2018-05-29, 10:06
Medlem
Har personen varit bortrest?

– Jag kan inte kommentera det, säger Åsa Hiding och konstaterar att den information som polisen går ut med på sin sajt är den enda information de lämnar just nu.

Bra försök... för då hade vi vetat säkert
Citera
2018-05-29, 10:09
Medlem
Kanske har de blivit uppmanade av polisen att hålla sig undan för utredningens skull... och nu är polisen mer säker på vem/vilka gärningsmännen är. Inte helt övertygad om att spekulationer om GM är rätt person/er
Citera
2018-05-29, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Kanske har de blivit uppmanade av polisen att hålla sig undan för utredningens skull... och nu är polisen mer säker på vem/vilka gärningsmännen är. Inte helt övertygad om att spekulationer om GM är rätt person/er

Det, var nog det dummaste jag läst... någonsin
Citera
2018-05-29, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Har personen varit bortrest?

– Jag kan inte kommentera det, säger Åsa Hiding och konstaterar att den information som polisen går ut med på sin sajt är den enda information de lämnar just nu.

Bra försök... för då hade vi vetat säkert

Alltså, om den här personen hade varit bortrest hade (SD) så hade ju polisen kunnat säga ja?

Min tolkning av detta är att man inte vill avslöja att SD har kommit hem. Eller så är det någon utredningsmässig anledning till att man inte vill att andra ska kunna ta del av vem som har tagits in.

Känns ju inte helt otippat att SD har kommit hem om han inte fick resa in i USA. Var har han varit under tiden, han kanske tröttnade på "tillståndet" och valde att åka hem.
Behöver ju inte betyda att det är han, han kanske helt enkelt ville åka hem och "göra klart" detta så han blir fria officiellt.
Har mer och mer börjat få känslan av att SD är oskyldig.
Citera
2018-05-29, 10:12
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dolmiodag
Är det sonen som hämtats in nu?

Är han forfarande aktuell?
Citera
2018-05-29, 10:17
Medlem
dolmiodags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Vet inte. Därav frågan.
Citera
2018-05-29, 10:21
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dolmiodag
Är det sonen som hämtats in nu?
Inte helt omöjligt. Jag tror det här falllet innehåller en del tragik, Inte bara våld elller svartsjuka.
Citera
2018-05-29, 10:23
Medlem
zippzons avatar
hmm lite olika formuleringar

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/en-misstankt-for-kvinnomordet-i-orebro

Citat:
En misstänkt för kvinnomordet i Örebro
På tisdagsmorgonen meddelar polisen att de har hämtat in en person till förhör gällande kvinnomordet i Örebro.
Nu på förmiddagen kommer förhöret att hållas och efter det kommer åklagaren besluta om personen ska anhållas eller inte, säger Christina Hallin, presstalesperson på polisen i Örebro.

Personen ska vara skäligen misstänkt för mord, skriver polisen på sin hemsida.

– Det är riktigt. En person greps nu under morgontimmarna. Den här personen kommer att förhöras under dagen och sen kommer vi besluta vad som händer därefter, säger åklagaren Åsa Hiding.

Vill inte kommentera
Åklagaren Åsa Hiding vill inte kommentera något ytterligare gällande personen som har hämtats in till förhör, varken var det skedde eller hur gripandet gick till.

Finns det ytterligare någon misstänkt?

– Det vill jag inte kommentera.

Är den gripne samma person som tidigare suttit anhållen?

– Det vill jag inte kommentera.

En Person gripen iaf ! en framgång

Citat:
Det ska vara en man, enligt uppgift till Metro.
Senast redigerad av zippzon 2018-05-29 kl. 10:25.
Citera
2018-05-29, 10:25
Medlem
SD och HD hade sedan länge planerat resan till USA. Deras barn bodde hos mormors under tiden de var bortresta. De brukar resa iväg på tu man hand lite då och då. Jag Vet inte hur länge resan barn planerad till, men min gissning är att han plockades in när han landade i Sverige. Alternativt att det är HD som är gripen.
Senast redigerad av Underbararara 2018-05-29 kl. 10:32. Anledning: Fel ord
Citera
2018-05-29, 10:27
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Underbararara
SD och HD hade sedan länge planerat resan till USA. Deras barn bodde hos mormors under tiden de var bortresta. De brukar resa iväg på tu man hand lite då och då. Jag Vet inte hur länge resan barn planerad till, men min gissning är att han greps när han landade i Sverige. Alternativt att det är HD som är gripen.

Citat:
Det ska vara en man, enligt uppgift till Metro.

men ingen gripen enligt metro ! lite olika bud alltså
Citera
2018-05-29, 10:28
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty

Sonen är nog den vi allra minst vill ska vara skyldig. Att dröja sig kvar i den misstanken gör ont. Det är ”bekvämare” att tänka sig att SD är skyldig.
Citera
2018-05-29, 10:30
Medlem
dolmiodags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Sonen är nog den vi allra minst vill ska vara skyldig. Att dröja sig kvar i den misstanken gör ont. Det är ”bekvämare” att tänka sig att SD är skyldig.
Håller med. Jag får ont i magen av det här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in