väldigt bra talare. Sådana politiker växer inte precis på träd. Sådana politiker kan hålla kvar ett parti på en nivå som gör att alla andra inte har en chans. Givetvis var det enklare för en kommande politisk kraft att ändra och stöpa om Sverige, officiellt, med någon som Ingvar Carlsson som motståndare. Tilläggas ska väl också att den här kommande "kraften" inte är klassisk motståndare till socialdemokratin utan något nytt.
Senast redigerad av I-van-Toer 2018-05-29 kl. 14:04.
Citera
2018-05-29, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bartram
En vid första påseende relevant fråga!. Men du är väl medveten om att svaret på frågan kan öppna en Pandoras ask?
Måhända upptäcker man, gud förbjude, krafter som har och haft en politisk agenda. Vad skall vi göra då?

Det är nog därför bäst att inte ställa frågan!! Det ligger nog inte i "Nationens intressee"

Du har helt rätt.....om pandoras ask.....
Såvitt jag förstått så hade O.P. en älskarinna i särskilt speciell förmögen internationell familj.Få är medvetna hur mkt en älskarinna kan få veta på de mesta hemliga planen hos en mans liv.
L.P. kan under år som gått inte vara helnöjd med sin personliga situation då hon förmodligen alltsom oftast fick antydningar om sin makes utflykter samt att denne därtill var indirekt anklagad för spioneri.
Ponera att det här ingick i hela scenariet att undröja O.P. först att dåvarande Ö.B sagt till reservofficer att O.P. var en spion. För att beredda marken för ett atterntat som egentligen handlar om EU:s räddsla och då vårt näringslivs intressen kände sig hotade och att med O.P.:s klarsynthet insåg att det skulle vara omöjligt att genomföra.
Skandiahuset ....som framgått i tråden som en del av det som skedde vilka var ägarna då ?
Citera
2018-05-29, 14:07
Medlem
Citat:
Jag skulle tro att Palme en lönefredagkväll skulle undvika möten mitt i city. Hade varit bättre att stämma möte inne på biografen då så att personen kunde gå in och värma sig. Och sen bestämma att slå följe en bit.
Ja, om han hade möjlighet att välja mötesplats hade han kanske inte valt denna, men det kanske inte var han som bestämde platsen.
Citera
2018-05-29, 14:30
Bannlyst
Alltså hittar man mordvapnet så är mordet löst.

Men efter 32 år hur ska det gå till?
Citera
2018-05-29, 14:34
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Ja, om han hade möjlighet att välja mötesplats hade han kanske inte valt denna, men det kanske inte var han som bestämde platsen.

Jag tror Palme var bra på övertalning för att få till vad som skulle passa bäst.

Allt är fråga om säkerhet, risk och tid och temperatur.
Citera
2018-05-29, 14:45
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Vadå "glider ur"? Jag svarade på varje påstående i ditt förra inlägg. Vissa håller jag med om, andra inte och en tredje kategori är att allt beror på den bakomliggande uppbyggnaden av strukturen av vilka som styrde Sverige då 1986 och även vem som styr Sverige idag. På riktigt alltså, inte via fingerade s k demokratiska val. För att få vissa svar måste man först få svar på dessa frågor.

Allmänna val i s k demokratisk anda är ju skådespel för massorna och för att MSM ska något att fylla sina sidor och kanaler med. Men även dessa kan påverka ett land mer eller mindre beroende på vem som är toppkandidaten. Palme var oerhört karismatisk och en väldigt bra talare. Sådana politiker växer inte precis på träd. Sådana politiker kan hålla kvar ett parti på en nivå som gör att alla andra inte har en chans. Givetvis var det enklare för en kommande politisk kraft att ändra och stöpa om Sverige, officiellt, med någon som Ingvar Carlsson som motståndare. Tilläggas ska väl också att den här kommande "kraften" inte är klassisk motståndare till socialdemokratin utan något nytt.

Jag tror ju inte på det men jag kan inte hindra dig.

Framför allt är det tanken på att minimum två tänkande människor skulle kunna komma fram till ngt så korkat tillsammans. Men helt omöjligt är det väl inte.

Dessutom måste man ju räkna med martyrfaktorn och naturliga långvariga sympatier med partiet.
Citera
2018-05-29, 14:52
Medlem
ieshos avatar
"Oprofessionella" wt-bärare som stod fullt synliga kan ha varit omedvetet delaktiga i mordet. Deras rapporter kunde ha avlyssnats av ledningen för mordkommandot, medan de själva kan ha trott på övning. Det finns uppgifter om personer som sett stressade ut, men vissa wt-personer tycks ha varit kolugna. Om det är ett förvaltningsmord, så kunde personer som HH sett till att Barbro, FMN och andra blivit utkommenderade för viss typ av träning. Ingen som deltar i ett mord på ett lands statsminister agerar utan stress och adrenalin, medan personer som övar vad de redan övat många gånger tidigare, kan agera rutinmässigt och t.o.m. vara uttråkade.

Det är bara att konstatera att mordet inramades av misstänkt stor aktivitet.
Citera
2018-05-29, 15:06
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Tänkte du på någon ssk gruppering där?

Jag kan ge dig att Palmes karisma som politiker kan ha stött en del i ögonen, eller ansetts problematisk, fast den var väl lite på upphällningen, och han hade fått ta emot en hel del stryk sista åren.

Jag kan faktiskt ändå koppla till det, men riskerna vore enorma, på gränsen till suicidala, och resultatet svårförutsägbart.
Citera
2018-05-29, 15:14
Medlem
Citat:
Jag tror Palme var bra på övertalning för att få till vad som skulle passa bäst.

Allt är fråga om säkerhet, risk och tid och temperatur.

Ja, Palme var vassare än de flesta....de måste haft något väldigt tungt i bakfickan för att få honom till Dekorima till denna kväll.
Jag tror ändå, hur osannolikt det kan verka, att det var ett avtalat möte.
För annars kan jag inte förstå hur de fick Palme just till denna plats, som var så perfekt.
Där skytten står och väntar och vet att Palme är på väg.

Jag tror att skytten var ett utländskt proffs som inte behövde bry sig om vittnen.
Ingen svensk skulle skjuta statsministern framför mer än 20 vittnen, om han inte var galen. Och galen var han inte om man lyssnar på Intervjun av IM i Aftonbladet 26 februari 2016. Effektiv, iskall, avrättning är ord han använder.
Citera
2018-05-29, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FurirRevaer
Tidningsartikeln visar ju ingen bild på de intervjuade. Det är bara på den där sidan som säljer foton som de två namnges så. Det kan vara något missförstånd. Kvarstår dock frågan vilka det var tidningen intervjuade, eftersom åtminstone Almsäter inte verkar existera.

Edit:
Kollade baksidan på fotot lite noggrannare och där finns faktiskt en urklippt bildtext med namnet Almsäter och fotografens namn. Hmm... Då fattar jag inte heller något.

Min snutradar ger högt utslag på de där två. Jag tycker att det ser ut att vara de här två lirarna:
http://3.bp.blogspot.com/-qJdEq5OSAck/Ut6_qE9f-MI/AAAAAAAAkso/3bQP5z5S7-k/s1600/PO+karlsson_Stefan+Svensson.png

Jämför gärna Stefan Svenssons öron med mannen utanför Sabb.
https://www.amazon.co.uk/Vintage-murder-Christoffer-Alms%C3%A4ter-witnesses/dp/B075CTSR3Q http://www.itdemokrati.nu/sabb/JonDoeSabbatsbergsjukhus.pdf

Jag vet dock inte när bilderna jag jämför med är tagna, det måste vara en tids anabolabrukande mellan bilden från Sabb och bilden på Stefan Svensson.

Och så är det lite kul att mannen till höger är så lik en ung Piltz också. http://images3.wikia.nocookie.net/__cb20110727192858/palmemordet/images/5/5f/23u7xnm.jpg Den bilden ska dock vara tagen fem år innan mordet så det kan knappast vara han.

"Almsäter" känns som en proffsig, igenomtänkt pseudonym med tanke på att ingen har det efternamnet i Sverige. "Almsätter" finns som namn men "Christoffer" har uppenbarligen varit noga med att förnamnet ska stavas med "Ch" så det känns inte troligt att han skulle ha slarvat med efternamnet.
Senast redigerad av biooid 2018-05-29 kl. 15:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in