2018-05-23, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMK
Ja fast om dom lyckats ta sig nånstans innan en efterlysning så kan dom klara sig några veckor ifall dom har pengar nog. Inte fan springer Thailändska polisen runt och knackar är på varenda turistskyffe i hela Thailand för dessa.
Okej.
De kommer nog till rätta snart.
Citera
2018-05-23, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymousPenny
Möjligtvis som du säger, HD kanske inte var aktuell för utredningen. Min tanke är att de avvaktar nu tills personerna är på väg hem till Sverige, om de inte kommer rent av ikväll, och mer info kommer imorgon.

Hur som helst, känns deras trip mer eller mindre otrolig. Vad tror dem? isf är det ännu ett fiasko av polisen.

Fiasko #1 - De släpper SD, de tog in honom pga misshandelsbrottet de hade på honom förra året, de släpper honom(?!) De tar sedan en bil, fynd i bilen som ska ha anknytning till BO via en grannkommun(?) De hittar BO död, 150m från BO bostad.

Fiasko #2 - Hundförarna hittar inte kroppen utan en boende i området gör det. Hundförarchefen går ut i NA och talar om att det var litet av ett misslyckande att de inte hittade BO.

Undrar om denna skolboks regelbok form att lösa brott är så bra I USA jobbar polisen mer spontant och aggressivt
Citera
2018-05-23, 22:00
Medlem
Citat:
Ryktet inne i området tyder på det spåret tråden är inne på. Svartsjuka bla, men även ett spår som varit uppe lite bland olika inlägg att BO varit aktiv på div olika dejtingsidor. Mina 'källor' i området tror mer på SD och HD. Än på någon random träff som gått fel.
Tror dina källor att SD och HD är inblandade i mordet på LW?
Citera
2018-05-23, 22:03
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ryktet inne i området tyder på det spåret tråden är inne på. Svartsjuka bla, men även ett spår som varit uppe lite bland olika inlägg att BO varit aktiv på div olika dejtingsidor. Mina 'källor' i området tror mer på SD och HD. Än på någon random träff som gått fel.

Anledningen till att dom flesta av oss snöat in på SD är ju genom alla medieuppgifter om fynd i bilar som tillhört tidigare anhållen man, som ju enligt uppgift var SD. Likaså den tidigare misshandelshärvan.

Hade det inte varit för detta skulle jag vilja säga att det finns ett antal andra personer som skulle kunna vara intressanta att prata med; om inte annat än för att dom nyligen umgåtts med BO och kanske har koll på vad som varit på gång.
Citera
2018-05-23, 22:04
Medlem
Adolfinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Kan du bedöma om hon tyckte om uppmärksamheten hon (troligtvis) fick från olika män? Hur var hon i övrigt? Du säger att hon var speedad. Antar att du är inne på typ adhd snarare än jobbstressad?

Jag försöker förstå vem hon är då jag tror jag träffat dom flesta personlighetstyper under mitt liv, och just nu är hon nära att passa in i en mall som jag haft på lut ett tag.
Absolut ej jobbstressad, mer adhd/manisk, men sen samtidigt behov att vara ”duktig”/präktig.
Citera
2018-05-23, 22:05
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dobberman65
Tack

BO verkar ju kalla sig softpocahontas överallt, kan inte dom som är medlemmar på dejtingsidor titta om de hittar någon användare som kallar sig det ? Nu kanske hon inte ville skylta med sitt vanliga nickname men man vet ju aldrig

Jag har försökt kolla en del på detta, men inte hittat någon profil med foto som visar att det är hon. Däremot finns det Lenor i rätt ålder i samma område, så vem vet. Tror inte hon skulle använda Softpocahontas nicket i det sammanhanget.
Citera
2018-05-23, 22:06
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adolfina
Absolut ej jobbstressad, mer adhd/manisk, men sen samtidigt behov att vara ”duktig”/präktig.

SD känns ju likadan; adhd och hyper. Känns som en dramatisk kombination.
Citera
2018-05-23, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Tror dina källor att SD och HD är inblandade i mordet på LW?

De har sett SD och BO varit iväg på olika tillställningar och dragit iväg tillsammans senare 1-2 åren men att de blivit mer sällan senaste året. Men de vill inte tro att det är SD då han varit trevlig i bemötandet, hälsat osv. Men de har inte läst på tex flashback utan relaterar till vad de sett och vad de tror. De tror att det är ett triangel drama som gone bad.
Citera
2018-05-23, 22:13
Medlem
Citat:

Håller med, känns inte som nån bra kombi
Citera
2018-05-23, 22:13
Medlem
Adolfinas avatar
Citat:
Absolut 2 duracellkaniner m grandiosa självbilder!
Citera
2018-05-23, 22:16
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
De har sett SD och BO varit iväg på olika tillställningar och dragit iväg tillsammans senare 1-2 åren men att de blivit mer sällan senaste året. Men de vill inte tro att det är SD då han varit trevlig i bemötandet, hälsat osv. Men de har inte läst på tex flashback utan relaterar till vad de sett och vad de tror. De tror att det är ett triangel drama som gone bad.

Mer sällan det senaste året? Men ändå fler gånger än vad händelsevis deras facebooksidor indikerar?

Och förhållandet som sådant har varit synligt medan det på facebook mer ser ut som om de varit goda vänner, som i samma gäng (där JG också skulle kunna ingå)?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-05-23 kl. 22:23.
Citera
2018-05-23, 22:21
Medlem
Tror nån varit inne på det tidigare men om en nära vän är försvunnen och sedan hittas avliden, oavsett om man haft ett förhållande eller inte. Så nog fan är det konstigt om man då inte avbryter resan. Om inte annat för att vara stöd till BO's barn mm.........Om man är oskyldig alltså
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in