Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Många namngivna personer har avlidit plötsligt av sjukdom, olycka eller självmord i efterdyningarna till mordet.
SE tog livet av sig, är det sant eller fick han hjälp på traven?
SE skulle mycket väl kunna ha varit en agent eller verksam inom till exempel SB eller liknande.
Förflyttning inom det militära, kan vara en täckmantel för värvning till något ljusskyggt.
Om du tittar på vilket mord som helst efter 10, 20 eller 30 år så kommer ett flertal som var inblandade att vara avlidna genom dessa tre omständigheter. Enda anledningen till att det får uppmärksamhet här är att offret inte var Bosse, 67 eller Eva, 39. Istället var det statsministern och en så betydelsefull person kan ju inte ha blivit mördad av vemsomhelst... Jo, så illa kan det faktiskt ha varit.
Att han skulle ha varit en agent tror jag inte ett ögonblick på. Vi talar om en moderat gräsrot från villaförort med taskigt självförtroende, grandios självbild och alkoholproblem. Nej, man ser kopplingar som inte finns på grund av offrets person.
Citat:
Ursprungligen postat av
Igni-ferroque
Ok intressant svar! Om han var inblandad undrar jag om han var inne på beordrad övertid eller om han kunde välja det själv?
Brukade paret Palme alltid gå till samma biograf? Finns det med i utredningen?
Det som framkommit är väl att han arbetat övertid för att kunna åka på semester dagen efter och han var tvungen att bli klar innan resan, vilket tyder på att han själv styrt tiderna i detta. Men jag tror förvisso inte att han planerat att mörda Palme denna kväll. Det kan man inte påstå utan att påstå att Lisbeth är inblandad. Palme väljer nämligen inte den mest sannolika färdvägen, dessutom ber Lisbeth att man skall gå över gatan då hon vill titta i ett skyltfönster. Med andra ord, antingen styr hon in honom i mordet eller så är mordplatsen improviserad. Men det är bara en teori.
Biografen vet jag inte. Däremot kan han ju setts gå in där. Lämpligt nog gör han detta under samma period som Engström är ute och äter enligt uppgift.