2018-05-25, 20:34
Medlem
SCB november 2018:17,8%
2018-05-25, 20:42
Medlem
Studsbolls avatar
Det verkar finnas konsensus kring en rejäl ökning i den kommande SCB. Det tror jag inte. Det är statens ljugbyrå vi pratar om. Hade det handlat om bara den senaste månaden hade läget varit ett annat. Sympatierna bland kvinnor har ökat, men det har inte slagit igenom ännu. Så... 14,9 % verkar sannolikt. Hoppas jag har jävligt fel.
2018-05-25, 20:44
Medlem
Ingen vettig person bryr sig väl längre om SCB?
De är opinionsinstitutens Socialdemokrater härvidlag.

Hursom helst så tippar jag 15,7 procent.Alltid kommer det att glädja någon.

Grovprognosen gällande det stelnade SD i valet 2018 ligger på mellan 27-23 procent i skrivande stund.

Jag pratar med en del folk till vardags,och även tidigare helt dumliberala och välindoktrinerade personer påstår nu att de skall rösta SD.

I Växjö så har böneutropen troligen varit strået som brutit kamelens rygg i flera fall.Lättfattligt och åskådligt även för den fördummade medelväljaren.
2018-05-25, 21:11
Medlem
Utflyttads avatar
Nu lägger sossarna upp en smashläge för SD, igen.

https://www.expressen.se/nyheter/val-2018/lofvens-krisplan-for-att-trycka-tillbaka-sd/

Citat:
LO-ordföranden Karl-Petter Thorwaldsson, som också sitter i Socialdemokraternas verkställande utskott, har enligt flera uppgiftslämnare haft ett stort inflytande och påverkat partiledningen när det gäller flera av de kommande utspelen i valrörelsen.

Samtidigt pågår just nu ett intensivt arbete på finansdepartementet för att "få loss mer pengar" till nya och fler vallöften, enligt en uppgiftslämnare.

Tjänstemän där arbetar också med en kommande rapport som ska visa hur många som behöver anställas i offentlig sektor under nästa mandatperiod för att välfärden ska kunna behållas på dagens nivå
Mina fetningar.

Av flera skäl så tror jag att Thorwaldssons framtid som sossepamp lider mot sitt slut.
Ständiga utspel som enbart fått SD att växa.

Nu så skall sossarna massanställa i den offentliga sektorn för att kunna bibehålla den välfärden.
Vilka kommer att anställas? Asylsökande utan skolutbildning?

Och vilket skäl kommer sossarna att ange vad det gäller behovet att anställa inom den offentliga sektorn?
Kommer sossarna att skylla på alla pensionärer, vilket alla inser är rena rama struntpratet?
Eller kommer sossarna att tala sanning och berätta att den okontrollerade asylinvandringen kräver nyanställnignarna?
Oavsett vad, SD kan enkelt leda in varje förslag som ett fördyrning som uppstått p.g.a. en oansvarig invandringspolitik.
2018-05-25, 21:27
Medlem
snigel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon.Snowball
Tror 19,2 %.

Men jag saknar CrispyKreems gissning. Han vann sist det begav sig.
Hen ligger och lurar i vassen likt gammelgäddan😊
2018-05-25, 21:46
Medlem
S.Kandals avatar
Något har hänt med Åkesson senaste tiden, han har fått pondus grabbhalvan. Kan bero på att jag är en bit äldre än Åkesson men jag har alltid tyckt han varit lite för valpig.

Roade mig precis med att kika på tv4-debatten mot Strandhäll, missat denna. Blev återigen mäkta imponerad av Åkesson. Nu framstod Strandhäll som valpig och Åkesson som en blivande statsman. Ärkenöten Anders Pihlblad hade dessutom inte en chans att spela allan, vilket i mina ögon är ett mkt gott tecken.

https://youtu.be/yECAyXcwuf4

Så det tro fan att Sd ökar när även partiledaren växer!
2018-05-25, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
I Växjö så har böneutropen troligen varit strået som brutit kamelens rygg i flera fall.Lättfattligt och åskådligt även för den fördummade medelväljaren.
Tror jag med. Svenskarna kan möjligen stå ut med "invandrare", men ingen svensk gillar Islam eller uttalade muslimer (nåja, Frigolit då) som dessutom arrogant nog bölar i högtalare. Om sen alla svenska sosse-röstande svenskar får läsa det här: https://ledarsidorna.se/2018/05/socialdemokraternas-kris-partisekreteraren-som-forsvann/ så kommer sossarna vara totalt utraderade till valet då alla gått över till SD. Är dock övertygad om att det finns liknande skrämmande historier i alla 7K partierna.
2018-05-25, 21:51
Medlem
Van Nostrands avatar
17,8% gissar jag. Vilket motsvarar ca 22% i verkligheten är min känsla. Fan vad jag läser denna tråd nu. Mycket pga Crispys aktivitet. Trådens kung. Klockren i analysen och vassaste pennan på hela flashback.
Senast redigerad av Van Nostrand 2018-05-25 kl. 21:55.
2018-05-25, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Jo ett lite mer självsäkert beteende kan utläsas (men är det inte dags att han slutar bocka?). Eller så är det siffrorna som stärker, och/eller därmed ett växelspel. Men som Oyto brukar säga (typ), opinionssiffrorna legitimerar.
2018-05-25, 22:00
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Något har hänt med Åkesson senaste tiden, han har fått pondus grabbhalvan. Kan bero på att jag är en bit äldre än Åkesson men jag har alltid tyckt han varit lite för valpig.

Samma observationer, samma slutsats!

Bra för upploppet...
2018-05-25, 22:11
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Om det påverkar SDs opinionssiffror vete fan. Men det är ju intressant att MP tydligen internt har kört över fundamentalisterna & satsar på att fortsätta styra ihop med sossarna. Samtidigt som bara 5% av sossarna tycker det är en bra idé.
Citat:
Miljöpartiet vill fortsätta styra Sverige – helst ihop med Socialdemokraterna.
Trots att de gröna tappat massor av väljare under regeringstiden dominerar "realisterna" stort över "fundamentalisterna" – de som vill bedriva plakatpolitik utanför makten.
– Vi har ett klimat som inte kan vänta. Då kan vi inte sitta i opposition i tjugo år, säger Marcus Friberg, MP-kommunalråd från Helsingborg.
https://www.hd.se/2018-05-25/miljopartiets-fundisar-har-gett-upp-mot-realisterna
2018-05-25, 23:02
Medlem
S.Kandals avatar
Tänkte på Växjö och dess böneutrop. Det hade varit galet intressant att få en lokal gallup från den staden. Sd fick ca 12 procent i Växjö 2014, dvs ganska spot on rikssnittet. Ser inte för omöjligt att de landar på +30% i september. Väluppfostrade svenskar har som bekant gigantisk svårt att öppet visa missnöje över det som är politiskt korrekt.
Men när valdagen kommer då jäkla är det dags för revansch och återupprättelse.

Efter något glas för mycket....

Såsom anhängare av Sverigedemokraterna genom åren har jag känt mig som tillhörande sveriges hemliga armé. Jag har stridit på den goda sidan men ologiskt nog riskerat att förlora både det ena och det andra. Nu när fienden snart är besegrad vad händer då? Borde inte de tappra själarna i skottlinjen föräras tapperhetmedalj av högsta grad..såklart de borde.
Skämt och sido, det finns otaliga hjältar där ute som verkligen borde uppmärksammas när den dagen kommer. Hoppas de får den upprättelse de så väl förtjänar.
Senast redigerad av S.Kandal 2018-05-25 kl. 23:20.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in