2018-05-23, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Är det så säkert att GM är en man?

Det kan ju vara en väldigt arg tonåring också.
Citera
2018-05-23, 11:18
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hajpadeg
Ska man spekulera om motiv så är det väl det klassiska alltid en möjlighet; gift karl har ett förhållande med en annan kvinna, den kvinnan tröttnar och vill leva i ett riktigt förhållande och inte bara ha en affär, och börjar dejta seriöst varpå mannen hon haft en affär med blir galen av svartsjuka och uppfattar det som att hon är otrogen mot honom - vilket han givetvis tycker är fruktansvärt, trots att han själv är otrogen.

Känns som den storyn upprepar sig gång, på gång, på gång...

Jag är väl dock personligen mest inne på att HD:s beteende är märkligt och att hon är inblandad på något sätt, antingen som anstiftare eller som mördare. Att bo så nära kvinnan som ens make haft en affär med i flera år och kanske se henne varje dag kan nog vara drivkraft nog till att vilja se henne död.

Det är inte otänkbart att HD har bett SD ”reda ut” saken. Det får vi se. Hur länge har de varit gifta eller tillsammans?
Citera
2018-05-23, 11:25
Medlem
Adolfinas avatar
Kan säga att jag har jobbat nära LW. Någon mer egotrippad och speedad person får man leta efter.
Citera
2018-05-23, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adolfina
Kan säga att jag har jobbat nära LW. Någon mer egotrippad och speedad person får man leta efter.

Adopterade brukar oftast bli så. De försöker dölja ångestens över att vara adopterade och inte se ut som svenskar, genom att överkompensera på alla områden. Olidliga människor
Citera
2018-05-23, 12:00
Medlem
Låt oss ponera att det är SD som har gjort sig skyldig till mordet på LW. Han blir intagen på förhör, blir sedan släppt och reser därefter iväg till okänd ort. Med sig har han HD som han ligger i skilsmässa med..redan där ringer varningsklockorna. Varför skulle HD ens få för sig att följa med på denna resa med en man som kan ha mördat en kvinna? För ovetandes om att han är misstänkt är hon såklart inte, och hon följer säkert allt som händer medialt. Frågan är då, varför hon inte avbryter resandet och kommer hem till barnen, som säkerligen mår väldigt dåligt av att deras far är misstänkt nr. 1
Svaret på detta är att hon troligtvis är högst inblandad i händelsen, något annat svar har åtminstone inte jag på hennes beteende
Citera
2018-05-23, 12:03
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Låt oss ponera att det är SD som har gjort sig skyldig till mordet på LW. Han blir intagen på förhör, blir sedan släppt och reser därefter iväg till okänd ort. Med sig har han HD som han ligger i skilsmässa med..redan där ringer varningsklockorna. Varför skulle HD ens få för sig att följa med på denna resa med en man som kan ha mördat en kvinna? För ovetandes om att han är misstänkt är hon såklart inte, och hon följer säkert allt som händer medialt. Frågan är då, varför hon inte avbryter resandet och kommer hem till barnen, som säkerligen mår väldigt dåligt av att deras far är misstänkt nr. 1
Svaret på detta är att hon troligtvis är högst inblandad i händelsen, något annat svar har åtminstone inte jag på hennes beteende

Det låter rimligt. Och om inte så borde hon kunna riskera livet i hans sällskap.
Citera
2018-05-23, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Är det 100 % säkert att HD är med SD på resa? Det var ju geocachevent i Norge i samma veva, HD åkte inte på det?
Är det trådsanning att HD är med SD i USA?
Citera
2018-05-23, 12:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SaltLakeCity
Att hennes dörr var olåst tyder på att GM kom och ringde på dörren, sedan slet GM BO ut på trappen och slog henne medvetslös direkt, sedan bar han henne bort till mordplatsen för att "prata" och hon vaknade och skrek sedan ströp GM BO.

Det var någon hon kände och är nämnd i tråden.

Tror du att man orkar bära en medvetslös kvinna flera hundra meter?...borde ingen ha sett eller hört något? Om så vore fallet skulle man hittat kroppen tidigare. Bara en tanke från min sida.
Citera
2018-05-23, 12:30
Medlem
T34Panzers avatar
"En man anhölls men släpptes efter försvinnandet av Lena Wesström, 45, som nu hittats död.
Samma man har tidigare utretts för att ha misshandlat henne. Men Lena Wesström tvekade till polisutredningen – eftersom hon trodde att situationen skulle förvärras

Enligt henne började misshandeln med ett gräl när de satt tillsammans i mannens bil. Han la då sin högerarm om henne och drog ner hennes överkropp i ett hårt och smärtsamt grepp.
Medan Lena Wesström var fast i greppet gnuggade han sina knogar mot hennes huvud, enligt anmälan.
För att styrka berättelsen fotograferades hennes skador som uppkommit under den misstänkta misshandeln, vilka upptar hela åtta sidor i förundersökningen.
Men dagen efter förhöret ringer Lena Wesström tillbaka till polisen. Hon är tveksam till att fortsätta medverka i utredningen.
”Det hon berättat är i och för sig sant men hon tror att saker och ting endast kan förvärras om ärendet skulle drivas vidare”, skriver polisen efter samtalet."

https://www.expressen.se/nyheter/lena-wesstroms-oro-infor-misshandelsanmalan/
Citera
2018-05-23, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322
Är det 100 % säkert att HD är med SD på resa? Det var ju geocachevent i Norge i samma veva, HD åkte inte på det?
Är det trådsanning att HD är med SD i USA?
Jag läste det i nån tidning att de hade beställt resan tidigare och åkte tillsammans. Tidningar borde ha säker källa.
Citera
2018-05-23, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag läste det i nån tidning att de hade beställt resan tidigare och åkte tillsammans. Tidningar borde ha säker källa.
Nja, det tror jag inte du ska utgå från per automatik.

Vad det gäller uppgiften om utlandsresan, så har jag för mig att någon tidning (det kan ha varit Expressen) skrev att de hade varit i kontakt med SDs anhöriga, och då fått uppgift om att de skulle ha rest till USA där de inte blev insläppta, och då fortsatt mot okänd destination.
Citera
2018-05-23, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det är inte otänkbart att HD har bett SD ”reda ut” saken. Det får vi se. Hur länge har de varit gifta eller tillsammans?

Det var ju ett mordfall i Linköping ? Tjejen sa åt killen jag tar dej tillbaka om du dödar (offret en annan tjej)
Finns såna fall i USA med där en kille lurar ut en tjej på natten
När hon sätter sej i bilen sitter killens flickvän bak o sätter en snara om halsen på den utlurade tjejen
De åker iväg och slår ihjäl henne
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in