2018-05-27, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanbo
Det finns en stig från gatan/trottoaren, till bullerplanket ja. Ingen medveten stig, utan en sån som blir när folk har gått där ofta. Bakom bullerplanket, på ”motorvägssidan” är också nertrampad mark, så det händer nog att folk är där. En ölburk, godispapper etc fanns slängt på marken där.
Jag bor inte i området, men bakom planket är ju ett kanonställe att tex tjuvröka på, den känslan fick jag.
Men knappast något allmänt känt ställe där alla ungdomar i kvarteren runtomkring samlades, med tanke på att det dröjde nästan fem dygn innan hon hittades. Undrar vilka som hade för vana att träffas där.
Citera
2018-05-27, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av songline
Men knappast något allmänt känt ställe där alla ungdomar i kvarteren runtomkring samlades, med tanke på att det dröjde nästan fem dygn innan hon hittades. Undrar vilka som hade för vana att träffas där.
Nej sant.. Fast kanske fredag/lördagkvällar som är mest poppis att hänga där.
Jag säger inte att det är så, men känns som ett bra ställe att hänga på, för vissa.
Citera
2018-05-27, 18:14
Medlem
okok1s avatar
Varför är ingen gripen än? Har man så lite bevis?
Citera
2018-05-27, 18:16
Medlem
Finns det bilder från fyndplatsen, någon som tagit närmare än media? 🤔 Jag har inte vågat mig dit än.. 😬
Citera
2018-05-27, 18:16
Medlem
kejsarinnakanels avatar
[quote=fruGW|64168039]En låt som heter Forlåt

https://genius.com/Hov1-forlat-lyrics[/QUOTgE]
Noel Flike...verkar inte vara BOs son. Men det kanske är nått du kan förklara?
Citera
2018-05-27, 18:17
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Stackars grabb, har säkert ångest över bråk med sin mamma. Saker som är små och stora, onödiga gräl. Vem bråkade inte med sin morsa i den åldern.

Oavsett om han var osams med sin mamma till och från och bodde hos farsan så tror jag han älskade sin mamma innerligt.

Att lägga ut saker på IG etc är nog bara ett sätt för honom att försöka förstå och hantera situationen.

Jag står nära min mamma och har alltid gjort det men oj vad osams vi var när jag var i tonåren.

Måtte det bli ett uppklarande av detta mord.
Men den här låtten är utlagd av nån som heter Noel Flike och inte alls ser ut som BOs son !!
Citera
2018-05-27, 18:18
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vegakapten
Såg att BOs son lagt ut ett nytt inlägg på insta...lite underligt

Vad skriver han som är underligt?
Citera
2018-05-27, 18:20
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Med tanke på hur pass mycket MGM och dennes kompanjon loggar in på nätet så vet såklart polisen vart de befinner sig.
De försöker ju liksom inte dölja detta.

Och med tanke på just detta så minskar sannolikheten för varje minut som går att detta verkligen är GM.
Denne borde vara frihetsberövad efter 2 veckor i sådana fall...

Men å andra sidan är det här fallet ganska unikt med tanke på vilken sjuk tid allting tar.
Först hittande av kroppen.
Sen identifieringen.
Sen att man inte ens vet dödsorsaken ännu.

Jag fattar inte. Det tog polisen och rättsmedicinska 3 dagar att utreda dödsorsaken i Göteborg nu i veckan. Detta i ett icke prioriterat fall.

Detta fall bör ju vara av högsta prioritet med tanke på att tiden är direkt avgörande för ett uppklarande av sådana här gåtor.
Springare som krypkör?
Citera
2018-05-27, 18:23
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Mors dag idag....

Tajmingen från GM kan man ju inte klaga på.
Kan någon av er som hävdar att Noel Flike är BOs son, förklara er!? Den här killen har en hel del på YT och ser inte ett dugg ut som Noel Wesström...????
Citera
2018-05-27, 18:24
Medlem
Noel Flike...verkar inte vara BOs son. Men det kanske är nått du kan förklara?[/quote]

Ref. billdetexten på N*as profil på IG
Citera
2018-05-27, 18:28
Medlem
Om det hade funnits något konkret på den tidigare anhållne hade denne befunnit sig på svensk mark och i svenskt häkte vid det här laget.

För varje dag som går får man känslan av att spåren pekar åt annat håll.
Citera
2018-05-27, 18:31
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Vad skriver han som är underligt?
Vegakaptenen tycks ha blandat ihop det lite. En kille från Värmdö råkar ha samma förnamn som BOs son, den Värmdökillen har gjort en låt om mamma.....
Däremot verkar BOs äldste son stängt sin fb ? Någon som känner honom o vet var han hållit hus de senaste dagarna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in