2018-05-29, 13:08
Medlem
Mr.Pesetass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Två tips, ett på 20,6% och ett på 18,0% inkom via PM. Har uppdaterat listan med dessa

MR.PESETAS
19,9%
2018-05-29, 13:13
Medlem
AishaAlTamilas avatar
Aishas tips 22%.
2018-05-29, 13:28
Medlem
Kattenxs avatar
Citat:
En ny topptippare! Jhes på 25,9% och Hexenhammar på 25,0%.

Personligen tror jag dessa förmodade herrar ligger lite väl högt för en SCB-mätning och kanske närmare ett valresultat, men tänk er chocken den 5 juni och framförallt den 9 september!

Jag vill tipp på 18,9 i SCB.
2018-05-29, 13:37
Medlem
Citat:
En ny topptippare! Jhes på 25,9% och Hexenhammar på 25,0%.

Personligen tror jag dessa förmodade herrar ligger lite väl högt för en SCB-mätning och kanske närmare ett valresultat, men tänk er chocken den 5 juni och framförallt den 9 september!

Min gissning blir att SD hamnar på 21,8%.
2018-05-29, 13:48
Bannlyst
Citat:
På allmän begäran både i tråden och via PM uppdaterar jag listan. Nästa gång kommer dröja ett par-tre dagar, men jag har listan och uppdaterar den kontinuerligt själv. Om någon känner sig missad eller feluppfattad så är det inte avsiktligt utan ni får då säga till.

Tipstävling, SCB juni 2018: (Uppdaterad.)

Jhes: 25,9%
Hexenhammar: 25,0%
Lberia: 21,0%
Volvo 240: 21,0%
Mullret: 20,6%
FBerntsson: 20,5%
Mellbergan: 20,2%
Kurt1: 20,1%
M. Nordström: 20,0%
StatligaTeleverket: 19,9%
DOOOMsday: 19,9%
Fnysington: 19,9%
Returpapper: 19,8%
Killing.Fields: 19,7%
Smoothman: 19,6%
Annonsblockeringen: 19,5%
Friherr: 19,4%
Flipflap: 19,4%
Fernebo: 19,3%
770723: 19,3%
Gynekologstol: 19,3%
Sinewave: 19,3%
Fruidolore: 19,2%
Napoleon.Snowball: 19,2%
CrispyKreem: 19,2%
HejaFinland: 19,1%
B.Mystic: 19,1%
Regnidagigen: 19,0%
Frdk: 19,0%
Taogoli: 19,0%
Nycticorax: 18,9%
Svenab: 18,9%
FlashyBear: 18,8%
2560p: 18,8%
S.Kandal: 18,7%
Hotrod-SWE: 18,7%
ShariaInstructor: 18,6%
BummingAround: 18,6%
Djimmie: 18,5%
8711: 18,4%
Mac-Arthur: 18,3%
Sqrbanken: 18,3%
Manssmekaren: 18,2%
TronaldDump666: 18,2%
TheAlamo: 18,2%
Oingoboingo: 18,1%
Stroopwafel-80: 18,1%
Hogdal: 18,1%
Undrande87: 18,1%
Rostere: 18,0%
Kolgrill-ftw: 18,0%
Vidr23: 18,0%
Att: 18,0%
Enoch.Thulin: 17,9%
Ancistrus: 17,9%
Ockhamsrazor: 17,8%
Jiddraren: 17,8%
EgnaTankar: 17,8%
Turistparadiset: 17,8%
IanFraser: 17,8%
Van Nostrand: 17,8%
Mentapesola: 17,8%
Snigel1: 17,7%
Jeff.Beck: 17,7%
Grevelesevi: 17,7%
FruLibertas: 17,6%
Dfdr: 17,6%
Drini: 17,6%
Gullegubben: 17,5%
Pfaltz: 17,4%
Oyto: 17,3%
Captinhero: 17,2%
The-Festis: 17,0%
Utflyttad: 17,0%
CalleDussin: 16,8%
KalleX: 16,6%
Månsan: 16,6%
Tagganer: 16,6%
Folkfiende: 15,9%
Lookalike: 15,7%
Sang: 15,3%
Studsboll: 14,9%
----------------
Göran Greider: Klart under 10%
Göran Persson: Klart under 10%
Malena Ernman: 4,6%
Powergirl: ?
Greta75: ?
Rejdar: ?

Antal: 82 seriösa tips har inkommit hittills.

Nu kan ni andra lämna era tips inför SCB-mätningen med era motiveringar så hamnar ni på listan!

Vinnaren blir trådens bästa tippare och vinner äran och hedern att vara bäst på dessa förutsägelser.

Vore intressant om du kunde göra ett diagram, typ tårta över hur fördelningen ligger. Du verkar skärpt, så jag antar att du vet hur man löser det i Office eller via webbtjänster. Finns en del intressanta kluster om man snabbt synar gissningarna.
2018-05-29, 13:49
Medlem
Är detta sista SCB innan valet?
2018-05-29, 14:07
Medlem
knullklassons avatar
Tips SCB: 17,1

Vår lokalpolitiske centerpartist satt förresten och smuttade på en whisky/cognac på lunchrestaurangen när jag kom dit vid ett idag. Han verkade lite allmänt bekymrad

Enligt Sifo så ökar SDs kvinnliga väljare kraftigt i vikt!
2018-05-29, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Du kastar så hårt att du missar hela ladan. Poängen är bara att acceptera att etniska svenskar finns och att det inte är något fel att vara etnisk svensk. Det ena utesluter inte det andra.
SD skulle inte förlora något alls i opinionen eller i val på detta.
Vet inte om det är så mycket bättre att sparka in den vidöppna dörren på ladan?

Vem förnekar att etniska svenskar finns, förutom några kulturmarxister på Södertörn?
Åkesson förnekar det inte, ufot Reinfeldt förnekar det inte, blattarna som ropar svennehora förnekar det bevisligen inte.

Alla kan se från rymden att Robinson-indiern inte är etnisk svensk, såvida han inte råkat förväxla ett solarium med en pizzaugn. Väljarna är inte hur dumma som helst.

Och eftersom de inte är hur dumma som helst, kan de också se ända från rymden att om några vill stoppa pressarna för att konstatera något som alla redan kan se från rymden, så vill de något mer än bara konstatera. Efter konstaterandet finns ett “alltså...”, och efter det finns ett annat “alltså”. Även en blind höna känner lukten av ett endgame här. Konstaterandet i sig kan inte vara endgame. Jag menar, om du går i en mörk gränd på kvällen och det kommer fram två thugs till dig och säger “det här är vår gata”, tror du fortsättningen lyder “ja det var bara det vi ville säga, ha en trevlig kväll”? De är bara två altruistiska volontärer som är ute och konstaterar och konsumentupplyser lite sådär i all vänlighet?

Alla förstår att endgame vid horisonten är att alla som inte är etniska svenskar ska väck. Kan någon som är etnonationalistiskt lagd påstå att det inte är drömmen, ljuset i änden av tunneln? Det enda nya är att det inte är Rwanda-macheten som ligger överst i verktygslådan, utan en övertalningskampanj. Incitament. Snitslad bana ut ur Sverige. Okej, och om det inte fungerar? Om de vägrar “cirkulera”? Tar det slut där och sen nöjer sig alla med konstaterandet att etniska svenskar existerar, och sen sjunger vi alla We Shall Overcome?

Men låt oss ponera att det är ett totalt missförstånd. Att allt stannar vid konstaterandet att etniska svenskar existerar och att det inte är något fel med det. Sen blir alla som efterfrågat detta nöjda och lyckliga. Fine! Men om vi för ett ögonblick antar att Flashback PI är en fokusgrupp: När även Flashback PI med sin överrepresentation av invandringskritiker och politiskt medvetna ständigt tolkar detta som ett försök till etnonationalistiska jedi mind tricks, hur tror du då att den genomsnittliga SD-väljaren där ute skulle tolka det? Väljarna är inte hur dumma som helst, som sagt, men det utesluter inte att många är förhållandevis dumma.

Det finns inget att förlora opinionsmässigt, säger du. Jag skulle hävda att det finns minst 20% att förlora, enligt alla stapeldiagram. Varken du eller jag vet exakt på vad man kan förlora det, men vad vi nog kan enas om att när man bara har ett varv kvar till mål och har säkrat en pallplats på de däck man har, så är det knappast läge att åka in i depån för att byta till en annan sorts däck.
2018-05-29, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Vet inte om det är så mycket bättre att sparka in den vidöppna dörren på ladan?

Vem förnekar att etniska svenskar finns, förutom några kulturmarxister på Södertörn?
Åkesson förnekar det inte, ufot Reinfeldt förnekar det inte, blattarna som ropar svennehora förnekar det bevisligen inte.

Alla kan se från rymden att Robinson-indiern inte är etnisk svensk, såvida han inte råkat förväxla ett solarium med en pizzaugn. Väljarna är inte hur dumma som helst.

Och eftersom de inte är hur dumma som helst, kan de också se ända från rymden att om några vill stoppa pressarna för att konstatera något som alla redan kan se från rymden, så vill de något mer än bara konstatera. Efter konstaterandet finns ett “alltså...”, och efter det finns ett annat “alltså”. Även en blind höna känner lukten av ett endgame här. Konstaterandet i sig kan inte vara endgame. Jag menar, om du går i en mörk gränd på kvällen och det kommer fram två thugs till dig och säger “det här är vår gata”, tror du fortsättningen lyder “ja det var bara det vi ville säga, ha en trevlig kväll”? De är bara två altruistiska volontärer som är ute och konstaterar och konsumentupplyser lite sådär i all vänlighet?

Alla förstår att endgame vid horisonten är att alla som inte är etniska svenskar ska väck. Kan någon som är etnonationalistiskt lagd påstå att det inte är drömmen, ljuset i änden av tunneln? Det enda nya är att det inte är Rwanda-macheten som ligger överst i verktygslådan, utan en övertalningskampanj. Incitament. Snitslad bana ut ur Sverige. Okej, och om det inte fungerar? Om de vägrar “cirkulera”? Tar det slut där och sen nöjer sig alla med konstaterandet att etniska svenskar existerar, och sen sjunger vi alla We Shall Overcome?

Men låt oss ponera att det är ett totalt missförstånd. Att allt stannar vid konstaterandet att etniska svenskar existerar och att det inte är något fel med det. Sen blir alla som efterfrågat detta nöjda och lyckliga. Fine! Men om vi för ett ögonblick antar att Flashback PI är en fokusgrupp: När även Flashback PI med sin överrepresentation av invandringskritiker och politiskt medvetna ständigt tolkar detta som ett försök till etnonationalistiska jedi mind tricks, hur tror du då att den genomsnittliga SD-väljaren där ute skulle tolka det? Väljarna är inte hur dumma som helst, som sagt, men det utesluter inte att många är förhållandevis dumma.

Det finns inget att förlora opinionsmässigt, säger du. Jag skulle hävda att det finns minst 20% att förlora, enligt alla stapeldiagram. Varken du eller jag vet exakt på vad man kan förlora det, men vad vi nog kan enas om att när man bara har ett varv kvar till mål och har säkrat en pallplats på de däck man har, så är det knappast läge att åka in i depån för att byta till en annan sorts däck.

Av trådintresse är frågan om ett självklart jakande svar från Jimmie Åkesson på frågan från Göran Rosenberg om det finns etniska svenskar, varit ett sänke i opinionen. För om du nu inte är ett "ohederligt as" så håller du med om att Åkesson faktiskt svarade nekande på frågan. Han är ingen expert, förklarade han, men menade att eftersom det inte kan antas finnas så många etniska svenskar som enbart hade påbrå från istida inbyggare, så gjorde det nog inte det. Samma typ av kriterier som när någon debattör talade om etniska svenskar som unikt sällynta vita älgar eller kallade Loreen en "etnisk svenska mitt i livet".

Om han istället sagt: "Ja, du Göran, jag är ju ingen expert på det här med etncitet, men jag antar att etniska svenskar finns lika mycket som etniska kurder eller etniska ester? Hur någon av alla dessa folkgrupper ska definieras är nog en väldigt svår fråga som det inte är min uppgift som politiker att bestämma över. Anser du själv att svensk etnicietet är konstigare än någon annan, Göran?"

Hade allmänheten då VERKLIGEN dragit öronen åt sig? Eller hade det möjligen varit en signal till journalister att insinuanta frågor om svenskhet leder till riktigt jobbiga motfrågor?

Och vem är det som programmerat dig att sätta likhetstecken med svensk etnicitets bejakande och etnisk rensning? Hade det inte varit praktiskt om du och alla ängsliga SD:are slutade med detta och istället associerade svensk nationalism till baltstaternas folkrätt till sina länder och Dalai Lamas omsorg om Tibet, som väl få vågar opponera sig mot.

Det är så jävla töntigt att se en massa människor som själva postar om "babbar" och "blattar", för att i nästa ögonblick bli kallsvettiga över ett helt legitimt och användbart begrepp. Var det Maria Wetterstrand som sa att hon inte kunde tänka sig ett legitimt användande av orden "etniska svenskar"? Vad sägs om: "Hat mot etniska svenskar ska inte osynliggöras genom att begreppet tabubeläggs."

Jag håller med om att många människor - även aktiva postare på Flashback - är dumma. Men om inte det bisarrt aggressiva förslaget att lagstadga angiveri av illegala invandrare skrämde de kvinnliga väljarna bort från SD, så kommer tal om "svenska barn" inte att göra det. SD är i den avundsvärda positionen att de själva bestämmer vad som är rumsrent, eftersom de vuxit utan att vara det minsta rumsrena enligt motståndarnas definition. Det hade man gjort även om man skrivit debattartiklar i stil med den folkpartisten Hannah gjorde, om utsatta etniskt svenska ungdomar i förorten.

Som sagt: Varenda SD-lojalist kommer applådera som cirkussälar när Mattias Karlsson åker till Staffanstorp och kräver att hatbrott mot etniska svenskar ska lagföras. Det kommer vara pinsamt okontroversiellt.
Senast redigerad av oyto 2018-05-29 kl. 15:40.
2018-05-29, 15:38
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Tips SCB: 17,1

Vår lokalpolitiske centerpartist satt förresten och smuttade på en whisky/cognac på lunchrestaurangen när jag kom dit vid ett idag. Han verkade lite allmänt bekymrad

Enligt Sifo så ökar SDs kvinnliga väljare kraftigt i vikt!

Baserat på kvalitativa fältstudier på SDs möte på Långholmen så var de manliga SD-väljarna fortfarande överlägset tyngst (Fetast).
2018-05-29, 15:44
Medlem
KokaGrodas avatar
Citat:
Det gör jag, jag har listan komplett här. Men den är på över 75 namn nu så den tar för mycket plats.
Min killgissning SCB: 18,7%
2018-05-29, 15:49
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KokaGroda
Min killgissning SCB: 18,7%

Och min 19,1%

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto