2018-05-27, 16:02
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Okej, undra varför de flög till Los Angeles då?
Samma med Johanna Möller som var anhållen och sedan stack hon till Thailand och sedan gripen och numera dömd.
Vi får se om det är SD eller någon annan, det lär komma fram tids nog.

Ja i JM:s fall måste man ju fundera på om hon inte hellre lät slå ihjäl sina föräldrar än ställde in Thailandsvistelsen. Handpenning var kanske betald.

Sen var det väl kanske en idé om att hinna tänka igenom saker i lugn och ro och kanske lämpligen överdosera MR utomlands.
Citera
2018-05-27, 16:02
Medlem
PeterNosters avatar
Det har ju spekulerats i tråden om en eventuell hemlig mötesplats vid planket. Nu tog det ju ett tag innan man kom fram till vilken sida. En del är kvar på andra sidan vilken den nu är.
Två vittnen har registrerat skrik från andra sidan motorvägen. -"Det går aldrig", säger en örebroare som vanligt för "det är ju träd emellan". Träd på motorvägen alltså.

På ena sidan planket är man väl synlig från motorvägen....eller? Har åkt förbi några gånger men aldrig sett några stå eller ligga där.
Citera
2018-05-27, 16:08
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Det har ju spekulerats i tråden om en eventuell hemlig mötesplats vid planket. Nu tog det ju ett tag innan man kom fram till vilken sida. En del är kvar på andra sidan vilken den nu är.
Två vittnen har registrerat skrik från andra sidan motorvägen. -"Det går aldrig", säger en örebroare som vanligt för "det är ju träd emellan". Träd på motorvägen alltså.

På ena sidan planket är man väl synlig från motorvägen....eller? Har åkt förbi några gånger men aldrig sett några stå eller ligga där.

Nja, på sidan ut mot vägen finns ett buskage så osynlig från vägen kan man nog vara.

På vissa ställen är det inte lika mycket buskar och där skulle man ha synts. Bullerplanket tar slut i anslutning till just detta buskage.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pierina
Jag tycker att fotot på SD påminner om både Mats Alm och han som mördade Eva Magnusson. De har likadana kalla ögon.
Eva M:s mördare var jag tyvärr tvungen att konfronteras med på nära håll. Min första reaktion var samma inför honom som när jag ser fotona av SD: en kall ilning genom magen.
Citera
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Ska man till Cincinnatti så flyger man inte via LA, vilket hade varit en helt sjuk omväg. Helt uteslutet.

Det som skrivits på dykarna.nu är snart 15 år gammalt... vem bryr sig idag liksom?

Hade mannen som alla pratar om varit GM så hade han redan varit frihetsberövad. För varje minut som går minskar sannolikheten för detta och jag vill mena att det förmodligen är en annan GM vi letar här.

Äntligen medhåll... om flyget.

Jag är inte lika övertygad om resten, och hade ju gärna sett en örebroisk fältagent i stolsraden bakom paret.
Citera
2018-05-27, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Officiellt...
Vem är SD, finns nåt namn eller nån bild?
Citera
2018-05-27, 16:10
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av songline
Polisen har inte velat svara på om någon är anhållen i sin frånvaro. Om de inte har full koll på var paret befinner sig kan det tyda på antingen att man inte vet hur ansvaret för dådet ska fördelas mellan dem eller att man har bevis för att den ena reser i sällskap med en dråpare eller mördare som kan utgöra ett hot. Det vill man i så fall inte gå ut med av naturliga skäl.

Frågan är vad som är det värre....
Citera
2018-05-27, 16:12
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Vem är SD, finns nåt namn eller nån bild?

Kolla i tråden. Stefa* Davidsso*. Hustru/ex: Han*a. (*=n).
Citera
2018-05-27, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Människorov stod det i början. Hon troddes INTE ha lämnat huset frivilligt. Samma tror jag.
Då kommer den logiska frågan: Varför i hela världens dar skulle Stefan röva bort Lena???
När hennes barn låg på övervåningen och sov? Stefan är pappa själv och skulle inte göra så. Det verkar helt orimligt. Varför??? Stefan var väl inte misstänkt när det bara gällde människorov? Det var när hon hittades, om jag minns rätt, som han blev aktuell iom "misshandeln". Han blev släppt så snabbt. Han måste blivit avskriven med övertygelse. Varför åker polisen inte och hämtar honom annars? Han är inte ens efterlyst? Mycket konstigt. Jag menar, han kan ju sticka all världens väg om han mördat någon.
Hoppas vi får reda på sanningen för detta suger. Hon måste ju ha sprungit i skogsdungen eftersom man gjort "fynd" där. Som kan härröra från Lena. Hennes mobil har dom pingat till närområdet.

Jo, SD var misstänkt under tiden brottet rubricerades som människorov. Det var då hans hus var avspärrat och genomsöktes, och det var då han anhölls. Kan ha varit onsdag eller torsdag någon gång. Tror de tog bilen redan på fredagen, men det stod inte så mycket om den förrän dagen efter, då de hade tittat på en del intressanta fynd. BO hittades på lördagen 14.33.
Man kan släppa misstänkta gärningsmän även när man "är säker på" att det är han, såvida han inte förmodas försvåra utredningen eller försvinna. De måste ha något att gå på för att få hålla honom. Det kan till och med varit så att de hoppades att han ska leda dem till offret, eller avslöja sig genom att försöka undanröja spår. Hade han gömt henne någonstans levande och de hade hållit honom lång tid kunde hon till och med ha dött, av t ex uttorkning eller syrebrist.
Citera
2018-05-27, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Antagligen flög de till USA med mellanlandning i London. Det är därför de blev tillbakaskickade till England när de inte kom in i US. Skulle gissa att de är tillbaka i Sverige (om de inte tagit lite semester i UK) men håller sig långt borta från Örebro pga av all uppmärksamhet.
Så kan det vara också.
Eller så håller de sig borta för de inte vill bli gripna av polisen.
Citera
2018-05-27, 16:19
Medlem
Citat:
Om du bor i närheten, kan du förklara varför det finns en upptrampad stig från den lugna villagatan ut till motorvägen? Det fanns väl ingen hållplats eller någon annan anledning att gå där så ofta att en stig trampades upp?

Jag har inte sett en stig ner till motorvägen. Det finns nämligen ett staket innan ”vallen” ner mot motorvägen. Polisen har dock trampat ner gräs där nu. Kroppen låg precis vid detta staketet. Intill bullerplanket är dock gräset nertrampat till en stig, men gissar på att där säkert är folk där ibland, ungdomar tex.
Citera
2018-05-27, 16:22
Medlem
Citat:
Om du bor i närheten, kan du förklara varför det finns en upptrampad stig från den lugna villagatan ut till motorvägen? Det fanns väl ingen hållplats eller någon annan anledning att gå där så ofta att en stig trampades upp?

Tror folk släpper av varann för att slippa köra in i området
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in