2018-05-29, 09:42
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
Hur ska jag kunna veta det?

Med tanke på din damage control i denna tråd tror jag du känner honom. Har jag fel?
Citera
2018-05-29, 09:44
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Den här personen kommer att förhöras under dagen och sen kommer vi besluta vad som händer därefter, säger åklagaren Åsa Hiding.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/en-misstankt-for-kvinnomordet-i-orebro
Citera
2018-05-29, 09:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
kan det vara för att skydda sig själv från att hängas ut mer på Fb..?
det är inte direkt schyssta spekulationer eller påståenden som kommer upp här på en person
som inte ens verkar vara skyldig, för då borde han mot all förmodan redan suttit inspärrad

Tror han sitter hos polisen nu!
Citera
2018-05-29, 09:45
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Med tanke på din damage control i denna tråd tror jag du känner honom. Har jag fel?

att jag känner honom är väl att ta i

vet vem det är
men så bra kontakt har jag inte med honom att jag skulle kunna svara på om det är han eller inte
Citera
2018-05-29, 09:48
Medlem
flixa81s avatar
Bara ett sammanträffande att någon skrev att SD synts till hemmavid och nu en person inhämtad till förhör?
Citera
2018-05-29, 09:52
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Då har den tekniska undersökningen kommit med resultat. Då får vi snart se vem som ska få skaka galler för lång tid framöver.
Hoppas för LW´s skull att de har på fötterna att få ett fällande.

Instämmer. Kan inte låta bli att undra hur GM har klarat av att existera efter dådet. Äter, sover och fungerar en sådan person ”som vanligt” efter att ha bragt någon om livet? Fast är man kapabel till mord så kanske det inte är så svårt att äta glass och lyssna till fågelkvitter utan att besväras av ens en gnutta skavande samvete... Outhärdligt obegripligt detta!
Citera
2018-05-29, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Bara ett sammanträffande att någon skrev att SD synts till hemmavid och nu en person inhämtad till förhör?

Antagligen inte ett sammanträffande.. Nu blev det mer spänning igen. Jag tänker att han lika gärna erkänner nu. Men jag är inte säker på att SD är själv ansvarig. HD kan även hon ha varit med på detta. Det återstår att se..
Citera
2018-05-29, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Instämmer. Kan inte låta bli att undra hur GM har klarat av att existera efter dådet. Äter, sover och fungerar en sådan person ”som vanligt” efter att ha bragt någon om livet? Fast är man kapabel till mord så kanske det inte är så svårt att äta glass och lyssna till fågelkvitter utan att besväras av ens en gnutta skavande samvete... Outhärdligt obegripligt detta!
Väl skrivet! Jag håller andan...
Citera
2018-05-29, 09:58
Medlem
Som jag sade... under veckan kommer den tekniska utredningen att ramla in undan för undan.
Det är garanterat det ihop med förhören som nu gjort att personen tagits in för förhör.

Observera att det bara är ett förhör. Ingen är gripen.

Nu är man nyfiken på vem det är.
Citera
2018-05-29, 09:58
Medlem
dolmiodags avatar
Är det sonen som hämtats in nu?
Citera
2018-05-29, 10:03
Medlem
https://www.na.se/artikel/orebro-lan/orebro/aklagaren-om-den-misstankte-jag-vill-inte-kommentera-nagot-kring-den-har-personen
Citera
2018-05-29, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Helt rätt, så kan det kanske vara. Det som talar emot det i det här fallet är väl att BO hade barnen hemma hos sig vid tidpunkten för hennes försvinnande. Och jag tror inte BO lät papperslösa/ensamkommande vara hos henne samtidigt som hon hade sina barn hos sig. Dessutom kan man tycka att det borde ha framgått på någon av hennes sociala medier. Om man tittar på Johanna Möller-fallet så var hon ju med på bilder med de ensamkommande männen var och varannan dag.

Ja, men du kan väl inte jämföra med gränslösa Johanna M och hennes sjuka abnorma beteende med ensamkommande unga flyktingpojkar. Hon hade till exempel sex med dem för att, enligt henne;
"De skulle få känna sig som en del av familjen".

Tror inte alls att Lena hade ensamkommande killar från sin arbetsplats, hemma hos sig.
Men vad är det som talar emot att en av dessa killar sökt upp L på kvällen, han kanske hade
blivit nekad uppehållstillstånd, ekonomiska problem, led av avsaknad från släktingar i hemlandet,
osv. L som brydde sig om sina medmänniskor ville givetvis då ge råd, trösta. De lämnade huset och
gick gatan ner mot planket för att inte väcka hennes barn som sov. Situationen kan ha urartat, killen
kan ha missuppfattat L:s omsorg och vänliga ord.

Anser därför att man inte kan avskriva tesen om att mordet kan vara kopplat till hennes arbete.
OBS! Jag hyser ingen som helst ovilja eller hat mot ensamkommande/invandrare. Förstår att det
är viktigt att understryka det, blir väl i annat fall stämplad för att vara invandrarfientlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in