Citat:
Ursprungligen postat av
Sockerhals
Människorov stod det i början. Hon troddes INTE ha lämnat huset frivilligt. Samma tror jag.
Då kommer den logiska frågan: Varför i hela världens dar skulle Stefan röva bort Lena???
När hennes barn låg på övervåningen och sov? Stefan är pappa själv och skulle inte göra så. Det verkar helt orimligt. Varför??? Stefan var väl inte misstänkt när det bara gällde människorov? Det var när hon hittades, om jag minns rätt, som han blev aktuell iom "misshandeln". Han blev släppt så snabbt. Han måste blivit avskriven med övertygelse. Varför åker polisen inte och hämtar honom annars? Han är inte ens efterlyst? Mycket konstigt. Jag menar, han kan ju sticka all världens väg om han mördat någon.
Hoppas vi får reda på sanningen för detta suger. Hon måste ju ha sprungit i skogsdungen eftersom man gjort "fynd" där. Som kan härröra från Lena. Hennes mobil har dom pingat till närområdet.
Jo, SD var misstänkt under tiden brottet rubricerades som människorov. Det var då hans hus var avspärrat och genomsöktes, och det var då han anhölls. Kan ha varit onsdag eller torsdag någon gång. Tror de tog bilen redan på fredagen, men det stod inte så mycket om den förrän dagen efter, då de hade tittat på en del intressanta fynd. BO hittades på lördagen 14.33.
Man kan släppa misstänkta gärningsmän även när man "är säker på" att det är han, såvida han inte förmodas försvåra utredningen eller försvinna. De måste ha något att gå på för att få hålla honom. Det kan till och med varit så att de hoppades att han ska leda dem till offret, eller avslöja sig genom att försöka undanröja spår. Hade han gömt henne någonstans levande och de hade hållit honom lång tid kunde hon till och med ha dött, av t ex uttorkning eller syrebrist.