2018-05-13, 03:01
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Fortfarande igång, men klipp som finns visar sällan läktarna. Har de någon publik fortfarande?

https://www.youtube.com/watch?v=Uw7RUvjx0DY
3,6 miljoner tittare på det klippet. Mer än tjejfotboll alltså, troligen.
Citera
2018-05-16, 12:42
Medlem
Sir Dwains avatar
Det verkar inte fantastiskt populärt, när jag försökte hitta siffror (ska leta mer sen förmodligen) så upptäckte jag att den huvudsakliga wikipediasidan inte har redigerats på länge, den pratar om förändringar som ska ske 2015.

Hur som helst, LFL startade upp en liga i Australien, som sedan bröt sig ur när de inte uppfyllde krav. En av de första åtgärderna de gjorde var att införa en ny, mer täckande, uniform efter krav från spelarna. De är inte klädda som de manliga spelarna men med cykelbyxor istället för bikiniunderdelar t ex. De menar också att de fokuserar mer på sportsliga prestationer än vad föregångaren gjorde.
Citera
2018-05-16, 16:29
Medlem
Sir Dwains avatar
Också värt att veta är att de tävlande inte är försäkrade och de får inte ens betalt alls. Så hade det nog inte sett ut om sporten var en framgång.
Citera
2018-05-16, 16:32
Medlem
Begreppet "End zone" har fått en ny mening. :-)
Citera
2018-05-16, 16:45
Medlem
JBernards avatar
Genialt marknadsföringsgrepp.
Citera
2018-05-16, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Också värt att veta är att de tävlande inte är försäkrade och de får inte ens betalt alls. Så hade det nog inte sett ut om sporten var en framgång.
Källa på att dina påståenden är riktiga, tack.
Citera
2018-05-16, 17:43
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Källa på att dina påståenden är riktiga, tack.

Sök på det, det är väl omskrivet. Det är lite fascinerande, man har ett tv avtal, och man har betalande publik, men man vägrar att ersätta spelare.

Här kan du läsa om det t ex: https://www.vice.com/en_us/article/av4qxj/we-spoke-to-an-ex-lingerie-football-league-player
https://www.si.com/mmqb/2015/09/23/legends-football-league-lingerie-football-lfl-dakota-hughes-atlanta-steam

Man har upprepade gånger försökt stämma ägaren för det där men han är bra på att hålla sig undan, han har inte varit i rättegång än vad jag vet.
Citera
2018-05-16, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Sök på det, det är väl omskrivet. Det är lite fascinerande, man har ett tv avtal, och man har betalande publik, men man vägrar att ersätta spelare.

Här kan du läsa om det t ex: https://www.vice.com/en_us/article/av4qxj/we-spoke-to-an-ex-lingerie-football-league-player
https://www.si.com/mmqb/2015/09/23/legends-football-league-lingerie-football-lfl-dakota-hughes-atlanta-steam

Man har upprepade gånger försökt stämma ägaren för det där men han är bra på att hålla sig undan, han har inte varit i rättegång än vad jag vet.
Ok..

"..Women who literally sweat for a living earn a hell of a lot less than their male counterparts. The highest-paid female athlete in 2014 is Maria Sharapova, who banked $24.4 million. Which looks like an alright day at the office on it's own, but is shameful when you consider the fact that the highest-paid male athlete, Floyd Mayweather, ​netted $105 million over the same period .."

..mmm..

"..Eating disorders are also prolific among women in sports, and ​more than a third of female athletes are at risk of anorexia." ..really? Doesn't look like it to me.. "In short, chicks have to fight tooth and nail to keep their heads above water."

"We practiced three times a week for at least four hours—sometimes longer—to stay in shape," says Barrera. "Then we had to promote at all different kinds of marketing things, so I would say it's like a job, around 20 to 30 hours a week. But we gotta look good in our uniforms, too, so most of the girls did some additional form of training." She says she was at Crossfit "at least four times a week" and in the regular gym up to three times. "I was a machine," she says. "And don't forget, we aren't paid for any of this.

Ojoj, vilken usel snyftartikel.

De för starta ett fackförbund, tror sporten har en framtid, helt klart.
Citera
2018-05-16, 18:31
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ok..

"..Women who literally sweat for a living earn a hell of a lot less than their male counterparts. The highest-paid female athlete in 2014 is Maria Sharapova, who banked $24.4 million. Which looks like an alright day at the office on it's own, but is shameful when you consider the fact that the highest-paid male athlete, Floyd Mayweather, ​netted $105 million over the same period .."

..mmm..

"..Eating disorders are also prolific among women in sports, and ​more than a third of female athletes are at risk of anorexia." ..really? Doesn't look like it to me.. "In short, chicks have to fight tooth and nail to keep their heads above water."

"We practiced three times a week for at least four hours—sometimes longer—to stay in shape," says Barrera. "Then we had to promote at all different kinds of marketing things, so I would say it's like a job, around 20 to 30 hours a week. But we gotta look good in our uniforms, too, so most of the girls did some additional form of training." She says she was at Crossfit "at least four times a week" and in the regular gym up to three times. "I was a machine," she says. "And don't forget, we aren't paid for any of this.

Ojoj, vilken usel snyftartikel.

Det var just om de fick lön eller ej jag ville visa, men ok.

Jag tror att så länge man fortsätter att inte betala spelarna så har man nog hyfsade förutsättningar att klara att hålla samma nivå som idag. Expansionsplanerna har inte lett till mycket, förutom misslyckandet i Australien.

Jag är inte direkt motståndare, det gör mig inget om de sysslar med det här och det är onekligen frivilligt. Jag tycker det är fult att tjäna pengar på de när de inte får någon ersättning eller försäkring, sånt som försäkring för utebliven lön på grund av skador man ådragit sig är väl det minsta man kan begära. Det känns inte särskilt seriöst.
Citera
2018-05-16, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
Tjejerna är nöjda och får fortsätta spela, tittarna växer, så vad är problemet?
Kan inte någon här inne förklara för mig varför de tycker att detta skulle vara en kvinnoförnedrande sport. Tvärtom tycker jag detta är en riktig cool sport, så tänk istället vilka privilegier kvinnor har som faktiskt KAN få publicitet och bli kända genom sånt här.

Ja det är verkligen helt fantastiskt att tjejer KAN få publicitet och bli kända genom att visa upp sig i underkläder. Det är ju ett område som är ganska främmande för tjejer i andra typer av sammanhang, så bra att de här får chansen. Riktigt superkul för alla sportintresserade tjejer att de KAN fortsätta med sin sport så länge killarna ej tappar intresset för att kolla på deras rumpor.
Citera
2018-05-16, 18:55
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:

Jo gällande fackförbund förresten så är det sånt som gör att man blir avstängd direkt. Eller har varit iallafall.

Tjejerna betalar en årlig registreringsavgift, de har en negativ lön. Samtidigt kommer det så klart inte som en överraskning för de så jag ser inte det som ett jätteproblem. Det är fult och oseriöst men ingen luras in i det.

Uppenbarligen tycker tillräckligt många att publik är viktigare än att ha mer seriösa omständigheter och det är ju upp till var och en att välja. Exempelvis att det är så mycket bar hud på konstgräsplaner leder till mycket brännskador, känns rätt onödigt.
Citera
2018-05-28, 14:50
Medlem
brianmolkos avatar
nej, varför skulle den vara det ...
Såfall diskriminerar väl Ronaldo osv varje knubbig man
Det det handlar om är väl det någon tjej
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera