2018-04-24, 13:12
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sistaforsoket..
Han snackar likadant iaf, trodde dock han hade insett att trading inte var hans grej men han kanske behöver förlora lite mer tills det sätter sig he he

Miljonär än eller? Nä tyst då

Tjänat några tusenlappar hittils på swingtrading och daytrading. Finns inte några jävla svenska guider så därför jag frågar.
Citera
2018-04-24, 13:15
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robin-118
testa demoversionen ett tag, du får testa i två veckor!

Japp kör på de nu! Precis vad jag behövde.
Citera
2018-04-24, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
[url]Var hittar jag en bättre daytrading plattform för Avanza verkar ju helt sämst.

Alltid samma historia...

1. Kommer på att man vill vara "treeeejder", för det är ju coolt
2. Kollar inte upp vad man har för courtagekostnad eller valutaväxlingsavgift i sina villkor
3. Köper endast jävligt udda saker. Typ Kakaocertifikat med hävstång, ett knippe optioner med bokstavskombinationer som inte ens rainman kan tolka eller varför inte ett amerikanskt biotechföretag som man inte har den blekaste aning om vad de pysslar med.
4. Väntar
5. Blir arg på banken.

Repetera.
Citera
2018-04-24, 16:05
Medlem
Cameltotems avatar
Tradar du för att din förbjöd dig plocka kottar i skogen eller? Alla vill tjäna pengar ditt snornylle, jag har tjänat lite pengar men det handlar inte om det.

Nu har jag som sagt fått hjälp så vet inte ens varför jag snackar med dig.

Du får det att låta som de är någon jävla rocket science.

Hitta aktie under RSI, macd kross och hög volym. Enkelt penkelt.
Citera
2018-04-24, 17:14
Medlem
Cameltotems avatar
Varför går det bara att blanka ett AF konto?
Citera
2018-04-29, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Varför går det bara att blanka ett AF konto?

För att du inte får ha ett negativt värde på ett ISK, det är svårt att schablonbeskatta ett negativt belopp.
Citera
2018-04-29, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goldcashier
Avanza är svindyra i utlandshandel. Kostnaden för valutaväxling är 0,5 procent enbart vid köp och 0,5 vid sälj. Vid Pro har man 0,25 och det tycker jag är dyrt.

Nej, det är 0,25% vid köp och sen 0,25% igen när du säljer, så totalt 0,5%.

Spreaden på växlingarna, dvs skillnaden mellan köp- och säljkurs i aktuell valuta är då 0,5 % (alltså 0,25% åt vardera håll om du köper en utländsk aktie eller fond och sedan säljer, vilket innebär två växlingar).
Citera
2018-05-05, 11:47
Medlem
Hej! Jag är just nu kund hos Avanza där jag under några år investerat långsiktigt i aktier. Under det senaste året har jag (när det funnits tid) handlat lite mer kortsiktigt (intradag). Nu under sommaren är planen testa på att handla på heltid och jag har kollat genom Avanzas pro tjänst och Nordnets active trader. Både är i princip lika, currekrav på ett pat tusen och nästan samma courtage samt att man går Infrot (eller annan terminal) gratis. Dock så såg jag att Avanza hade ett minst courtage på 49kr. Vilket är helt orimligt då jag inte handlar med några jättesummor. Brukar ligga runt 10k på varje position jag tar. Som jag fattar det har Nordnet inget krav på minsta courtage utan enbart rörligt. Någon som har koll?
Citera
2018-05-07, 17:33
Medlem
riikas avatar
Kan man på Avanza flytta aktier eller kapital från KF A till KF B utan att utlösa skatt? Använder nämligen flera depåer för olika strategier. Det fungerar bra med ISK men har några utländska innehav som jag gärna har i KF.
Citera
2018-05-24, 20:45
Medlem
BlueMarlin123s avatar
Efter ställt lite kritiska frågor på Avanza Forum gick ett gäng ihop tydligen och fick mig avstängd från forumet
Ja dom var haussande av grövre roll,ingen fakta utan bara raket boom boom mm
Jag ställde en del riktade frågor som var (i mitt tycke var berättigade) men tydligen var dom storägare inom Avanza så dom fick mig blockad, undrar nu hur man kan få ett nytt konto där, ska tydligen reggas via BankId vilket inte går ,
Nån som har bättre koll ?
och kommentarer som "du är du är" för ******* undanbedes eftersom ni inte vet fakta i fallet.
Citera
2018-05-24, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueMarlin123
Efter ställt lite kritiska frågor på Avanza Forum gick ett gäng ihop tydligen och fick mig avstängd från forumet
Ja dom var haussande av grövre roll,ingen fakta utan bara raket boom boom mm
Jag ställde en del riktade frågor som var (i mitt tycke var berättigade) men tydligen var dom storägare inom Avanza så dom fick mig blockad, undrar nu hur man kan få ett nytt konto där, ska tydligen reggas via BankId vilket inte går ,
Nån som har bättre koll ?
och kommentarer som "du är du är" för ******* undanbedes eftersom ni inte vet fakta i fallet.

Om man bara ska skriva i forumet så behövs väl inget bankid?
https://www.avanza.se/placera/forum/registrera.html

Det är väl bara att ta någon annans personnummer men använda ditt eget mobilnummer vid registreringen. Men se till och håll en anständig nivå så att personen som har personnumret inte råkar illa ut.
Citera
2018-05-24, 21:09
Medlem
BlueMarlin123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AktieStrindberg
Om man bara ska skriva i forumet så behövs väl inget bankid?
https://www.avanza.se/placera/forum/registrera.html

Det är väl bara att ta någon annans personnummer men använda ditt eget mobilnummer vid registreringen. Men se till och håll en anständig nivå så att personen som har personnumret inte råkar illa ut.
Jo , det kräver Bank id för att regga en ny profil
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in